| کد مطلب: ۴۹۷۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

امضای تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بانک قرض الحسنه مهر ایران

تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بانک قرض الحسنه مهر ایران به مناسبت هفته دولت امضا شد .

امضای تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بانک قرض الحسنه مهر ایران

آرمان ملی آنلاین -بیت الله برقراری در مراسم امضای تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه هدف ما بیمه کردن اعضای صندوق و بهره مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است ، اظهار داشت : صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، یک جامعه هدف ۳۰ میلیونی دارد که ۱۰ میلیون نفر آن جامعه هدف خالص است و از این تعداد حدود دو و نیم میلیون نفر آن‌ها عضو صندوق هستند و تلاش داریم یک میلیون بیمه شده جدید جذب کنیم. وی تاکید کرد : جامعه هدف ما، جامعه ارزشمندی است، زیرا امنیت غذایی ما را تامین می‌کنند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه بود که از چند جهت دارای اهمیت است ، افزود: اولین اهمیت، هم افزایی برای ترویج قرض الحسنه است که ما ۱۸۰۰ کارگزار در کشور برای ارتباط با مردم داریم و ضروری است که آن ها را تقویت کنیم . همچنین منابعی داریم که می‌توان بخش قابل توجهی از آن را به صندوق هدایت کرد.
در ادامه این جلسه دکتر سعید شمسی نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اهداف این تفاهم نامه گفت : ۳۰ میلیون ایرانی و شهر‌های زیر جمعیت ۲۰ هزار نفر جامعه هدف این تفاهم نامه، است و با توجه به این موضوع که روزانه بیش از ۹۰۰۰ نفر روزانه وارد بانک قرض الحسنه می‌شوند ، می‌توانیم وام‌های قرض الحسنه را در دورترین نقاط کشور جاری کنیم.
اختصاص ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی طی یک سال
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره اقدامات در حوزه اشتغال، محرومیت‌زدایی و ازدواج جوانان توضیح داد : ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش حدودا ۸۹ هزار میلیارد ریال طی یک سال داده شده و ۳۷۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال طی یک سال داده شده است.
افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان
وی همچنین در ادامه مطرح کرد: سقف تسهیلات از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. بالغ بر ۴۰درصد وام‌های پرداختی بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی است و ۱۰۰ فقره وام حمایت از کارآفرینی به شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه INOTEX اعطا شده است. ضمن اینکه به شرکت‌های حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است.
افزایش سرمایه از ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان
او افزود: مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان اولین مجمع در بین بانک‌ها در خرداد ماه برگزار شد و ما افزایش سرمایه از ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل سود سال داشته‌ایم.
کارمزد ثابت را از ۴ به صفر درصد کاهش خواهیم داد
شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص اقدامات در حال انجام این بانک گفت: برای منابع ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی هدف‌گذاری کرده‌ایم و در سال جاری در جمع ۶ بانک برتر کشور قرار گرفته‌ایم و قصد داریم طی دو ماه آتی از فرابانک (پلتفرم یکپارچه بان بر مبنای بانکداری غیر حضوری) رونمایی کنیم. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قصد دارد کارمزد ثابت را از ۴ به صفر درصد کاهش و شعب ناکارآمد خود را حذف کند و هزینه‌های تمام شده بانک را کاهش دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار