| کد مطلب: ۴۸۷۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

اعلام آمادگی منطقه آزاد قشم برای توسعه خدمات هواشناسی و اقلیم شناسی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان از آمادگی این سازمان برای گسترش همکاری ها و امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک برای توسعه خدمات و مطالعات هواشناسی و اقلیم شناسی در این جزیره خبر داد.

اعلام آمادگی منطقه آزاد قشم برای توسعه خدمات هواشناسی و اقلیم شناسی

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، افشار فتح الهی افزود: اطلاعات و پیش بینی های سازمان هواشناسی در بخش های مختلف حمل و نقل هوایی و دریایی می تواند تسهیل کننده حرکت اقتصاد قشم باشد.

وی ادامه داد: با مطالعه دقیق شرایط اقلیمی و هواشناسی جزیره قشم می توان اقداماتی را برای استفاده بهینه از منابع آبی در زمان بارندگی های فصول مختلف برنامه ریزی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با استفاده از توانمندی سازمان های تخصصی مانند سازمان هواشناسی می توانیم شاهد بهبود کیفیت خدمت رسانی به حوزه های مختلف باشیم.

اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه خدمات هواشناسی و اقلیم شناسی

فتح الهی گفت: اطلاع رسانی صحیح و هشدار به موقع یکی از نکات مهم در عملکرد سازمان هواشناسی است که می تواند موجب کاهش آسیب پذیری و جلوگیری از حوادث احتمالی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه قشم در حوزه امکانات موجود و ارائه خدمات هواشناسی در شرایط خوبی قرار داریم.

سعید رنجبر ادامه داد: وضعیت ارائه خدمات در ایستگاه های هواشناسی فرودگاه، بندر بهمن و ایستگاه های سنجش بارندگی در جزیره قشم امکان رصد و بررسی لحظه ای پدیده های جوی را ایجاد کرده است.

وی گفت: سازمان هواشناسی استان هرمزگان با وجود نیروهای انسانی متخصص، تجهیزات و امکانات استاندارد توانایی افزایش سطح همکاری ها و انجام طرح های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه هواشناسی و اقلیم شناسی را دارا است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار