| کد مطلب: ۴۷۶۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

رکوردهای جدید تولید در فولاد خراسان

مجمع عمومی عادی و فوق‌‌‌العاده سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با ارائه گزارش سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان صاحبان صنایع، سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره فولاد خراسان در مشهد برگزار شد. علاوه بر سهامداران حاضر در مجمع، دیگر سهامداران نیز به صورت مجازی، گزارش و مصوبات را پیگیری کردند.

رکوردهای جدید تولید در فولاد خراسان

آرمان ملی آنلاین - این مجمع به ریاست محمدحسین قائمی راد، نماینده شرکت توسعه معادن و فلزات و تصویب اعضای هیات رئیسه با حد نصاب آرا برگزار شد. علاوه بر بازرس قانونی، نماینده بورس و اعضای هیات‌مدیره شرکت، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، نماینده صندوق حمایت بازنشستگی کارکنان فولاد و نماینده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان سهامداران عمده در جایگاه رئیس و ناظران مجمع و مدیرعامل شرکت فولاد خراسان به عنوان منشی در جایگاه حاضر شدند.

برنامه‌هایی در راستای تحقق شعار سال

دستور جلسه، ارائه گزارش هیات‌مدیره توسط مدیرعامل شرکت فولاد خراسان بود. کسری غفوری با تشریح اهداف کلان شرکت فولاد خراسان در سال‌جاری و تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» گفت: بنا داریم که ۵۱۰‌هزار تن فروش داخلی و ۹۰‌هزار تن فروش صادراتی میلگرد را در سال‌جاری داشته باشیم. در حوزه فولادسازی، فروش داخلی شمش را به ۳۱۹‌هزار تن و فروش صادراتی را به ۲۶۰‌هزار تن برسانیم.

در حوزه واحد گندله‌سازی هم در صورت نبود محدودیت‌های قطعی برق و گاز از سقف ۲‌میلیون تن عبور کرده و در واحد احیای مستقیم، تولید ۱‌میلیون و ۴۳۰‌هزار تن آهن اسفنجی را محقق کنیم. در واحدهای فولادسازی هم امیدواریم سقف ۱‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تن را رد کنیم و در ناحیه نورد هم تولید ۶۰۰‌هزار تن میلگرد را در سال ۴۰۱ تحقق بخشیم.

او درباره تامین مواد اولیه یادآور شد: امیدواریم که تامین کنسانتره را به ۲۰۰‌هزار تن، آهن قراضه را به ۱۰۰‌هزار تن و گندله را به ۱۰۰‌هزار تن برسانیم.

ضمن اینکه دستگاه انباشت و برداشت واحد گندله‌سازی در مسیر رسیدن به ایران و نصب در شرکت است که در صورت راه‌اندازی به ظرفیت ۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن در این بخش خواهیم رسید.

غفوری با بیان اینکه در بودجه سال‌جاری، طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده امیدواریم رقم ۱۸‌هزار و ۹۰۰‌میلیارد تومان را در فروش داخلی و صادراتی محصولات محقق کنیم، عنوان کرد: اگر سال گذشته درگیر مشکلات قطعی برق و گاز نمی‌شدیم رکورد تولید را در صنعت فولاد کشور می‌شکستیم ولی متاسفانه ۵ ماه و ۱۳ روز را به خاطر قطعی برق و گاز از دست دادیم.

در سال گذشته رشد ۲۲۱‌درصدی سود خالص را با تحقق مبلغ ۲‌هزار و ۴۴۷‌میلیارد تومان داشتیم که رکورد بیشترین فروش در بورس کالا به نام این شرکت ثبت شد. برای اولین بار بازار صادراتی قزاقستان را به دست آوردیم و توانستیم صادرات میلگرد را به سوریه و صادرات دیگر محصولات را به کشور چک انجام دهیم.

جابه‌جایی ۱۸ رکورد با وجود محدودیت‌ها

غفوری با اشاره به محدودیت‌های کرونایی درسال گذشته گفت: هر زمان که محدودیت انرژی نداشتیم، رکورد تولید را زدیم و سال گذشته توانستیم ۱۸ رکورد تولید را در واحدهای مختلف ثبت کنیم.

مدیرعامل فولاد خراسان توضیح داد: توانستیم مجوز افزایش ظرفیت واحد یک احیای مستقیم را بگیریم که تولید آهن اسفنجی را از ۸۰۰‌هزار تن به یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تن خواهیم رساند و درصورت راه‌اندازی دستگاه جدید گندله‌سازی این ظرفیت به یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن می‌رسد.

غفوری با اشاره به دغدغه تامین آب یادآور شد: پساب شهر نیشابور را برای ۲۵ سال خریداری کردیم که کل پروژه طی سه سال تکمیل می‌شود و امیدواریم ۲۵‌درصد این پروژه در سال‌جاری محقق شود.

همچنین برای تامین آب پروژه کارخانه سنگان هم سهامدار ۱۰درصد پروژه انتقال آب خلیج فارس به سنگان شدیم که دغدغه تامین آب ما را مرتفع کرده است.

غفوری گفت: سال گذشته ۵/ ۶‌درصد سهم بازار را در تولید میلگرد و ۳‌درصد را در حوزه آهن اسفنجی داشتیم اما برنامه تولید ما در سال گذشته به طور کامل محقق نشد چون ۵ ماه تولید را به خاطر محدودیت‌های انرژی‌‌‌ از دست دادیم.

با وجود محدودیت‌های انرژی و محدودیت‌های صادراتی در سال گذشته، عملکرد سال ۱۴۰۰ در مقایسه با زمان مشابه آن در سال ۱۳۹۹، رشد ۴۵‌درصدی در فروش خالص و رشد ۲۱‌درصدی سود خالص را نشان می‌دهد.

در ادامه بازرس قانونی مجمع، گزارش حسابرس مستقل را قرائت کرد و گزارش مالی شرکت را، شفاف اعلام کرد. نماینده بورس هم خواستار انتشار اطلاعات این مجمع از طریق سامانه کدال شد و پرداخت سود سهامداران را از طریق سامانه سجام الزامی دانست، همچنین بنا شد که واریز سود از محل سود انباشته برای سهامداران حقیقی زودتر محقق شود. دو روزنامه کثیرالانتشار «دنیای‌اقتصاد» و خراسان برای انتشار آگهی مجمع انتخاب شدند.

پس از خاتمه مجمع عمومی عادی شرکت فولاد خراسان، مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده نیز با حد نصاب اعضا، رسمیت یافت و بر اساس آن، دستورالعمل افزایش سرمایه شرکت از دستور برنامه خارج شد تا در مجمع عمومی عادی آینده درباره آن برنامه‌ریزی شود. دستور دوم مجمع عمومی فوق‌العاده هم تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس بود که مصوب شد./

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار