| کد مطلب: ۴۷۵۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

مهندس پیرمحمدی، مدیر عامل ساپكو در نشست تبیین برنامه های راهبردی جهش كیفی در شركت ساپكو :

ما و سازندگانمان در شبكه تامین ، مكلف به اجرای فرایندهای تدوین شده كیفی هستیم/سنجه و ترازوی اصلی در بحث كیفیت، نظر مشتری است

عطف به ابلاغیه استراتژیك اهداف كیفی و به منظور ارتقای كیفیت قطعات و محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و همسو با سیاست ‌های وزارت صمت و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، نشست تبیین برنامه های راهبردی جهش كیفی در شركت ساپكو برگزار شد .

ما و سازندگانمان  در شبكه تامین ، مكلف به اجرای فرایندهای تدوین شده كیفی هستیم/سنجه و ترازوی اصلی در بحث كیفیت، نظر مشتری است

آرمان ملی آنلاین - مهندس پیرمحمدی ، مدیرعامل شركت ساپكو در این مراسم، در جمع سازندگان شبكه تامین ، معاونین ، مدیران و متولیان كیفیت شركت ساپكو و ایران خودرو، دغدغه كیفیت را از جمله اصلی‌ترین دغدغه های مردم و خودروسازان عنوان كرد و اظهار داشت: صنعت خودرو در كل دنیا با سرعت زیادی در حال توسعه است و اگر ما نتوانیم با روند توسعه در صنعت خودرو همسو شویم ، از اهداف اصلی رشد و توسعه صنعت خودرو دور خواهیم ماند. وی با اشاره به پیشینه تولید خودرو در دهه 70 اظهار داشت : صنعت خودرو زمانی كه با عمق خودكفایی همراه باشد و به توسعه صنایع بالا و پایین دستی بیانجامد همراه با ارزش افزوده خواهد بود. وی با اشاره به وجود دغذغه‌های كیفی ، تاكیدات مقام معظم رهبری در این باب را راهگشای اقدامات اصلاحی و ریشه‌یابی علت بهبودهای كیفی دانست .

مهندس پیرمحمدی ،‌ كیفیت را حاصل فرهنگ و تكنولوژی بیان کرد و گفت : در بیشتر كشورهای دنیا ، خدمات آزمایشگاهی و آزمون خودروها پیش از فرایند تولید به مراكز تحقیق و توسعه تعلق می‌گیرد و از همین رو بازنگری روند همسویی مراكز آزمایشگاهی و مراكز تحقیق و توسعه در كشور ما نیز ضروری است .

وی عدم توسعه محصول را از جمله دیگر عوامل عدم ارتقای كیفی برشمرد و گفت: : در فرایند توسعه محصول، خودروساز و قطعه‌ساز، نقش اصلی را بر عهده دارند و بی‌شك توجه ما به شركت‌های FSS (FULL SERVICE SUPPLIER) و واگذاری توسعه محصول به قطعه‌سازان به عنوان یك اقدام بنیادی، بسیاری از نقاط بهبود كیفی را اصلاح خواهد كرد.

مهندس پیرمحمدی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت الزامات كیفی در فرایند تولید محصول و صدور مجوزهای كیفی ، تاكید كرد: ما و سازندگانمان در شبكه تامین، مكلف به اجرای فرایندهای تدوین شده كیفی هستیم و كاربرد ابزارهای كیفی نظیر SPC ،FMEA، DFMEA و... به عنوان ضروریات پایش عملكرد خطوط و سنگ بنای ارتقای كیفیت محصولات مطرح است .

مدیر عامل ساپكو ، بازنگری فرایندهای اخذ تاییدیه قطعه‌سازان را به منظور پیشگیری از مشكلات كیفی و جلب حداكثری رضایت مشتریان، ضروری دانست .

وی با اشاره به رویكردهای شركت ساپكو در زمینه تامین به موقع خطوط و تسریع جریان عبور مستقیم تولید، تاكید كرد: با تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای ارتقای شاخص‌های كیفی، بازنگری فرایندهای اخذ تاییدیه و همچنین بهره‌مندی موثر و مطلوب از ابزارهای كیفی در فرایند تولید قطعه‌سازان ، همسو با طرح تحول كیفی محصولات ایران خودرو حركت خواهیم كرد و معتقدیم كه سنجه و ترازوی اصلی در بحث كیفیت، نظر مشتری است .

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار