| کد مطلب: ۴۷۴۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

جعفری عنوان کرد:

توسعه اشتغال توام با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در نهبندان

رئیس هیات عامل ایمیدرو از هدف توسعه اشتغال توام با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در نهبندان خبر داد.

توسعه اشتغال توام با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در نهبندان

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وجیه اله جعفری در دیدار با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی و مصطفی نخعی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هدف فعالیت های معدنی در منطقه نهبندان، توسعه اشتغال همراه با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است که این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت های لازم در منطقه است.
وی ادامه داد: ایمیدرو بیشتر به دنبال نقش توسعه ای است و اگر بتوان در منطقه ای مشارکت بخش خصوصی را فراهم کرد، اولویت با بخش خصوصی است. اما از آنجا که کمبودهای زیرساخت در این منطقه وجود دارد باید با در نظرگرفتن راه های قانونی و اعتباری، حل این مشکلات را در اولویت قرار داد.
جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از آنجا که استان خراسان جنوبی جزو مناطق کم برخوردار کشور است، خواهان حضور ایمیدرو در سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی این منطقه هستیم. همچنین ایفای نقش مسولیت اجتماعی(به ویژه در حوزه ورزشی) و نگاه ویژه بر مشارکت در تامین برق از دیگر مواردی است که برای اجرای آن نیازمند حمایت ایمیدرو هستیم.
مصطفی نخعی، نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر توجه ویژه به معدن سنگ های گرانیتی در نهبندان افزود: با وجود اینکه نهبندان از قطب های معدنی کشور به ویژه در حوزه سنگ های تزئینی است، اما متاسفانه مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیمه خصوصی در این منطقه وجود ندارد. این امر فراهم ساختن زیرساخت های لازم از جمله برق برای حضور سرمایه گذاران در منطقه را بیشتر مورد توجه قرار می دهد.
47 محدوده امید بخش، صدور 7 پروانه اکتشاف
فتاحی مدیر اکتشاف ایمیدرو نیز خبر داد: از مجموع 55 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام شده در 5 پهنه در استان خراسان جنوبی به 47 محدوده امیدبخش دست یافتیم که در حال حاضر پروانه اکتشاف 7 محدوده صادر شده است. تعداد 40محدوده دیگر نیز در مرحله درج بوده و سپس به صدور پروانه خواهند رسید.
موضوعاتی همچون حفاری، پساب ها، پست برق، بسته های سرمایه گذاری و محرومیت زدایی از منطقه نهبندان از دیگر مباحث مطرح در این دیدار بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار