| کد مطلب: ۴۷۴۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

نصب کد شناسایی علایم کمک ناوبری بندر چابهار

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بر روی کلیه علایم کمک ناوبری آبراهها و کانالهای دسترسی بندر چابهار پلاک کد شناسایی (identification Code) نصب شد.

نصب کد شناسایی علایم کمک ناوبری بندر چابهار

آرمان ملی آنلاین - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، سیداحمد هاشمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام در راستای یکسان سازی شناسایی علایم کمک ناوبری مستقر در آبهای کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد و جهت پیگیری سابقه علامت، مفقود شدن و کاربرد در نرم افزار سیستم جامع دریایی مطابق قوانین بین المللی چراغهای دریایی (IALA) طراحی شده است که نشان دهنده نوع علایم (بویه)، متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی و شماره سریال آن نشان دهنده حوزه تحت پوشش بندر چابهار از کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد.

هاشمی اضافه کرد: در جهت فرهنگ سازی، ارتقاء ایمنی دریانوردی و لزوم حفظ علایم، شماره تلفن های 1550 مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) و مرکز کنترل دریایی (VTS) که به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به دریانوردان و صیادان می باشند بر روی این پلاک ها درج شده است.

وی گفت: این امر باعث می شود دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطراری، خاموشی های احتمالی علایم و ... با شماره های نصب شده روی پلاک ها تماس برقرار نمایند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار