| کد مطلب: ۴۷۴۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

ابوترابی‌فرد در جلسه شورای اداری استان تهران:

تهران پایتخت شرکت‌های دانش‌بنیان است/ تمام توان خود برای اصلاح نظام بانکی به کار بگیرید

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد ایران هستند و می‌توانند خلق ثروت داشته باشند باید عرض کنم که تهران پایتخت شرکت‌های دانش بنیان است. شرکت‌هایی که با دانش، علم، ایمان و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب اسلامی کارهای بزرگی کردند و خواهند کرد.

تهران پایتخت شرکت‌های دانش‌بنیان است/ تمام توان خود برای اصلاح نظام بانکی به کار بگیرید

آرمان ملی آنلاین - حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان تهران که به ریاست حجت‌الاسلام رییسی برگزار شد طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، طی سخنانی خطاب به رییس‌جمهور گفت: ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات شما در مدتی که مسئولیت‌ اجرایی را برعهده گرفته‌اید و همینطور مدیران اجرایی در این مدت، جای دارد که از زحمات استاندار تهران و مجموعه مدیران استان نیز قدردانی و تشکر کنم. کارهای بزرگ و‌ مهمی در این مدت انجام شده که از مهمترین آن‌ها طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده و لازم است که از مسئولان اجرای آن به ویژه مسئولان اداری، امنیتی و انتظامی قدردانی داشته باشیم.

ابوترابی‌فرد در ادامه در خصوص اصلاحات اقتصادی رییس‌جمهور، ابراز داشت: یکی از مسائل مهم کشور که نقش پررنگ و قابل توجهی در تحقق ایده اقتصادی شما مبنی بر کنترل تورم و رشد اقتصادی دارد، ذخایر ارزی کشور است. اگر ما ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم، رشد مناسب نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از انتصاب درست شما در رأس صندوق توسعه ملی تشکر دارم و جا دارد که توجهی ویژه به نظرات کارشناسی که از این صندوق می‌رسد، داشته باشید.

امام جمعه موقت تهران همچنین عنوان کرد: جای تاسف است که برداشت از این صندوق در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت به آن بیشتر بوده است در حالیکه در برخی کشورهای منطقه که شاید بعد از ما این صندوق را ایجاد کردند، ذخایر از ۱۰۰۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی ادامه داد: نکته دومی که از شما تقاضا دارم کاهش هزینه‌های اجرایی است. یکی از مشکلات بزرگ در کشور ما ایجاد هزینه بدون نگاه به خلق ثروت است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اگر شرکت های دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد ایران هستند و می‌توانند خلق ثروت داشته باشند، باید عرض کنم که تهران پایتخت شرکت‌های دانش‌بنیان است. شرکت‌هایی که با دانش، علم، ایمان و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب اسلامی کارهای بزرگی کردند و خواهند کرد.

به گزارش آرمان میل آنلاین به نقل از ایلنا،وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات عمده اقتصادی کشور و ریشه آن اشاره کرد و اظهار داشت: شما به عنوان کسی که دیروز سکاندار دستگاه قضایی بودید از مشکلات اطلاع و به راه‌های حل آن اشراف دارید. یکی از مهمترین و عمده‌ترین مشکلات اقتصادی ایران امروز نظام بانکی و حوزه زمین است. از شما خواهش دارم تمام توان خود برای اصلاح نظام بانکی به کار بگیرید و در حوزه زمین مدیرکل بازرسی استان اخیرا در گزارشی که برای بنده داشت گفت در یکی از شهرستان‌ها طی یک ماه کار یک گروه اعزامی ۴۰۰ مورد تخلف شناسایی شد. تقاضا دارم با جدیت به این موضوع ورود کرده و به این مشکل رسیدگی کنید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار