| کد مطلب: ۴۸۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت ؛

واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲

تفاهم‌نامه واگذاری زمین دپوی خط 10 متروی تهران در منطقه 22 تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک ، مدیرعامل شرکت متروی تهران و شهردار متطقه 22 منعقد شد.

واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲

آرمان ملی آنلاین - ظهر دوشنبه تفاهم‌نامه «واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو» میان شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه منعقد شد.
سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری زمین دپوی خط 10 متروی تهران در منطقه 22 اظهار داشت: زمینی که امروز در قالب این تفاهم‌نامه برای افزایش طول خط 10 در نظر گرفته شده بیش از 28.5 هکتار است و اقدامات لازم با همکاری قرارگاه خاتم، شهرداری منطقه 22 و شرکت متروی تهران انجام می‌شود.
وی گفت: این تفاهم‌نامه گام بزرگی در ایجاد زیرساخت‌های مؤثر برای حمل و نقل عمومی شهروندان محسوب می‌شود چرا که در برخی از خطوط علی‌رغم فعالیت آنها و بهره‌برداری از خطوط از آنجایی که به فکر مناسبی برای دپوی زمین نشده بود مشکلاتی داشتیم و باعث شده خدمات در خطوط آنطور که باید و شاید مطلوب نباشد و سرفاصله حرکت قطارها بیشتر شود.
شفیعی بیان داشت:‌از ارکان خطوط تعیین دپوی مناسب زمین است و اگر از ابتدای پروژه این مسئله در نظر گرفته شود اقدامات اجرایی مؤثرتر خواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: علی‌رغم تحریم‌ها و کینه‌توزی‌هایی که دشمنان برای کشور کرده‌اند شبکه متروی تهران از نظر طول ایستگاه و تعداد ایستگاه‌ها رتبه بیستم را بین 250 شهر دارای مترو دارد در حالیکه شاخص‌های بسیاری از این شهرها به لحاظ اقتصادی بیشتر از تهران بوده است
وی افزود: این موضوع جای افتخار برای ما دارد و برای دشمنان نظام باورکردنی نیست و ما با جدیت توسعه متروی تهران را مدنظر قرار داده‌ایم.

همچنین مسعود درستی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری زمین دپوی خط 10 متروی تهران در منطقه 22 اظهار داشت: خط 10 متروی تهران طی چهار سال آینده به مرور و به صورت فازبندی به بهره‌برداری می‌رسد. طول این خط براساس بررسی‌های اولیه 43 کیلومتر و با 35 ایستگاه در نظر گرفته شده است که با انعقاد تفاهم‌نامه طول خط 47 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به 36 مورد خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه توسعه تهران بیشتر به سمت غرب بوده تا شرق،توضیح داد : خطوط هفت گانه مترو پوشش بهتری در حال حاضر در شرق تهران دارد و بخش‌های غربی در این زمینه ضعیف است و باید حمل و نقل عمومی آن را توسعه داد.
وی گفت:‌ منطقه 22 یک‌سوم ایستگاه‌های خط 10 را در آینده خواهد داشت و از 36 ایستگاه حدود 12 ایستگاه از خط 10 در منطقه 22 قرار خواهد داشت.وی گفت: 10 خط از خطور شرقی غربی تهران محسوب می‌شود که در آینده در پیک ترافیک تعداد زیادی مسافر را جابجا خواهد کرد و کمک شایانی به حمل و نقل عمومی می‌کند.
وحیدرضا محمدی در ادامه مراسم گفت: در این دوره علاوه بر همه مشکلات مالی، اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ و نقل متناسب با بضاعت شهرداری صورت گرفته است؛ کلنگ زنی خط ۱۰ و اتفاقاتی که در منطقه ۲۲ رخ داده از جمله آنها است. امیدواریم که با راه اندازی مدهای حمل و نقل عمومی بتوانیم پاسخگوی نیازمندی شهروندان باشیم.
به گفته شهردار منطقه ۲۲؛ این منطقه دارای مساحت ۵ هزار و ۲۲ هکتار و طول خطی ۲۰ کیلومتر مربع است که پاسخگویی به نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل، بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه قرار بود که خط ۱۰ از وردآورد در منطقه ۲۲ تا منطقه ۴ اجرا شود، افزود: با رایزنی‌ها و نگاه ویژه معاون حمل و نقل، یکی از اقدامات اثرگذار در توسعه خط ۱۰ به منظور بهبود عملکرد عملی شده است. این مراسم به منظور تحویل دپوی اراضی خط ۱۰ در اراضی مروارید شهر برگزار شده است. بیش از ۵۰ هزار خانوار در مروارید شهر تا افق ۱۴۲۰، ساکن می‌شوند که تا پیش از این امکان دسترسی به مترو را نداشتند اما با نظر موافق معاونت قرار شد که ایستگاه نهایی مادر در شهرک مروارید شهر باشد.محمدی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: بخشی از تأمین منابع مالی خط بر عهده منطقه ۲۲ گذاشته شده است. همچنین خط ۱۰ غرب تهران را به شرق تهران متصل می‌کند و با این تفاهم‌نامه در منطقه ۲۲، طول خط از ۱۴ کیلومتر به ۱۷ کیلومتر افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار