| کد مطلب: ۴۷۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

ارسال ۶۰۰ چادر به روستای «سایه خوش»/ ۴۹ مصدوم و ۵ فوتی در زلرله هرمزگان

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مصدومیت ۴۹ و جانباختن ۵ نفر در زمین لرزه ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان گفت: فکر می‌کنم که با سازمان مدیریت بحران و بنیاد مدیریت مسکن هماهنگی‌های لازم انجام شده که اگر بتوانند، امکاناتی مثل کانکس برای هموطنان فراهم شود چرا که هفته بعد در منطقه احتمال بارش باران وجود دارد.

ارسال ۶۰۰ چادر به روستای «سایه خوش»/ ۴۹ مصدوم و ۵ فوتی در زلرله هرمزگان

آرمان ملی آنلاین - پیرحسین کولیوند با اشاره به ارسال چادر به استان هرمزگان که حوالی دو بامداد روز جاری زلزله ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در آن محدوده رخ داد اظهار کرد:‌ چادرها تحویل هموطنان شده است اما با توجه به شرایط آب و هوایی، چادرهای «راب هال» که چادر هایی بزرگ و گروهی است را نیز ارسال کردیم. این چادر ها در منطقه نصب و راه اندازی خواهد شد تا شرایط از نظر آب و هوا مناسب‌تر شود.

وی ادامه داد: در کنار هموطنان خود هستیم تا شرایطشان به حالت پایدارتری برسد، اما فکر می‌کنم که باگروه های دیگر، سازمان مدیریت بحران و بنیاد مسکن هماهنگی‌های لازم انجام شده که اگر بتوانند، امکاناتی مثل کانکس برای هموطنان فراهم شود چرا که هفته بعد در منطقه احتمال بارش باران وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص چادرهای گروهی «راب‌هال» گفت:‌ «راب هال» چادر گروهی بزرگی است که هر چادر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد. این چادرها امکانات تهویه‌ای، سرمایش و گرمایش بهتری دارند. اما به دلیل ظرفیت بالایشان باید به صورت گروهی از آن استفاده شود اما در هر حال یکی از راهکار هایی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: الان دو چادر «راب‌هال» ارسال کردیم. بالگردها نیز آن جا هستند و با توجه به حضور دبیر کل،تیم‌های حاضر در محل و ارزیابی های انجام شده از منطقه هر آنچه که نیاز باشد را ارسال خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که مردم مشکلی را حس کنند.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه ۴۹ مصدوم و ۵ جانباخته داشته است گفت:‌ به وضعیت ۲۲ نفر از مصدومان به صورت سرپایی رسیدگی شد که مرخص شدند و حالا در کنار خانواده خود هستند.

کولیوند اظهار کرد: کل روستای سایه خوش ۲۵۰ خانوار دارد که ۵۰ درصد آن اسیب دیده است؛ اما با توجه به اینکه هموطنان از وقوع پس لرزه‌ها نگرانی دارند چادرهای هر خانواری را به آن‌ها تحویل می دهیم. در حال حاضر ۶۰۰ چادر را ارسال کردیم که به بالغ بر ۸۰ درصد آن‌ها تحویل داده شده است. چادرها برپا شده و امدادرسانی تغذیه ای نیز برای هموطنان آسیب دیده در حال انجام است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار