| کد مطلب: ۴۷۴۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

در ادامه تعامل مناطق نفتخیز جنوب با مراکز علمی انجام شد

ارائه توانمندی‌های دانشگاه چمران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

به دعوت اداره پژوهش و فناوری و میزبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، جلسه بررسی توانمندی‌های دانشگاه چمران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

ارائه توانمندی‌های دانشگاه چمران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

آرمان ملی آنلاین - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز جنوب، در این جلسه حضوری که روز دوشنبه (۲ خردادماه ۱۴۰۱) به میزبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه چمران به همراه اساتید و اعضای هیات علمی گروه‌های کامپیوتر، برق و ریاضی، بخشی از توانمندی‌های خود در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات را ارائه نمودند.

در ابتدای این جلسه مهندس عباس رضایی سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن خوش آمدگویی و معرفی حوزه های مرتبط با دانش مناطق نفتخیز جنوب و برشمردن جایگاه رفیع شرکت در توسعه پایدار استان، به حمایتهای قانونی و سرمایه گذاری هنگفت مناطق نفتخیز در پروژه‌های دانش بنیان و نوآورانه اشاره نمودند.

در ادامه اساتید دانشگاه چمران تحقیقات و پروژه‌های منجر به محصولات فناورانه خود را معرفی نمودند. توانمندی در حوزه‌های پردازش عمیق، شبیه سازی پمپ های SRP، ورود جدی به مبحث اینترنت اشیاء، طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های بی‌سیم برد بلند، طراحی و تولید اپلیکیشن هوش کسب و کار، فعالیتهای انجام شده در رابطه با کلان داده ها و گزارشاتی در خصوص مراکز، پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی متعدد در حوزه ICT بخشی از ارائه آنها بود.

در این نشست سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به همراه معاونین و روسای آن و همچنین کارشناسان اداره پژوهش و فناوری با اساتید دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این رابطه بر تعامل بیشتر و افزایش سطح ارتباط بین صنعت و دانشگاه، ورود جدی‌تر و ملموس‌تر دانشگاه چمران -به عنوان یک دانشگاه بومی و در دسترس- به حوزه صنعت و شناسایی نیازهای پژوهشی و عملیاتی این شرکت تاکید شد.

استفاده حداکثری دانشگاه از فرصت‌ ایجاد شده در صنعت نفت برای ورود دانش بنیان‌ها به منظور تحقق شعار سال، انجام تحقیقات بیشتر از سوی دانشگاه در موضوعات روز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار