| کد مطلب: ۴۷۶۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن حضور در مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و افتتاح این مرکز، بر حمایت‌های دولت از بانکداری قرض‌الحسنه در کشور تأکید کرد.

مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: حمایت دولت از بانک قرض‌الحسنه یک حمایت نمادین و به منظور گسترش نقش قرض‌الحسنه در اقتصاد کشور است. برنامه جدی دولت، کمک به رفع نیازهای مردم به وسیله وام قرض‌الحسنه است .
وی اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های متعارف بانکداری و جهانی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بهترین نرخ کفایت سرمایه را دارد و پائین‌ترین نرخ وام در این بانک اعمال می‌شود و وام‌های معوق بانکی کمترین میزان در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.
خاندوزی افزود: وزارت اقتصاد در سال جاری با همکاری بانک‌های دولتی و سایر نهادهای فعال در شبکه بانکی کمک کرد که سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۲ برابر افزایش یابد و تلاش بر این است که با هدف افزایش قدرت اعتباردهی این بانک و همچنین رفع نیازهای مردم به وام خرد، تا پایان سال و برای دومین ‌بار سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مجدداً افزایش یابد.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه نسبت کفایت سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از بهترین نسبت‌ها در میان بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور است، افزود: با قطعیت می‌توان گفت که این بانک یکی از پایین‌ترین معوقات را در شبکه بانکی کشور دارد.
وی در ادامه گفت: در یک سالی که از شروع به کار دولت گذشته، بیش از ۸۰ درصد به منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه شده و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
خاندوزی افزود: وام این بانک در زمانی که فشار اقتصادی بر مردم افزایش یافته، می‌تواند کمک بسیار خوبی در کاهش این فشارها برای رفع نیازهای ضروری خانواده‌ها باشد و امیدواریم بتوانیم به بانک‌های قرض‌الحسنه کشور کمک کنیم تا توانمندی آن‌ها در زمینه ارائه وام قرض‌الحسنه افزایش یابد.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه موضوع توسعه وام قرض‌الحسنه از تأکیدات رئیس جمهوری محترم نیز هست، مذاکراتی را با بانک مرکزی انجام داده‌ایم که بتوانیم بسیار بیش از این، زمینه و فرصت فعالیت و خدمت‌رسانی را در بانک‌های قرض‌الحسنه فراهم کنیم.
خاندوزی ادامه داد: بر اساس اخباری که به وزارت اقتصاد ارسال شده، بانک‌ها برای کنترل‌هایی که بر افزایش نقدینگی در کشور اعمال شده، با محدودیت‌های بیشتری در اعطای وام، به‌ویژه وام خرد و قرض‌الحسنه مواجه شده‌اند و با توجه به تکالیفی که بر اساس قانون بودجه برای وام ازدواج و امثالهم وجود دارد، بانک‌ها از نظر منابع دچار تنگنا شده‌اند، اما با توجه به تأکیدات مکرر رییس جمهوری محترم در خصوص افزایش سهم وام قرض‌الحسنه، تلاش می‌کنیم با افزایش منابع بانک‌های قرض‌الحسنه این مشکل را برطرف کنیم.
وزیر اقتصاد در ادامه گفت: در این زمینه نیز تلاش خواهیم کرد، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های دولتی نیز گردش مالی خود را در بانک‌های قرض‌الحسنه بیاورند تا این منابع برای پرداخت وام مورد استفاده مردم قرار گیرد.
بانک پیشرو در پرداخت وام ازدواج
در ادامه دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم گفت: پرداخت وام ازدواج در این بانک ظرف یک سال گذشته با ۱۵۰ درصد رشد همراه شده است.
وی اظهار کرد: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۸۰ درصد رشد کرده و بانک به باشگاه ۱۰۰هزار میلیارد تومانی‌ها پیوسته است.
شمسی نژاد افزود: در یک سال گذشته تعداد وام‌های این بانک به عدد ۲میلیون و ۷۰۰هزار فقره به ارزش ۷۳هزار میلیارد تومان رسیده که در چهار ماه سال جاری ۸۳۰هزار فقره وام به ارزش ۲۷هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در سال گذشته ۴۸هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده و در چهار ماهه سال جاری نیز ۱۱ هزار و ۷۵۰ فقره وام به ارزش ۱۵هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار