| کد مطلب: ۴۹۹۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

رییس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌سایت نصر تهران مطرح کرد:

افزایش مشکلات امنیتی وب‌سایت‌ها به‌دلیل استفاده از فیلترشکن

رییس کمیسیون خدمات دامنه و وب‌‎‌سایت به مشکلات کسب‌وکارها در ارتباط‌گیری با مشتریان تجاری خارجی اشاره کرد و این مساله برای حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور خطر زا دانست.

افزایش مشکلات امنیتی وب‌سایت‌ها به‌دلیل استفاده از فیلترشکن

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مهرداد سیجانی، رییس کمیسیون خدمات دامنه و وب‎سایت در گفتگو با روابط عمومی این سازمان با اشاره به مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی در پی قطعی اینترنت گفت: براساس استعلامی که نصر تهران انجام داده است، علاوه بر اختلاتی که برای استفاده از واتس‌آپ و اینستاگرام وجود داشته، مشکلات متعددی هم برای انواع سرویس‌ها در این مدت گزارش شده است.

او با بیان اینکه میزان این اختلالات متغیر بوده و شرایط ثابتی نداشته است، بیان کرد: به عنوان نمونه برای مشاهده وبسایت‌ها از سوی مشتریان خارج از کشور اختلال زیادی را تجربه کردیم و این مسئله مشکلات عمده‌ای را برای حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است. درروزهای گذشته مشاهده سرورهای ایران از طریق سرورهای خارج از کشور دچار مشکل شده و این مساله برای کسب‌وکارها ایجاد خطر می‌کند.

رییس کمیسیون خدمات دامنه و وب‎سایت خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرویس پوش نوتیفیکیشن (push notification) گوگل برای اپلیکیشن‌ها در حالت طبیعی کار نمی‌کند. اپلیکیشن‌هایی که نیاز دارند کاربرانشان از پیامی که دارند مطلع شوند، دچار مشکل هستند.

او ادامه داد: به هر حال با توجه به اینکه فعالان این حوزه عمدتاً افرادی فنی هستند، گزارش‌های زیادی برای حل این مشکلات از سوی صنف به دست ما نرسیده؛ در حالیکه انتظار می‌رفت مشکلات با سرعت و ظرف چند روز مرتفع شود.

سیجانی با تاکید بر اینکه فهرست مشکلاتی که گزارش می‌شود، متعدد است، افزود: «همه این‌ها برای زیرساخت‌های سرویس‌های hosting و سرویس‌های اپلیکیشن چه داخلی و چه خارجی ایجاد مساله می‌کند. اینکه ما افراد را به این سمت ببریم که از فیلترشکن استفاده کنند به شدت آسیب‌زا است؛ چراکه دستگاه‌هایی که فیلترشکن نصب می‌کنند، آسیب‌پذیر می‌شوند.

او ادامه داد: این موضوع از نظر ساختار امنیتی نیز کار بسیار خطرناکی محسوب می‌شود و مشکلات امنیتی روی وبسایت‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

سیجانی تاکید کرد: به گفته مسئولان وزارت ارتباطات اکنون باید تمام سرویس‌های تجاری که هیچکدام ارتباطی با واتس‌آپ و اینستاگرام ندارند، فعال باشد اما چنین نیست و در برخی ساعات شاهد کاهش سرعت، اختلال و عدم کارکرد هستیم. این مساله موجب می‌شود، کاربران نتوانند کارهای خیلی ساده را هم انجام دهند.

او در پایان گفت: باید فضایی فراهم شود تا امکان گزارش راحت این اختلالات مشکلات فراهم باشد و کسانی که مدعی رفع این اختلالات هستند، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار