| کد مطلب: ۴۹۸۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

سلاجقه :

پیگیر مسئله فرونشست زمین در برخی استان‌ها هستیم/ در موضوع حق‌آبه هیرمند به دلیل عدم همکاری طرف مقابل، از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم

رئیس سازمان محیط زیست گفت: طرف مقابل در مسئله حقابه هیرمند همکاری نکرده است و ما در این صورت از ظرفیت‌های بین‌المللی خودمان استفاده خواهیم کرد.

پیگیر مسئله فرونشست زمین در برخی استان‌ها هستیم/ در موضوع حق‌آبه هیرمند به دلیل عدم همکاری طرف مقابل، از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم

آرمان ملی آنلاین - علی سلاجقه درباره اینکه مسئله فرونشست زمین در استان‌های کویری و فلات مرکزی کشور چه نگرانی‌هایی را به وجود آورده است تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد ایجاد استان ساحلی را داده است زیرا اگر فرونشست اینگونه ادامه پیدا کند از استان مذکور چیزی باقی نخواهد ماند، گفت: مسئله فرونشست زمین از جمله مسائلی است که در دست بررسی وزارت نیرو و سازمان زمین‌شناسی کشور قرار دارد.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: بله این اتفاق افتاده است، بررسی پهنه‌های فرونشست در استان‌های مختلف انجام شده است و سازمان زمین شناسی کشور هم این کار را انجام داده و گزارش به ما رسیده است.

وی تاکید کرد: ما در سازمان زمین‌شناسی مکلف هستیم بحث تامین حقابه در این قسمت را پیگیری کنیم که سفره‌ها تغذیه شوند. از لحاظ فرونشست عمق فرونشست در دشت‌های مختلف کشور که بسیار بحرانی و ممنوعه هستند کاملا مشخص است و وزارت نیرو هم در این قسمت نقشه‌اش را ارائه داده است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم در بحث تامین حقابه‌ها بر اساس شرایط جوی کارمان را انجام دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت تامین حق‌آبه هیرمند گفت: در مسئله حق‌آبه هیرمند طرف مقابل خیلی همکاری نمی‌کند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، رئیس سازمان محیط‌زیست خاطرنشان کرد: به دلیل آن‌که کشورهای ثالث در مباحث مربوط به آب در حاشیه مرز شرقی ما وارد می‌شوند و تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است حتماً از ظرفیت‌های بین‌المللی برای حل این مسئله استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار