| کد مطلب: ۴۷۶۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

۳۰ درصد وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بدون مراجعه مشتری پرداخت می‌شود

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد از وام‌های این بانک بدون مراجعه مردم پرداخت می‌شود. شبکه وثایق را نیز به سمت غیرحضوری می‌بریم تا مردم بتوانند پس از اعتبارسنجی و به واسطه سامانه‌های بانک و از طریق سفته الکترونیکی، توثیق سهام و... وام دریافت کنند.

۳۰ درصد وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بدون مراجعه مشتری پرداخت می‌شود

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موارد مورد توجه دولت سیزدهم، بانکداری قرض‌الحسنه است.
وی افزود: همان طور که دکتر خاندوزی، وزیر اقتصاد هم گفته‌اند، حجم مراجعه مردم به بانک‌های قرض‌الحسنه به‌شدت زیاد است؛ به‌طوری که در یک سال اخیر و در طول فعالیت دولت سیزدهم حجم منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۸۳ درصد رشد داشته است.
رشد ۱۰۷ درصدی مبلغ وام‌های پرداختی
شمسی‌نژاد ادامه داد: در مدت یاد شده، پرداخت وام از سوی این بانک ۲ میلیون و ۷۰۰هزار فقره معادل ۷۳هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر تعدادی ۲۲ درصد و از نظر مبلغی ۱۰۷ درصد رشد داشته است.
وی افزود: متناسب با این افزایش، با رشد مراجعات مردم و پاسخگویی روبه‌رو هستیم. به همین علت از بستر مرکز ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنیم. مشتریان این بانک فقط از این بانک وام قرض‌الحسنه دریافت نمی‌کنند، بلکه می‌توانند در همه وجوه زندگی خود از بستر قرض‌الحسنه استفاده کنند. این مرکز در حوزه پرستاری مشتریان و گسترش خدمات غیرحضوری کمک زیادی خواهد کرد.
هر ایرانی، یک کارت قرض‌الحسنه
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: هدف ما این است که با گسترش خدمات خود، تا پایان دولت همه مردم یک کارت قرض‌الحسنه داشته باشند.
وی درباره عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دولت سیزدهم نیز گفت: با حمایت‌هایی که دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی انجام داده‌اند، اقدامات خوبی در این بانک انجام شده است. بانک سودآور است و مجمع عمومی بانک به‌عنوان نخستین بانک در ۱۸ خرداد برگزار شد.
شمسی‌نژاد در همین رابطه افزود: وضعیت صورت‌های مالی، شفافیت مالی و شاخص‌های عملکردی این بانک بسیار مثبت و زبانزد شبکه بانکی است. این روند در سال جاری و سال‌های آتی با سرعت خوبی ادامه‌دار خواهد بود. با حمایت‌هایی که از سوی مجموعه دولت انجام می‌شود، افق بسیار روشنی در انتظار بانکداری قرض‌الحسنه است.
پرداخت ۳۰ درصد وام‌ها بدون مراجعه مردم
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان ساخت: یکی از محورهای کاری که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دوره جدید پی گرفته، پرداخت وام بدون ضامن است. هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد از وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بدون مراجعه مردم پرداخت می‌شود. شبکه وثایق را نیز به سمت غیرحضوری می‌بریم تا مردم بتوانند پس از اعتبارسنجی و به واسطه سامانه‌های بانک و از طریق سفته الکترونیکی، توثیق سهام و... وام دریافت کنند.
شمسی‌نژاد با ارائه آماری از پرداخت وام ازدواج گفت: تعداد وام‌های ازدواج پرداخت شده در سال گذشته، ۴۸هزار فقره بوده است. پرداخت وام ازدواج در یک سال اخیر بالغ بر ۱۵۰ درصد افزایش یافته و یکی از بانک‌هایی هستیم که بیشترین پرداخت را در حوزه وام‌های تکلیفی مخصوصاً وام ازدواج انجام داده‌‌ است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار