| کد مطلب: ۴۹۹۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد

رییس فدراسیون فوتبال پاسخ داد:

آخرین خبر از ماجرای حذف ایران از جام جهانی قطر

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال ایران برای همه ایرانی ها است و هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ملی نیست، و قطعاً ایران در جام جهانی 2022 قطر حضور خواهد داشت.

آخرین خبر از ماجرای حذف ایران از جام جهانی قطر

آرمان ملی آنلاین - مهدی تاج در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان و فدراسیون فوتبال در فاصله 31 روز مانده تا آغاز جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت:‌ خوشبختانه کارهای تیم ملی پیش می‌رود، گاهی تندر و گاهی کندتر؛ ولی در مجموع سازمان نسبی عالی در فدراسیون فوتبال تشکیل شده و کارها را انجام می‌دهد. نظر ما این است که باید بدون سروصدا کارها انجام شود و با روندی مناسب حلقه‌ای اتصال بین کارهایی که باید در تیم ملی انجام شود، وصل کنیم.

وی افزود: ما مجموعه‌ای از کارها مثل اعزام، بلیت‌فروشی و ... را انجام می‌دهیم. نزدیک به 22 هزار نفر بلیت خریدند. پنج هزار بلیت را هم خود فیفا فروخته است. دادن هیاکارت، بلیت‌ها، اعزام هواداران و ... جزو دلمشغولی‌های ما است که در بخشی از فدراسیون انجام می‌شود. بخش دیگر آماده‌سازی تیم ملی است و مسائل مربوط به بازیکنان، سرمربی، زمین چمن، اعزام تیم، بازی تدارکاتی و ... است. بخش دیگر تدارکاتی است که فدارسیون باید برای خبرنگاران در نظر بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قاعدتاً با توجه به اینکه او حدود دو ماه است به فدراسیون آمده پیش از حضورش نیز کارهایی در این مجموعه انجام شده بود اما از وقتی خودش و تیمش آمدند کار جدیدی انجام شده یا فقط سرعت ریلی که از قبل گذاشته شده بود را بیشتر کرده است، توضیح داد: همه باید برای حضور قدرتمند در جام جهانی کار کنند. در گذشته کارهای زیادی انجام شده زحمات زیادی در گذشته کشیده شده و پس از انقلاب پنج دوره به جام جهانی رفتیم و یک دوره قبل از انقلاب، از این پنج دوره سه دوره را من در فدراسیون بودم، در جام جهانی 2014 نایب رئیس و در 2018 رئیس فدراسیون بودم.

تاج اضافه کرد:‌ چه من باشم چه دیگران باید این کارهای مشترک انجام شود. وقتی آمدیم اولین اقدام موثری که فکر کردیم باید انجام شود تغییر سرمربی تیم ملی بود. در فاصله خیلی کمی این کار را انجام دادیم.

وی در خصوص اینکه از چند ماه قبل و حتی قبل از آغاز ریاستش بحث‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر تغییر اسکوچیچ مطرح می‌شد و حتی این احتمال قوت گرفت که تیم ملی می‌خواهد با تغییر سرمربی با تدارک بهتری راهی جام جهانی شود و آیا از قبل با کی‌روش مذاکره کردید، توضیح داد: خود من با کی‌روش صحبت کردم و گفتم تصمیم به کاندیداتوری برای فدراسیون دارم. اگر انتخاب شدم قصد دارم این اتفاق رقم بخورد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با این تفاسیر کی‌روش از خودش پالس گرفته بود، عنوان کرد: اینگونه است. البته فدراسیون قبل تصمیمش گرفته و اسکوچیچ را ابقا کرده بود. حدود یک هفته قبل از انتخابات این کار را انجام داده و کار را پیش می‌برد. درباره اسکوچیچ باید بگویم که مربی بسیار محترمی است اما تنها چیزی که من فکر می‌کردم این بود که شاید تغییر وی به نفع کشور باشد. تمام تلاش من نیز پرداخت تمام مطالبات اسکوچیچ بود

وی افزود: گفته بودند که بنا است اسکوچیچ پاداشی برای جام جهانی بگیرد که این مبلغ پرداخت شد. پاداشی را اسکوچیچ در نظر گرفته بودم که باید پرداخت می‌شد. پاداشی هم برای بازیکنان در نظر گرفته بودیم و این کار نیز صورت گرفت. فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا تمام مطالبات مورد درخواست اسکوچیچ را پرداخت کند اما احساسی که بین من و دوستانم وجود داشت این بود که با وجود اسکوچیچ نتیجه نمی‌گیریم. به همین دلیل من و دوستانم احساس کردیم کی‌روش به این دلیل که روی تیم ملی شناخت دارد و همچنین شناختش نسبت به جام جهانی می‌تواند به ما کمک کند اما اسکوچیچ شناخت و تجربه‌ای از جام جهانی نداشت.

تاج ادامه داد: سومین دلیل ما این بود که عمده بازیکنان از کی‌روش شناخت کامل دارند. همچنین کی‌روش شناخت کامل و کافی از امکانات و شرایط ما داشت چرا که با این مجموعه هشت سال کار کرده بود. به همین دلایل او را انتخاب کردیم.

وی در مورد اینکه اهالی فوتبال انتظار دارند نسبت به دوره قبلی، تیم ملی با کی‌روش در جام جهانی نتایج بهتری رقم بخورد، عنوان کرد: اگر روند تیم ملی با کی‌روش را بررسی کنیم می‌بینیم در 2014 نتیجه خوبی کسب کردیم در 2018 نیز بهترین نتایج تاریخ فوتبال‌مان با این مربی به دست ‌آمد. در بازی آخرمان مقابل پرتغال یک بر یک کردیم و شاید می‌توانستیم این تیم را ببریم. اینکه دقیقه آخرمان توپ گل نشد. مردم و مسئولان همه از آن نتایج راضی بودند. حس کردیم می‌توانیم این روند رو به رشد را با کی‌روش در قطر ادامه بدهیم به این موضوع نیز امیدوار هستیم اما می‌دانیم همه تیم‌ها تدارک خیلی خوبی دیده‌اند.

رئیس فدراسیون تصریح کرد: فوتبال دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند. کشورهایی که در جام جهانی هستند و نیستند. بودن ما جزو 32 کشور حاضر در جام جهانی است توفیق است و باید برای صعود از گروه‌مان تلاش کنیم. اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

تاج در خصوص اینکه آیا خود کی‌روش هم چنین نظری دارد، پاسخ داد: هیچکس در جام جهانی برای باختن نمی‌آید و همه برای بردن می‌آیند. سازمان نسبتاً خوب و پویایی را تهیه کرده‌‌ایم و برای یک کار مناسب تلاش می‌کنیم. البته در جام جهانی فقط بحث تیم ملی نیست، بحث اعزام هواداران، لیدرها و ... است. می‌توانیم در قطر تماشاگران خوبی داشته باشیم. در دیداری که با شیخ حمد رئیس فدراسیون قطر داشتم به من گفت در دور قبلی مقدماتی جام جهانی تماشاگران ما تنه به تنه هواداران قطری یا حتی بیشتر در ورزشگاه و خود این کشور حضور داشتند. در جام جهانی کل کشور قطر فیفازون است. همه مسائل حساب شده است و باید به اندازه بلیت‌فروشی کند. مثل بازی‌های مقدماتی نیست که یک نفر مقابل در ورزشگاه بایستد و بگوید به من بلیت دهید تا داخل شوند.

وی اضافه کرد: ما پشتوانه خیلی اساسی به نام مردم داریم. مجموع کارها خوب پیش می‌رود و کی‌روش امیدوار است از مرحله گروهی صعود کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جوسازی برخی‌ رسانه‌ها و افراد خارج از کشور مبنی بر غیبت تیم ملی در جام جهانی توضیح داد:‌ تمام تلاش ما آماده‌سازی و مهیا کردن تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر بوده است. درباره این خبر باید بگویم همه مردم ایران و هموطنان‌مان که در هر جای جهان هستند توفیق و حضور تیم ملی در جام جهانی را می‌خواهند. هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ما از این رقابت‌ها نمی‌رود و خواهان این موضوع نیست. جام جهانی رویداد بزرگی است و همه دنیا در آن شرکت می‌کنند. وقتی تیم ملی ما به این رقابت‌ها می‌رود حتی آنهایی که در آمریکا و کل دنیا هستند پرچم کشورمان را بر در مغازه‌ها و خانه‌های خود می‌زنند. تیم ملی برای همه است. من در این مورد خبر موثقی را نشنیدم و اطلاعی هم ندارم که این اتفاق بیفتد. قطعا ایران در جام جهانی 2022 قطر حضور خواهد داشت.

تاج در خصوص زمان اعزام و کمپ تیم ملی در قطر گفت: از قبل کمپی تهیه شده بود. امروز جلسه‌ای 2-3 ساعته با کی‌روش داشتیم و روی این کمپ حرف‌هایی داریم اما نمی‌توان زمین و هتل را عوض کرد زیرا همه چیز بسته شده است. البته توانسته‌اند موانعی را برطرف کنند.

وی در مورد مشکل کمپ قطر عنوان کرد: کمپی که ما در جام جهانی 2018 داشتیم یکی از بهترین‌های روسیه بود و امکانات و تدارک خیلی خوبی داشت. این بار کی‌روش نقطه‌نظراتی داشت که در جلسه امروز به من گفت. من هم به طرف قطری اعلام خواهم کرد تا در حد امکان موانع را برطرف کنیم. مسائلی در مورد زمین چمن، سالن بدنسازی و ... وجود دارد که باید فراهم شود. خود کی‌روش در سفری که با مهدی نبی و خراطی به قطر داشت بخشی از موانع را رفع کرد و برخی از کارها را باید من انجام بدهم. در تماس با رئیس فدراسیون قطر سعی خواهم کرد این کارها را انجام بدهم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد:‌ ما یک بازی دوستانه قرار بود با تیمی از حاشیه خلیج فارس انجام بدهیم. اردوی آخر ما از 3 تا 12 آبان است. البته شاید 4 یا 5 آبان اردو را تعطیل کرده و 12 آبان اردو برگزار کنیم. تیم ملی 22 آبان به قطر می‌رود و 30 آبان اولین بازیش را مقابل انگلیس انجام می‌دهد. یک بازی دوستانه برای تاریخ 19 آبان مقابل نیکاراگوئه انجام می‌دهیم که البته هنوز جایش مشخص نشده است.

تاج ادامه داد: پس از این بازی 22 آبان به قطر می‌رویم. به احتمال زیاد در ایران این بازی را انجام خواهیم داد. باید کارهای دیگری نیز روی این مسابقه انجام شود.

وی در خصوص اینکه لیست 55 نفره تیم ملی به فیفا اعلام شده است، عنوان کرد: لیست ما در حال نهایی شدن است. کی‌روش روی برخی نفرات فکر می‌کند امروز هم تا دقیقه 68 بازی با استقلال را دید و پس از آن به جلسه با من آمد. او می‌خواهد بهترین‌ها را انتخاب کند به همین دلیل خیلی جدی لیگ را می‌بیند. از طرف خودم، کی‌روش و فدراسیون فوتبال به دلیل همکاری‌شان تشکر می‌کنم. همه آنها با فدراسیون و تیم ملی همکاری کردند. بازیکنان طرف قرارداد باشگاه‌ها هستند و پول خود را از آنها می‌گیرند اما مدیران و سرمربیان باشگاه‌ها اهمیت جام جهانی را تشخیص دادند که این موضوع جای تشکر دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش پاسخ داد: روزی که با کی‌روش صحبت کردم در مورد نکونام نیز صحبت کردم، قبل از اینکه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شوم. اگر انتخاب نمی‌شدیم کی‌روش و نکونام هم نبودند. صحبتی که با کی‌روش در مورد نکونام داشتیم این بود که موضوع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در نظر بگیریم. فدراسیون می‌توانست راهکارهای اینگونه را در نظر بگیرد. هدف فدراسیون این بود که نکونام کنار سرمربی مقتدری مثل کی‌روش قرار بگیرد. در دنیا نیز این کار را انجام می‌دهند خود جواد هم با کی‌روش کار کرده و ارتباط خوبی با او دارد. نکونام همه مدارج لازم را هم داشت.

تاج افزود: در جلسه امروز خودم با کی‌روش حدود 15 دقیقه در مورد نکونام حرف زدیم. او با فولاد قرار دارد که باید پابرجا بماند. رئیس فدراسیون که هیچ بزرگ‌تر از او هم نمی‌تواند با مربی تحت قرارداد باشگاه صحبت کند این کار خلاف است. خود فدراسیون باید الگو باشد. اگر باشگاهی با مربی باشگاه دیگر صحبت کند مکلف هستیم جلوی او را بگیریم. به همین دلیل با مدیران فولاد صحبت کردیم.خیلی حرف زدیم و مختصر کلام این است نکونام تا جمعه طبق قرارداد پابرجای خود باید در این تیم بماند. خیلی از بازیکنان فولاد به خاطر جواد به این تیم آمده‌اند همانگونه که خودش به خاطر خیلی از بازیکنان در اهواز مانده است. از امروز تا جمعه هفته بعد کی‌روش با نکونام صحبت خواهد کرد. سرمربی تیم ملی نقطه‌نظرات من را هم کامل می‌داند.

وی ادامه داد: ممکن است نکونام جمعه هفته آینده به اردوی تیم ملی اضافه شود و تا پایان جام جهانی در تیم ما می‌ماند. این صحبتی است که من و کی‌روش با هم داشته‌ایم. قرار است کی‌روش با نکونام صحبت کرده و نقطه‌نظر ما را بگوید. من هم باید با فولاد صحبت کنم زیرا این بازی دو طرفه است. باشگاه فولاد مخالفتی نکرده اما باید با هم صحبت کنیم. بخشی از کارها را کی‌روش با جواد انجام می‌دهد تا پس از آخرین بازی فولاد در جمعه هفته آینده به تیم ملی بیاید و تا پایان جام جهانی با ما باشد. در این مدت فولاد مسابقه‌ای هم ندارد. پس از آن هم می‌تواند همکاری‌اش با فولاد را ادامه بدهد فقط در فروردین یک فیفادی داریم و آنجا هم باید به مجموعه ما اضافه شود. پس از پایان لیگ تصمیم می‌گیریم چه اتفاقی باید با نکونام بیفتد. این موضوع بین ما خیلی شفاف و روشن است. برای نکونام برنامه بلندمدت‌مان همین است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جزئیات بیشتر جلسه امروز خود با کی‌روش گفت: سرمربی انتظاراتی از فدراسیون فوتبال دارد و تیم ملی نیز دارای مسائلی است که باید رئیس فدراسیون آنها را پیگیری کند. این کارها نیز باید بین ارکان فدراسیون مثل بین‌الملل، پشتیبانی و ... تقسیم شود. کی‌روش در مورد اعزام بازیکنان و کمپ تیم ملی در قطر انتظاراتی دارد که باید انجام شود.

تاج در مورد اینکه به نظر می‌رسد کی‌روش پس از بازگشت به ایران تغییر رفتار بدهد، عنوان کرد: ساعت 8 امروز باید به جلسه‌ای می‌رفتم به مهدی خراطی زنگ زدم تا موردی را به او بگویم. خراطی به من گفت من و کی‌روش در کمپ تیم ملی هستیم. از 8 صبح کارش را شروع می‌کند و این کار را دوست دارد. برای اداره اطرافیانش نیز آدابی دارد. از بی‌نظمی هم خوشش نمی‌آید اکنون تک تک بازیکنان را تحت نظر قرار داده و با آنها مذاکره می‌کند. اکنون تک تک بازیکنان را تحت نظر قرار داده و با آنها مذاکره می‌کند. اکنون چهار کمک مربی و بدنساز خود را برای چهار بازیکن فرستاده‌ایم. برخی از آنها در خارج از کشور هستند. کی‌روش عقیده دارد تمام این اتفاقات باید سر موقع بیفتد به کارش علاقه دارد و می‌خواهد حرفه‌ای جلو برود.

وی خاطرنشان کرد: من و کی‌روش مدتی سر برنامه‌های لیگ اختلاف داشتیم اما اکنون به همدیگر عادت کرده‌ایم. به همین دلیل سعی می‌کنیم او و تیم ملی به آرامش خاطر برسند. تیم ملی متعلق به 80 میلیون نفر است. شعار ما هم در این جام جهانی تا پای جان برای ایران است. همه باید تلاش کنیم این اتفاق بیفتد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد دلیل رونمایی نشدن از پیراهن تیم ملی اظهار داشت: دور قبل قراردادی با شرکت آدیداس بستیم که پنج ساله بود. در جام جهانی از لباس‌های این شرکت استفاده کردیم اما آیداس گفت به بورس آمریکا رفته‌ایم و بخش خاورمیانه ما اشتباه کرده که با شما قرارداد بسته است. خیلی تلاش کردند به هر طریقی این قرارداد را لغو کنند. البته در آن مقطع بهترین لباس خود را در اختیار ما قرار دادند تعداد زیادی از آدیداس لباس گرفتیم و در نهایت قرارداد را لغو کردیم. پیراهن‌ها در انبار فدراسیون بود.

تاج اضافه کرد: در این دوره قصد داشتیم با پیراهن داخلی به جام جهانی برویم و این کار درست بود. تصمیم همه کشور این بود که از محصولات داخلی استفاده کنیم. این موضوع فرمایش مقام معظم رهبری هم بود. اگر محصول داخلی داریم که می‌تواند با خارجی‌ها رقابت کند باید از آن استفاده کنیم. با شرکت مجید قراردادی بسته و آن را ادامه دادیم. قرارداد خوبی هم هست. من و کی‌روش جلسه خیلی خوب و مفصلی با مالک شرکت مجید برگزار کردیم که نگرانی‌های سرمربی را برطرف کرد.

وی ادامه داد: ما قرار است در قطر بازی کنیم که هوا گرم است. وقتی پیراهنی را طراحی کردند که اگر یک لیوان آب روی آن بریزید کل آب پایین می‌ریزد و هیچ چیز روی پیراهن نمی‌ماند، مانند همان عرقی که بازیکنان می‌کنند. شرکت مجید موانع را برطرف کرده و اکنون پیراهن داخلی داریم. برای رونمایی از پیراهن هم برنامه داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اظهارنظر مجری ویژه برنامه جام جهانی 2022 قطر شبکه ورزش مبنی براینکه این برنامه آمادگی میزبانی از مراسم رونمایی تیم ملی را دارد، عنوان کرد: ما اسپانسر داریم و باید از آن درآمد کسب کنیم. صداوسیما پول حق پخش ما را نمی‌دهد. انتظار دارید پول برای رونمایی از پیراهن بدهد. (با خنده) وارد بحث صداوسیما نشوید زیرا فردا می‌گویند چرا تاج را به برنامه آوردید. به زودی باید رونمایی از پیراهن تیم ملی انجام شود با یک اسپانسر صحبت می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

تاج در مورد اینکه آیا در اردوی اتریش بین بازیکنان دو دستگی وجود داشت، پاسخ داد: اصلاً، اردوی بسیار خوب و منظمی برگزار شد که کی‌روش و بازیکنان فوق‌العاده از محل و باز‌ی‌های این اردو راضی بودند. تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی می‌کنیم. احساس شخصی من این است همه ما باید به بازیکنان احترام بگذاریم. هیچکس حق ناامید کردن مردم را ندارد و نباید خبر ناامیدکننده‌ای برای مردم بیاید که تیم ملی اینگونه و آنگونه شد.

وی با اشاره به اقدام قانونی فدراسیون فوتبال در مورد افراد توهین‌کننده به فوتبالیست‌‌ها توضیح داد: هیچکس حق توهین کردن به بازیکنان، فوتبالیست‌ها و پیشکسوتان کشورمان را ندارد. این کار بسیار خطا است فدراسیون فوتبال نمی‌تواند از این موضوع بگذرد و از افرادی که به کیان کشور، بازیکنان و پیشکسوتان توهین کرده‌اند شکایت کرده است. به صورت جدی پیگیر موضوع هستیم و بابت این آدم‌ها حکم خوبی هم می‌‌گیریم. هیچکس حق توهین ندارد و حق ندارد مردم را در مورد تیم ملی ناامید کنند. تیم ملی میسر خودش را می‌رود و هیچ دودستگی در آن نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: بچه‌های تیم ملی به شدت به کی‌روش علاقه‌مند هستند. اگر قرار باشد کسی حق و حقوق تیم را بگیرد خود او قادر است این کار را انجام بدهد. شرایط خوبی داریم و اردوی خوبی در اتریش برگزار شد و نتایج بدی هم در این اردو نگرفتیم.

تاج در خصوص آخرین وضعیت بازیکنان مصدوم تیم ملی مثل سردار آزمون و الهیار صیادمنش پاسخ داد: کی‌روش امروز اعلام کرد برخی لژیونرهای تیم ملی مصدومیت‌هایی دارند که مجموعه در حال پیگیری وضعیت آنها است.

وی با کنایه به موضوع برنامه گفت: می‌گویید صداوسیما حامی تیم ملی است. ان‌شاءالله که اینگونه باشد! از امشب صداوسیما حامی تیم ملی می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار اخیر خود با اینفانتینو توضیح داد: هیأت اجرایی AFC جلسه‌ای با اینفانتینو و ماتایس معاون دبیرکل فیفا برگزار کرد که باید میزبان جام ملت‌های آسیا را مشخص می‌کردند. رقابت بین کره جنوبی و قطر بود اما علاقه داشتیم قطر میزبان باشد. خوشبختانه این کشور به خوبی انتخاب شد. البته پس از این انتخاب کره جنوبی بیانیه داد. قرار بود مسابقات ابتدا در چین برگزار شود. خوشبختانه این کشور به خوبی انتخاب شد. البته پس از این انتخاب کره جنوبی بیانیه داد. قرار بود مسابقات ابتدا در چین برگزار شود و حدود چهار میلیارد دلار نیز هزینه کرده بودند اما به خاطر کرونا میزبانی‌اش لغو شد. هنوز قانون به این صورت است که باید یک هفته در قرنطینه باشید و سپس به خانه بروید.

تاج تصریح کرد: با رئیس فدراسیون چین که پیگیر موضوع ما هم بود صحبت کردم. دلیل لغو میزبانی چین هم این است که جمعیت این کشور بسیار زیاد است و اگر کرونا فراگیر شود بیمارستان‌هایش جوابگو نیستند. به همین دلیل نمی‌توانستند یک هفته بازیکنان را در قرنطینه نگه دارند. در نهایت قطر به این دلیل که جام جهانی را برگزار می‌کند برای کسب میزبانی جام ملت‌ها آمادگی کامل داشت ما هم به این موضوع بی‌میل نبودیم.

وی در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به میزبانی جام ملت‌های 2027 نداشت، توضیح داد: ما موانعی داریم که باید رفع شود تا زمان رفع نشدن این موانع امکان میزبانی جام ملت‌های آسیا برای ما وجود ندارد شاید بعدها این اتفاق بیفتد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حمایت نهادهای مختلف از فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش واقعاً کمک می‌کند. فردا جلسه‌ای با وزیر در مورد مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها داریم. وزارت ورزش در حد توان خود نامه‌هایی را به دستگاه‌های مختلف منعکس می‌کند تا از تیم ملی حمایت کنند. واقعاً هر کشوری که به جام جهانی می‌رود نیاز به یک حمایت ملی دارد. فدراسیون به جام جهانی نمی‌رود بلکه کشور ما و ایران بزرگ به جام جهانی می‌رود. تا ساعت 12:30 دقیقه روز جمعه جلسه‌ای در مورد جام جهانی داشتیم تا کمک‌ها و اتفاقاتی که قرار است در آینده بیفتد مشخص شوند. همه برای اعزام به جام جهانی به فدراسیون فوتبال کمک می‌کنند.

تاج در مورد حمایت زارع رئیس کمیته فوتبال مجلس از فدراسیون از تیم ملی توضیح داد: زارع و فروردین همیشه حامی تیم ملی و فدراسیون بوده‌اند. نماینده‌هایی هم داریم که به هر جهت ... البته شاید برای جام جهانی کمک کنند. برخی نمایندگان مثل کوثری و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خیلی کمک کرده و اعلام آمادگی کرده‌اند. خود قالیباف جلسه‌ای گذاشت و به ما گفت هر کمکی از دست مجلس بربیاید آمادگی‌اش را داریم. دولت‌ هم کمک‌های خوبی می‌کند. شخص رئیس جمهور و مخبر کمک می‌کنند. خود وزیر ورزش نیز همیشه پیگیر وضعیت تیم ملی است. این مسائل برای ما خیلی خوشحال کننده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت ورود VAR به کشورمان گفت: یکی از الزام‌هایی که داوران بین‌المللی ما باید داشته باشند کسب مدرک VAR است. اکنون فقط علیرضا فغانی به دلیل گذراندن دوره‌های این سیستم می‌تواند در جام جهانی قضاوت کند. فیفا پنج شرکت را در این زمینه اعلام کرده که باید با یکی از آنها قرارداد ببندیم اینکه می‌گویند باید از یک شرکت دانش‌بنیان داخلی استفاده کنید امکانش نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: یکی از شرکت‌ها در رژیم صهیونیستی و دیگری در آمریکا ثبت شده‌اند که امکان استفاده از آنها را نداریم. در مورد سه شرکت دیگر استعلام کرده‌ایم. فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند باشگاه‌ها می‌توانند با این شرکت‌ها قرارداد ببندند. در تعطیلی رقابت‌ها برای جام جهانی پیگیر موضوع هستیم. امیدواریم هفته آینده قراردادی را با شرکت مورد نظر منعقد کنیم تا در ادامه باشگاه‌ها با آن قرارداد ببندند. باید در دو ماه آموزش داوران را انجام بدهیم. اگر همه این موارد به خوبی انجام شود شاید بتوانیم بعد از جام جهانی از VAR استفاده کنیم.

تاج تصریح کرد: پیش از این اعلام کردم برنامه‌های پس از رسیدن به ریاست فدارسیون دارم یکی از آنها مربوط به مجوز حرفه‌ای است که اگر انجام نشود کل لیگ ما تعلیق خواهد شد، یک سال کمیته مجوز ما را تعلیق کرده بودند اما با شیخ سلمان، اینفانتینو و AFC صحبت کرده و گفتم همه مقدمات را فراهم می‌کنیم. به همین دلیل تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای به دو ماه رسید باید در این مدت مشکلات را برطرف کنیم. در غیر این صورت خطر ارسال پرونده پرسپولیس و استقلال به کمیته انضباطی وجود دارد. حتی ممکن است تا دسته سوم پایین بروند. این مسائل برای فوتبال ما خیلی بد است. اما خوشبختانه اتفاقاتی در حال افتادن است.

وی گفت: فردا وزیر جلسه‌ای گذاشته و برخی موارد را فقط خودش می‌تواند برطرف کند. باید دید مالکیت باشگاه‌ها چگونه خواهد شد. طبق قانون هر فردی نمی‌تواند در دو باشگاه مشترک‌المنافع باشد. باید به صورت جدی این کار را انجام بدهیم تا مشکل سرخابی ها حل شود. هر دو باشگاه به بورس رفتند. ماهاجان رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای AFC با نظر شیخ سلمان مأمور شد به هتل ما بیاید و 2-3 ساعت تکالیف را شرح بدهد. 3 ساعت با وی در مالزی جلسه داشتیم که گفت هنوز قانع نشده‌ایم که پرسپولیس و استقلال دولتی نیستند،‌ باید به شکلی ما را قانع کنید. همه دلایلش هم درست بود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چندین ایمل به سرخابی‌ها زده بودند که بدون جواب مانده بود. این اقدام مورد پسند ما نیست ولی اکنون کارها به بهترین شکل انجام می‌شود. برخی مواردی که باید برای AFC می‌فرستادیم امروز ظهر ارسال کردیم. تکالیف خود را انجام دادیم و ان‌شاءالله وزارتخانه کمک کند تا همه تکالیف انجام شود. باید برای کسب مجوز حرفه‌ای AFC را قانع کنیم. باید مجدد کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای تشکیل بدهیم، اعضا این کمیته‌ها و فرزندان‌شان نباید در باشگاه‌ها منفعت داشته باشند. باید این موضوع را نهایی کنیم. می‌توانم امیدوارم باشم کمیته مجوز حرفه‌ای به صورت قطعی تا دو ماه دیگر رفع تعلیق خواهند شد و استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان بازمی‌گردند.

تاج در ادامه صحبت‌هایش گفت: امیدواریم بار دیگر هواداران را در ورزشگاه‌ها داشته باشیم. این موضوع دست من نیست که بازگشت طرفداران به ورزشگاه‌ها را اعلام کنم. اما اگر هواداران در ورزشگاه بودند ممکن بود بابت اشتباهات داوری دچار دردسر شویم. کمیته داوران و سایر ارکان تلاش می‌کنند تا هرچه سریع‌تر VAR به ایران بیاید.

وی در خصوص اینکه آیا هنوز پرونده درآمدهای حاصل از جام جهانی قبلی باز است، پاسخ داد: یکی از حرف‌های ما با اینفانتینو همین بود و نتایج بسیار خوبی هم گرفتیم. به دلایلی نمی‌توانیم بگویم چه گذشت. یکی از حرف‌هایی که در گذشته زده بودم رفع همین موانع بود که در حال برطرف شدن است. اینکه چگونه رفع می‌شود را نمی‌توانم بگویم اما رفع می‌شود. در اطراف ما کشورهایی هستند که مسائل را رصد می‌کنند. شاید آنها بخواهند بدانند چگونه تحریم‌ها را برطرف می‌کنیم. فدراسیون فوتبال روی این درآمده حساب کرده زیرا یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی‌مان است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا میزان درصدی که قرار است از این پاداش‌ها به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی برسد، مشخص است، توضیح داد: طبق قانون درصدی از این پاداش به بازیکنان و باشگاه‌ها می‌رسد. بخشی از پاداش هم به سرمربی و فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی می‌رسد.

تاج اعلام کرد: خیلی خوشحال هستم که صداوسیما می‌گوید می‌خواهیم یار دوازدهم باشیم که امیدوارم این حرف درست باشد اما نسبت به برخی برنامه‌‌های صداوسیما امیدوار نیستم. امیدوار در کل این اتفاق بیفتد زیرا خبر خیلی خوبی برای فدراسیون فوتبال است. همه صداوسیما را به یک چشم نگاه نمی‌کنیم. این مجموع ارکان خیلی زیادی دارد که خیلی از آنها به ما کمک می‌کنند. توصیه می‌کنم هیچکس مردم را ناامید نکند زیرا این کار خوب نیست. همه باید برای رفتن به جام جهانی تلاش کنیم. هیچ یک از بازیکنانی که در گذشته در تیم ملی بوده‌اند خواهان حذف تیم ملی از جام جهانی نشده‌اند و شایعاتی در این خصوص مطرح شده است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، وی اضافه کرد: خارج از مباحث سیاسی می‌خواهیم حضور فعالی در جام جهانی داشته باشیم. امیدواریم دولت، وزارت ورزش و نهادهای دیگر نیز کمک کنند. می‌دانم نتوانستیم پول خود را بگیریم و باید تدارک و پشتیبانی خوبی از تیم ملی شود. امیدوارم این کار را انجام بدهند. امیدوارم عده‌ای نیز که به بازیکنان تیم ملی و پیشکسوتان نامهربانی و توهین می‌کنند سر راه بیایند. رویداد خیلی مهمی را پیش‌رو داریم. من هیچ مسئولیتی ندارم همه ما مسئول هستیم. در واقع همه مثل من مسئول هستند. تیم ملی فقط برای مهدی تاج نیست همه برای این تیم و پرچم زحمت کشیده‌اند. خیلی‌ها برای این پرچم جان‌شان را داده‌اند و امیدواریم همه برای این پرچم دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم. رؤسای سابق فدراسیون هم زحمت زیادی کشیده‌اند تا اکنون پرچم به دست ما رسیده و ما هم باید آن را به دست دیگران بدهیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار