| کد مطلب: ۴۷۵۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

هدف از برگزاری مجمع عمومی صف و ستاد، ارتقای فرهنگ پاسخگویی و بهبود عملکرد بانک است

«رضا قرائی‌پور» در جلسه مجمع عمومی صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: مجمع صف و ستاد بانک، بستر مناسبی را برای توسعه فرهنگ پاسخگویی در تمام لایه‌های اجرایی بانک به‌ویژه لایه‌های مدیریتی صف و ستاد ایجاد کرده و در این مجمع انتظارات و درخواست‌های متقابل صف و ستاد از یکدیگر مطرح می‌شود.

هدف از برگزاری مجمع عمومی صف و ستاد، ارتقای فرهنگ پاسخگویی و بهبود عملکرد بانک است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نخستین مجمع عمومی صف و ستاد بانک (سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱) با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره، دکتر «محسن سیفی» قائم مدیرعامل، «حسن تلیکانی» مشاور عالی مدیرعامل و همچنین معاونان، مدیران، رؤسای ادارات کل و مدیران شعب استان‌ها برگزار شد.
در ابتدای این جلسه «رضا قرائی‌پور» مدیر امور برنامه‌ریزی و توسعه بانک ابراز امیدواری کرد: برگزاری این مجمع باعث ارتقا و بهبود عملکرد بانک به‌ویژه در شاخص‌های برنامه عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: در این مجمع چهار محور پیگیری می‌شود. نخست رصد شاخص‌های اصلی برنامه عملیاتی بانک به‌صورت سه ماهه که در ۵ محور همچون تجهیز منابع، نسبت مصارف به منابع، وصول مطالبات، درآمد عملیاتی و خدمات مشتریان بررسی می‌شود و در نهایت استان‌ها و شعب موفق و ناموفق در هر یک از شاخص‌ها، مشخص می‌شوند. برنامه عملیاتی، میثاق‌نامه و تعهد مدیران بانک است که تمام تلاش مدیران معطوف به تحقق آن است.
قرائی‌پور افزود: مورد دوم این است که مجمع صف و ستاد بانک، بستر مناسبی را برای توسعه فرهنگ پاسخگویی در تمام لایه‌های اجرایی بانک به‌ویژه لایه‌های مدیریتی صف و ستاد ایجاد کرده و در این مجمع انتظارات و درخواست‌های متقابل صف و ستاد از یکدیگر مطرح می‌شود و تلاش‌های لازم در جهت رفع موانع و پیگیری درخواست‌ها صورت می‌پذیرد.
استخراج مشکلات و پیگیری برای حل آن‌ها
وی مورد سوم را شناسایی و رفع موانع و مشکلاتی دانست که در مسیر اصلاح و بهبود عملکرد بانک وجود دارد و گفت: این موارد در مجمع بررسی می‌شود و با حضور همه اعضای محترم هیأت عامل، امکان صدور مصوبه در جلسه نیز وجود دارد. همچنین این مشکلات و موانع ثبت و دسته‌بندی شده و پیگیری لازم از سوی اداره کل سازمان به‌عنوان دبیر مجمع برای رفع آن‌ها صورت می‌پذیرد.
مدیر امور برنامه‌ریزی و توسعه بانک اظهار داشت: چهارمین اثر برگزاری مجمع صف و ستاد بانک این است که بستر مناسبی را برای شناسایی عملکردهای برتر در بانک و تقدیر و تشکر از آن‌ها فراهم کرده و فضای یادگیری از چنین عملکردهایی را فراهم می‌سازد. به این صورت امکان الگوسازی از عملکردهای برتر وجود دارد.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود این مجامع در سطح هر استان و با حضور رؤسای شعب در فواصل زمانی حداقل ۳ ماهه برگزار شود و گزارش برگزاری مجمع استانی نیز برای مدیریت ارشد بانک ارسال شود.
تکالیف مجمع تا تحقق ۱۰۰ درصدی پیگیری می‌شود
قرائی‌پور خبر داد: دبیرخانه مجمع صف و ستاد، ذیل مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه، در اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی ایجاد شده که متعاقباً نسبت به تکالیف مجمع تا تحقق ۱۰۰ درصدی آن‌ها، کار را پیگیری خواهد کرد.
گفتنی است با عنایت به اجرای برنامه عملیاتی در بانک و فعالیت سامانه مربوطه جهت رصد و پایش عملکرد استان‌ها و شعب، مطلع کردن مدیران استان‌ها و سایر پرسنل صف و ستاد استان نسبت به وضعیت خود ضروری بوده و باید بهصورت دورهای عملکرد آنها ارزیابی و نسبت به آن بازخوردهای لازم ارائه شود.
به همین منظور عملکرد استان‌ها در مقاطع زمانی ۳ ماهه، برای تحقق اهداف برنامه عملیاتی و سایر شاخص‌های عملکردی، مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و جلساتی تحت عنوان «مجمع صف و ستاد بانک» برگزار می‌شود. بر همین اساس اولین مجمع صف و ستاد بانک در سال جاری (مقطع زمانی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱) در روزهای هفتم و هشتم تیر ماه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار