| کد مطلب: ۴۹۷۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

شروعِ قیمت تورهای جام جهانی قطر از ۲۰۰ میلیون تومان/ اقامت در امارات برای دیدن بازی‌های ایران از ۷ تا ۱۲ هزار دلار آب می‌خورد

به گفته فعالان گردشگری در حال حاضر قیمت تورهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از حدود ۲۰۰ میلیون تومان شروع و تا حدود ۸۰۰ میلیون تومان تعریف شده است. اقامت بزرگترین مشکل در تعریف این بسته‌های سفر است که قیمت‌ها را بسیار افزایش داده است.

شروعِ قیمت تورهای جام جهانی قطر از ۲۰۰ میلیون تومان/ اقامت در امارات برای دیدن بازی‌های ایران از ۷ تا ۱۲ هزار دلار آب می‌خورد

آرمان ملی آنلاین - بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۲۱ نوامبر یا همان ۳۰ام آبان ماه آغاز می‌شود و مسابقه فینال این دوره از بازی‌ها هم در روز ۱۸ دسامبر یا ۲۷ آذر برگزار خواهد شد.

در این میان تیم ملی ایران سه بازی خواهد داشت که نخستین بازی آن با انگلیس در استادیوم بین‌المللی خلیفه شهر دوحه در روز۳۰ آبان ساعت ۱۶:۰۰ به وقت قطر (۱۶:۳۰ به وقت ایران) است، دومین بازی ایران با ولز در استادیوم الریان در روز ۴ آذر ساعت ۱۳:۰۰ به وقت قطر (۱۳:۳۰ به وقت ایران) خواهد بود و سومین بازی نیز با آمریکا در استادیوم الثمامه ۸ آذر ساعت ۲۲:۰۰ به وقت قطر (۲۲:۳۰ به وقت ایران) رقم می‌خورد.

دارا بودن کارت واکسیناسیون با اسامی آسترازانکا، مدرنا، جانسون‌ اند جانسون و فایزر برای اخذ ویزای قطر ضروری است و لازم است که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته باشد. مسافرانی که واکسن سینوفارم زده‌اند حتما باید تست سرولوژی را نیز همراه خود داشته باشند. اعتبار تست سرولوژی ۳۰ روز است.

برای ورود به قطر دارا بودن «هایاکارت» الزامی است. «هایاکارت» یک کارت مشخصات طرفداری یا Fan ID است که اداره گذرنامه قطر آن را برای مخاطبان صادر می‌کند و به‌هیچ‌عنوان به فیفا مربوط نمی‌شود. به‌واسطه داشتن این کارت دیگر نیازی به داشتن ویزا یا ثبت‌نام در سامانه «احتراز» نیست. برای تهیه «هایاکارت» اول باید بلیت مسابقات تهیه سپس برای ایجاد حساب کاربری به وب سایت آن مراجعه کنید. با داشتن هایاکارت، محدودیتی در تعداد دفعه‌های ورود و خروج به دوحه در زمان بازی‌های مربوطه وجود ندارد.

در این میان بسته‌های فروش بلیت تحت عنوان «Match Hospitality» تعریف شده که همان پکیج‌های خدمات رفاهی با انواع پذیرایی‌هایی است که در محل دهکده مهمانان ارائه می‌شود. این پکیج‌ها متفاوت هستند و خدمات و قیمت‌های متفاوتی دارند. در این پکیج‌ها، بلیط بازی‌های مدنظر تماشاچی‌ها قطعی و نهایی می‌شود. هر بسته Hospitality شامل امکاناتی از جمله بلیت مسابقه (مکان صندلی بستگی به بسته خریداری شده دارد و توسط MATCH Hospitality تعیین خواهد شد.)، خدمات پذیرایی در روز مسابقه در استادیوم. (سطح خدمات و مزایا برای هر بسته متفاوت است.)، دسترسی به یک منطقه پذیرایی منحصر به فرد. (با توجه به محصول خریداری‌شده، منطقه میزبانی خصوصی یا مشترک، داخل یا خارج از ورزشگاه خواهد بود.) و هدیه یادبود است. البته گفته می‌شود که تهیه بلیت‌های مسابقه انفرادی (به استثنای خدمات Hospitality) برای جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ منحصراً برای خرید در www. FIFA. com/tickets نیز موجود است.

امیرپویان رفیعی شاد (رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران) درباره بسته‌های سفر به قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به ایلنا گفت: درخصوص سفر تماشاچیان فوتبال به قطر برای دیدن بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ چند موضوع مطرح است، از یکسو بحث بلیت مطرح است و از دیگر سو مباحثی درخصوص اقامت و حمل و نقل مطرح می‌شود. بلیت بازی‌های جام جهانی و بازی‌های تیم ملی ایران از چند طریق در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در این میان بخشی از این بلیت‌ها متعلق به خانواده فوتبال است که در اختیار پیشکسوتان فوتبال و بازیکنان سابق قرار می‌گیرد و بخشی از این بلیت‌ها به صورت آزاد فروخته می‌شود. همکاران ما توانسته‌اند با قیمت‌های بالایی بلیت این بازی‌ها را تهیه کنند و حدود سه هزار بلیت از فیفا در اختیار داشته باشند تا بتوانند در اختیار علاقه‌مندان به شرکت در جام جهانی قطر قرار دهند.

او با اشاره به آنکه آنچه قیمت بسته‌های تور جام جهانی را افزایش داده است، نرخ اقامت است، گفت: قیمت هتل‌های دوحه و امارات در این ایام به اندازه‌ای‌ست که حتا با قیمت هتل‌های کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست. البته بسیاری از هتل‌های دوحه تحت نظارت فیفا هستند و در اختیار این مجموعه قرار دارند.

این آژانس‌دار درخصوص چگونگی در اختیار داشتن بسته‌های تور جام جهانی و فروش آن توسط دفاتر خدمات مسافرتی، گفت: یکی از شرکت‌های گردشگری ایران به نمایندگی از ایران با فیفا قرارداد بسته است و هزینه‌ها را پرداخت و بلیت‌ها را دریافت کرده است. این آژانس اکنون در قالب بسته تور درصدد فروش بلیت بازی‌های جام جهانی به همراه اقامت و حمل و نقل و… برآمده است. این بسته‌های تور در اختیار آژانس‌داران و مخاطبان قرار دارد.

به گفته رفیعی شاد، آنچه اهمیت دارد آن است که هزینه‌های اقامت در هتل‌های ۳.۴ و ۵ ستاره امارات برای دیدن ۳ بازی ایران که حدود ۱۳ روز به طول می‌انجامد، رقم‌هایی در حدود ۷ هزار دلار، ۸ هزار دلار و ۱۲ هزار دلار است که البته این رقم‌ها حدودی هستند. این نرخ جدای از بلیت بازی‌ها، شامل هزینه حمل و نقل و گشت هم است. باتوجه به مابه‌التفاوت نرخ ارز و ریال، این رقم‌ها هنگفت شده‌اند اما معتقد هستم، آنچنان که می‌گویند نجومی نیست.

او ادامه داد: درحال حاضر، تورهای ۶، ۷ و ۱۳ شبه تعریف شده است. شروع قیمت‌ها نیز از ۸۵۰۰ دلار تا ۱۱ هزار دلار به بالاست البته این نرخ به غیر از قیمت بلیت است. به نوعی می‌توان گفت قیمت بسته‌های سفر جام جهانی از حدود ۱۹۰ و ۲۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و افزایش می‌یابد. سایر آژانس‌های گردشگری نیز می‌توانند از آژانسی که از سوی فیفا معرفی شده، خرید کنند اما خودشان به تنهایی امکان فروش بسته‌های سفر را ندارند چراکه این امکانات تنها در اختیار یک آژانس خاص قرار دارد. البته آن آژانس نیز به نوعی ریسک کرده است چراکه فروش بسته‌های سفر به یک کشور نزدیک ایران که همان قطر است با نرخ‌هایی در رنج ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان یک ریسک است و هنوز بازار نشان نداده که آیا استقبال لازم از این بسته‌های سفر می‌شود یا خیر. درحال حاضر بیشترین صحبت بر سر بالا بون قیمت این بسته‌های سفر است. هزینه بسیار بالاست و آن استقبالی که باید هنوز اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران درخصوص تاثیری که نرخ پرواز بر بسته تورهای جام جهانی ۲۰۲۲ دارد، گفت: پرواز قطری و پروازهای ایرانی در آن ایام برقرار هستند و قطعا تعدادی پرواز چارتر نیز در این مسیر در آن ایام تعریف خواهد شد. قیمت پرواز حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون است و آنچه بسته‌های سفر به قطر در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ را بالا برده، نرخ اقامت و حمل و نقل در قطر است. این نرخ برای تمام کشورهاست. البته تصمیمات فیفا نیز در این نرخ‌گذاری‌ها دخیل بوده.

این آژانس‌دار درخصوص وضعیت اقامت در کمپ‌ها و مراکز اقامتی ارزان‌قیمت‌تر در قطر نیز گفت: در این خصوص نیز شبهاتی وجود دارد. بر اساس قوانین اعلام شده، درحال حاضر گفته می‌شود افرادی می‌توانند برای دیدن بازی‌های جام جهانی در زمان برگزاری جام جهانی وارد قطر شوند که «هایاکارت» داشته باشند. این کارت درصورتی صادر می‌شود که فرد متقاضی، بلیت بازی، واچر هتل (برگه رزرو هتل) و بلیت رفت و برگشت پرواز را در اختیار داشته باشد. حال باید دید که آیا راهکاری برای اقامت افرادی که کمپ را انتخاب می‌کنند درنظر گرفته شده است یا خیر. البته با توجه به آنکه کشتی‌های کروز، هتل‌های شناور و حتا چادرهای لوکس نیز در لیست مراکز اقامتی قطر قرار داده شده‌اند، راهکاری برای این مهم نیز در نظر گرفته می‌شود.

رفیعی شاد تاکید کرد: در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی، درباره قوانین از لغو روادید گرفته تا سایر مسائل که می‌تواند اجرایی شود، توسط فیفا تصمیم‌گیری می‌شود. قطعا شرایط آن ایام تعیین‌کننده بسیاری از مسائل خواهد بود.

بلیت بازی‌های جام جهانی به همراه اقامت و تفریحات

امیرحسین شعبانیان (مدیر روابط عمومی شرکت سفرهای علی‌بابا) نیز با اشاره به آنکه بلیت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به سه روش در دنیا تهیه می‌شود، گفت: نخستین روش، شرکت در قرعه‌کشی سایت جهانی فیفاست، دومین روش که فقط برای ایران تعریف شده، شرکت در قرعه‌کشی فدراسیون فوتبال است و روش سوم نیز تهیه بلیت‌های بازی‌ها از آژانس معتمد فیفا است. بدین صورت که فیفا عموما تعدادی بلیت با برخی خدمات جانبی که به آن «Match Hospitality» گفته می‌شود در اختیار آژانس مسافرتی معتمد خود در هر کشور قرار می‌دهد و تمام کارهای فروش به صورت رسمی توسط این آژانس انجام می‌شود. در این دوره از بازی‌های جام جهانی وارد مذاکره با فیفا شدیم و توانستیم برای نخستین بار، نماینده رسمی فیفا برای فروش تورها و بلیت جام جهانی در ایران شویم.

او ادامه داد: «Match Hospitality» درواقع همان بلیت بازی به همراه تفریحات قبل و بعد از بازی است. درواقع مخاطبان با خرید این بسته، علاوه بر بلیت بازی، تفریحات و خدمات دیگری را نیز دریافت می‌کنند که طبعا سبب افزایش نرخ بسته پیشنهادی می‌شود. این بلیت‌ها رنج قیمت دارند چراکه ممکن است تفریحات و جایگاه تماشاگران در استادیوم متفاوت باشد. یکی از سطوح قیمتی «Match club» است. سعی کردیم با توجه به درنظر گرفتن شرایط اقتصادی عموم جامعه از این سطح بلیت در اختیار تماشاچیان و علاقمندان بگذاریم. رنج قیمت «Match club» در کل دنیا ۹۵۰ دلار برای هر بازی است. اکنون این بلیت‌ها را ارائه داده‌ایم. اما بزرگترین مشکل در خصوص سفر در ایام جام جهانی به قطر، اقامت است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، شعبانیان خاطرنشان کرد: دوحه، شهر کوچکی است و رفت و آمد و اقامت در آن محدود و سخت است. فیفا نیز با بررسی این مهم به این نتیجه رسیده که بیش از ۸۰ درصد مراکز اقامتی را در اختیار خود قرار داده و آن هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را در اختیار آژانس‌ها و نمایندگان رسمی خود قرار داده. از این رو سعی کردیم باتوجه به امکاناتی که فیفا در اختیار ما گذاشته، بلیت بازی‌ها را به همراه پرواز و اقامت در قالب بسته سفر در اختیار مخاطبان قرار دهیم تا مشتریان و کاربران ما برای تهیه محل اقامت خود به مشکل برنخورند. چراکه اکنون برندگان قرعه‌کشی فدراسیون فوتبال بلیت بازی‌ها را در اختیار دارند اما برای محل اقامت خود به مشکل خورده‌اند. فدراسیون فوتبال به مکان‌های اقامتی که در اختیار فیفاست دسترسی ندارد از این رو امکان دراختیار قرار دادن محل اقامتی را ندارد. از این رو ما این امکان را برای آن دسته از مخاطبان که برنده قرعه‌کشی شدند، فراهم کردیم.

به گفته او، درحال حاضر ۵۰ درصد از ظرفیت بسته‌هایی که فیفا در اختیار آژانس گردشگری ایرانی گذاشته، به فروش رفته است. درحال حاضر رنج قیمت بسته‌های سفر برای تماشای یک بازی و اقامت سه شبه در هتل آپارتمان در حدود ۹۰ میلیون تومان می‌شود. تماشای ۳ بازی ایران برای یک نفر و اقامت و خدمات از حدود ۲۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود تا حدود ۸۰۰ میلیون تومان می‌رسد. در این میان سعی شده تا برای آنکه برچسب انحصار به ما زده نشود، برای فروش بسته‌های سفر از سایر آژانس‌ها در شهرهای مختلف نیز استفاده شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار