| کد مطلب: ۴۹۷۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

رییس کل بیمه مرکزی:

امکان کروکی آنلاین و پرداخت آنلاین خسارت زیر ۲۰ میلیونی تصادفات/ ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی کشور بیمه است

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: با راه‌اندازی کروکی آنلاین در تصادفات، فرایند برای مردم تسهیل پیدا می‌کند و از سوی دیگر تخلفات و تقلب‌های کروکی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

امکان کروکی آنلاین و پرداخت آنلاین خسارت زیر ۲۰ میلیونی تصادفات/ ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی کشور بیمه است

آرمان ملی آنلاین - مجید بهزادپور در نشست خبری امروز با بیان اینکه بیمه یکی از ارکان اقتصاد محسوب می‌شود، اظهار داشت: عدد حق بیمه در دنیا به 6 هزار میلیارد دلار رسیده که کشورهای پیشرفته سهم 81 درصدی در این عدد را دارند. همچنین حق بیمه سرانه حدود 5 هزار میلیارد دلار است و در کشورهای پیشرفته ماند چین حق بیمه بیش از هزار و 300 میلیارد دلار است و ضریب نفوذ 3 درصدی را در دنیا دارند.

وی ادامه داد: در منطقه منا حق بیمه تولید بیش از 95 میلیارد دلاراست که سهم 1.3 درصدی در پرتفوی جهانی دارند و حق بیمه سرانه در این منطقه به 63 میلیارد دلار می‌رسد.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به وضعیت صنعت بیمه در ایران گفت: حق بیمه تولیدی در ایران در سال گذشته 115 هزار میلیارد تومان و معادل حدود 27.5 میلیارد دلار است که سهم 4 دهم درصد در پرتفوی جهانی در صنعت بیمه داریم و ضریب نفوذ بیمه به 2.4 درصد رسیده است و این اعداد نشان می‌دهند که فاصله قابل توجهی به اهداف برنامه داریم.

بهزادپور افزود: در سال گذشته 71 میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه در یک سال گشذته آن رشد 4.6 درصدی داشت و همچنین در مدت زمان 4 ماهه اول امسال 21 میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 2.8 درصد رشد داشته ‌است.

وی با بیان اینکه خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته 65 هزار میلیارد تومان بوده‌است، اظهار داشت: خسارت پرداختی در 4 ماهه امسال 21.4 هزار میلیارد تومان بوده و 52.5 فقره پرداخت خسارتی بوده که ارزش آن 21.4 هزار میلیارد بوده همچنین در 4 ماهه اول امسال23 میلیون فقره پرداخت خسارت داشتیم که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته رشد 50 درصدی داشت.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به سهم بخش خصوصی در فروش حق بیمه گفت: 70 درصد فروش حق بیمه سهم بخش خصوصی بود که در سال گذشته آن هم بخش خصوصی همین سهم را در فروش حق بیمه داشتند. همچنین سرمایه گذاری در صنعت بیمه حدود 130 هزار میلیارد تومانی بوده‌است.

بهزادپور ادامه داد: مجموع دارایی شرکت های بیمه‌ای حدود 250 هزار میلیارد تومان می‌رسد و صنعت بیمه امکان پوشش حدود 500 میلیارد دلار از دارایی‌های کشور را دارد.

وی با اشاره به پروژه هاب درمان در صنعت بیمه اظهار داشت: در حال تکمیل پروژه نسخه الکترونیک هستیم و با این اقدام نظارت بر فعالیت های درمان افزایش پیدا می‌کند و جلوی پوشش‌های تقلبی در حوزه درمان را می گیریم.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین از رونمایی از کروکی آنلاین تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی کروکی آنلاین در تصادفات، فرایند برای مردم تسهیل پیدا می‌کند و از سوی دیگر تخلفات و تقلب‌های کروکی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بهزادپور با بیان اینکه پروژه بیمه آنی آماده اجرا است، اظهار داشت: نرم‌افزارهای پروژه بیمه آنی آماده است و 5 اپلیکیشن برای ان طراحی کرده ایم و به زودی امکان پرداخت انلاین خسارت زیر 20 میلیون تومان در تصادفات فراهم می‌شود.

وی همچنین درباره بیمه زائران اربعینی گفت:‌ حق بیمه اربعین را در مقایسه با دو سال قبل افزایش ندادیم اما ارایه خدمات به زائران بین 30 تا 80 درصد افزایش پیدا کرده‌است.

وی با بیان اینکه در 4 ماهه اول امسال 38 درصد پرتفوی بیمه مربوط به درمان بوده‌است، گفت: موضوع درمان از اولویت‌های صنعت بیمه است و پیگیری‌هایی برای توسعه بیمه درمان را انجام داد‌ه‌ایم و طی مذاکرات انجام شده با نظام پزشکی، امکان بیمه درمان مشاغل کم تعداد و پوشش بیمه درمان به صورت انفرادی با مزایای بیمه گروهی فراهم شده‌است.

بهزادپور درباره اقدامات انجام شده برای بیمه تکافل ادامه داد: مباحث فنی و فقهی بیمه تکافل انجام شده‌ است و به زودی از بیمه نامه‌ تکافل رونمایی خواهیم کرد.

رییس کل بیمه مرکزی از امکان ارزیابی ریسک رانندگان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه‌ای ریسک افراد در رانندگی و رانندگان ارزیابی و ثبت می‌شود و به دنبال آن بیمه این افراد پر ریسک متفاوت از سایر افراد خواهد بود.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، وی همچنین درباره راه اندازی سامانه نظارت هوشمند اظهار داشت: با توجه به گستردگی این پروژه‌ها، نظارت هوشمند فازبندی شده و تا پایان امسال فاز اول ان افتتاح می‌شود و درباره پلت فرم آن به توافق رسیده‌ایم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار