| کد مطلب: ۴۷۴۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

داخلی سازی موتور تا تولید سیستم ترمز لکوموتیو در گروه مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی

گروه مپنا با حضور در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با ارائه دستاوردهای تخصصی حوزه ریلی، امضای قراردادها و تفاهمنامه‌های مختلف، رونمایی از موتور 2.4 مگاوات مهندسی شده در شرکت توگا و سیستم ترمز لکوموتیو تولید شده در شرکت فناورهای ریلی مپنا، این رویداد را با دست پُر به پایان رساند.

داخلی سازی موتور تا تولید سیستم ترمز لکوموتیو در گروه مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی

آرمان ملی آنلاین - بابک احمدی، مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا، حضور مپنا در نمایشگاه حمل و نقل ریلی را بسیار مثبت و ثمربخش ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر مپنا در صنعت حمل و نقل ریلی کشور پیشرو است و زنجیره ارزشی که در این صنعت ایجاد کرده، قابل چشم‌پوشی نیست. همچنین گروه مپنا سهم بسزایی در توسعه ابعاد مختلف این صنعت از زیرساخت‌ها تا ناوگان، سرویس، بهره برداری و حمل و نقل دارد، بنابراین حضور مپنا در این نمایشگاه تخصصی، بسیار کلیدی و پررنگ بود.
دستاوردها
از مهم‌ترین دستاوردهای حضور مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی می‌توان به امضای قراردادهای 20 دستگاه واگن مسافری با شرکت «ریل سیر کوثر»، 100 دستگاه واگن باری لبه بلند برای حمل مواد معدنی با شرکت «پرتو بار فرابر خلیج فارس» و ۲۰ دستگاه لکوموتیو با شرکت «واگن پارس» از زیرمجموعه‌های صنعت حمل و نقل ریلی گروه مپنا اشاره کرد.
همچنین دستور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عقد قرارداد 200 دستگاه لکوموتیو با کنسرسیومی که به رهبری مپنا در کشور ایجاد شده، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ۴۰۰ دستگاه واگن حمل غلات با شرکت «آذرکیا تجارت»، ۲۰۰ دستگاه واگن لبه کوتاه با شرکت «آروین تبریز» و خرید 100 دستگاه واگن چهار محوره با شرکت «ریل‌پرداز سیستم» از دیگر دستاوردهای حضور مپنا در این نمایشگاه بود.
این قراردادها و تفاهم‌‎نامه‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها موجب 50 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در صنعت ریلی کشور خواهد شد.
رویدادها
مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی مپنا، حضور گروه مپنا در این رویداد را نمایش تمامی ظرفیت‌های کمی، کیفی و قابل اتکای شرکت‌های زیرمجموعه مپنا دانست و تصریح کرد: تا پیش از عرضه آخرین تلاش‌ها و دستاوردهای داخلی این حوزه، بحث واردات لکوموتیو مطرح شده بود که با تعامل مثبت بین صنایع مختلف، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی، این تصمیم منتفی شد.
از جمله رویدادها و دستاوردهای برجسته حضور مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی می‌توان به رونمایی موتور 2.4 مگاوات مهندسی شده توسط شرکت توگا اشاره کرد. با تجاری‌سازی این موتور علاوه بر تغذیه صنایع ریلی، می‌توان از آن در صنایع دریایی و نیروگاه‌های کوچک نیز استفاده کرد.
احمدی با اشاره به اهمیت کسب دانش طراحی موتور گفت: در آینده می‌توانیم خانواده‌ای از موتورهای مختلف داشته باشیم و تأمین قطعات یدکی و هزینه تعمیرات و نگهداری این موتورها را با تقویت توان داخلی به حداقل برسانیم و منافع کاملی را برای بهره بردار، صنعتگر و مشتری ایجاد کنیم.
رویداد دیگر این دوره از نمایشگاه حمل و نقل ریلی برای گروه مپنا رونمایی از سیستم ترمز لکوموتیو بود. این تکنولوژی که طبق گفته مدیرعامل بخش ریلی مپنا حاصل دو سال کار مستمر و سنگین در شرکت فناورهای ریلی مپنا بود، توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد. با تولید داخلی این سیستم ترمز، شرکت مپنا در کنار دو تامین‌کننده بزرگ ترمز در دنیا که هم اکنون حدود 90 درصد این صنعت را در اختیار دارند، مطرح می‌شود.
مدیرعامل بخش ریلی گروه مپنا درباره برنامه‌های آینده حمل و نقلی این شرکت گفت: انواع سیستم‌های ترمز و واگن‌های مسافری، باری و مترو به طور جدی در دستور کار مپناست و امیدواریم سال آینده یک دستگاه لکوموتیو جدید با نام MAP30 از برند مپنا و سیستم ترمز واگن‌های مسافری و باری را در مپنا تولید و عرضه کنیم.
گفتنی است نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته از سوم تا ششم خرداد با حضور شرکت‌های فعال این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا شد و غرفه بزرگ گروه مپنا در سالن 8 و 9 نمایشگاه، با ارائه انواع دستاوردها و رویدادهای گوناگون میزبان متخصصان و فعالان حوزه ریلی ایران و دنیا بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار