| کد مطلب: ۴۷۴۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

واکنش به فروش سوالات امتحانی و انواع مدرک تحصیلی/ کلاهبرداران پس از اخذ وجه از مالباخته دیگر پاسخ تلفن نمی‌دهند

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: اشخاص سودجو در فضای مجازی تحت عنوان فروش سوالات امتحانی، فروش سوالات کنکور، گواهی نامه و انواع مدرک تحصیلی فعالیت می‌کنند، اما در واقع جاعلانی هستند که به هیچ عنوان مدرک اصالت دار یا حتی مدرک جعلی هم ارائه نمی‌دهند و صرفا پس از اخذ وجه از مالباخته دیگر حتی پاسخ تلفن هم نمی‌دهند.

واکنش به فروش سوالات امتحانی و انواع مدرک تحصیلی/ کلاهبرداران پس از اخذ وجه از مالباخته دیگر پاسخ تلفن نمی‌دهند

آرمان ملی آنلاین - سرهنگ داوود گودرزی معظمی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که بیشترین جرایم اینترنتی چه نوع جرایمی هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ما کماکان شاهد این هستیم که جرائم اقتصادی در صدر جرائم اینترنتی هستند این جرائم شامل مواردی از جمله برداشت‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌هایی است که تحت عنوان سامانه ثنا انجام شده است. همچنین انواع و اقسام کلاهبرداری‌هایی که با شگردهای مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به کلاهبرداری در حوزه رمز ارز ادامه داد: کماکان جرائم مالی و اقتصادی در صدر جرائم اینترنتی هستند و شاهد این هستیم که در برخی از جرائم پیچیدگی مقداری زیادتر شده، البته همکاران من در پلیس فتا با جدیت این موارد را دنبال می‌کنند و در سال گذشته پیگیری بالغ بر ۹۰ درصد جرائم سایبری در استان به نتیجه رسیده و کشف شده است. در دو ماهه ابتدای سال نیز افسران توانمند پلیس فتای تهران بزرگ با جدیت موارد را دنبال می‌کنند تا به نتیجه برسد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در خصوص بخش اعظمی از جرائم اگر چنانچه مردم به هشدارهای پلیس توجه بیشتری داشته و این توصیه‌ها را مد نظر قرار دهند، قطعا آمار کاهشی را شاهد هستیم.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: در حوزه ارزهای دیجیتال خیلی از افراد بدون اینکه سواد کافی در این زمینه داشته باشند به صورت هیجانی وارد شدند. همچنین در کلاهبرداری‌هایی که با عناوین مختلف در حال انجام است ما شاهد این هستیم که اشخاص سودجو در فضای مجازی تحت عنوان فروش سوالات امتحانی، فروش سوالات کنکور، گواهی نامه و انواع مدرک تحصیلی فعالیت می‌کنند، اما در واقع جاعلانی هستند که به هیچ عنوان مدرک اصالت دار یا حتی مدرک جعلی هم ارائه نمی‌دهند و صرفا پس از اخذ وجه از مالباخته دیگر حتی پاسخ تلفن هم نمی‌دهند. نمونه این پرونده‌ها در پلیس فتا وجود دارد و ما امیدواریم مردم با هوشیاری هرچه بیشتر فریب تبلیغات این کلاهبرداران در فضای سایبری را نخورند.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه رمز ارز چه اقداماتی باید انجام دهند، گفت: در حوزه رمز ارزها هشدارهای بسیاری به مردم ارائه شده است. به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که افراد به صورت ناآگاهانه به این فضا ورود کنند با توجه به مباحث قانونی که در این حوزه وجود دارد و همچنین صرافی‌هایی که در حیطه فعالیت در این حوزه به صورت قارچ گونه شکل گرفته اند، خیلی از این افراد به محتواها دسترسی دارند و گاها دیده شده که توسط همین صرافی‌ها جرائم و تخلفات صورت می‌گیرد و بسیاری از افرادی که طعمه قرار می‌گیرند سواد کافی در این حوزه ندارند به عنوان مثال کیف پول را فرد دیگری برای آن‌ها ایجاد می‌کند و همین باعث می‌شود که اطلاعات آن‌ها سرقت شود و متاسفانه وجوهاتی که در این حوزه مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرد وجوهات کلانی است و با توجه به اینکه بسیاری از افراد با دید سرمایه‌گذاری به این حوزه ورود می‌کنند وجوهاتی که از آن‌ها سرقت می‌شود مبالغ هنگفتی است که بعضا زندگی فردی و اجتماعی اشخاص را ممکن است تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا،رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره پرونده‌های قمار و شرط‌بندی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به هوشیاری خانواده‌ها آمار پرونده‌های قمار و شرط‌بندی مقداری کاهش پیدا کرده است، اما کماکان شاهد هستیم که افرادی طعمه قرار می‌گیرند و نیاز است که مردم در این زمینه هوشیار باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار