| کد مطلب: ۴۹۹۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

امضا قرارداد طرح توسعه پروژه نیروگاه برق و بخار دماوند انرژی عسلویه با گروه مپنا

قرارداد طرح توسعه پروژه نیروگاه برق و بخار دماوند انرژی عسلویه، میان مدیران عامل گروه مپنا و شرکت دماوند انرژی عسلویه به امضا رسید.

امضا قرارداد طرح توسعه پروژه نیروگاه برق و بخار دماوند انرژی عسلویه با گروه مپنا

آرمان ملی آنلاین - براساس مفاد قرارداد، واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه برق و بخار دماوند انرژی عسلویه، شامل احداث ۲ واحد گازی MGT-70 (3) به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، در مجموع ۳۶۶ مگاوات در شرایط ایزو احداث می‌شود. این قرارداد پیرو تجربه موفق اجرای ۴ واحد گازی و ۳ واحد بویلر بازیاب در فازهای قبلی توسط گروه مپنا نهایی شده است و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مپنا، مپنا بین‌الملل و احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) پروژه را احداث خواهند کرد.

در مراسم امضا این قرارداد، که روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ساختمان میرداماد شرکت مپنا برگزار شد، مدیرعامل شرکت دماوند انرژی عسلویه گفت: گروه مپنا سال‌های زیادی است که با این شرکت همکاری دارد و خوشحال هستیم که از توانمندی‌های مپنا بهره‌مند می‌شویم.
"محمدرضا سمیعی" با اشاره به ساخت توربین‌های نیروگاهی توسط مپنا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش نیروگاهی دماوند انرژی عسلویه توسط مپنا تأمین می‌شود و در چهار سال گذشته نیز هیچ مشکلی در تأمین برق نداشتیم و این موضوع برای شرکت مایه افتخار است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۳ مجتمع پتروشیمی در فاز دو عسلویه از نیروگاه دماوند برق دریافت می‌کنند و توربین‌ها و تجهیزات اصلی ما در این زمینه توسط گروه مپنا تأمین شده و بابت این همکاری از مپنا تشکر می‌کنیم.
"عباس علی‌آبادی"، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا نیز با اشاره به تجربه احداث فاز نخست نیروگاه برق و بخار دماوند توسط گروه مپنا، ابراز اطمینان کرد که فاز دوم این پروژه نیز با تلاش مپنا و همراهی کارفرما در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به رکوردهای مختلف این گروه در حوزه نیروگاه‌سازی از جمله به بهره‌برداری رساندن نیروگاه در ۱۲ ماه، مپنا را دارای توانایی بالا و سرعت عمل در احداث نیروگاه دانست.
علی‌آبادی گفت: خوشبختانه گروه مپنا در تولید تجهیزات اصلی، احداث پروژه‌ها و بهره‌برداری از نیروگاه‌ها توانمند است و این افتخار بزرگی است که نصیب جوانان این وطن شده است.
وی تصریح کرد: با وجود برخی مشکلات در تأمین مالی پروژه‌ها، مپنا همواره به تمامی تعهدات خود عمل کرده است و امیدواریم با مساعدت، این پروژه نیز در زمان مقرر و با کیفیت مطلوب به پایان برسد.
شایان ذکر است، نیروگاه برق و بخار دماوند در فاز دوم مجتمع‎های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس - عسلویه مستقر است. اجرای فاز نخست پروژه نیروگاه برق و بخار دماوند شامل طراحی، ساخت، تأمین تجهیزات، حمل به سایت، کار ساختمانی، نصب، تست و راه‌اندازی ۲ واحد نیروگاهی، هر واحد به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات در شرایط ایزو به همراه دو دستگاه ترانسفورماتور اصلی به ظرفیت ۲۰۰ MVA و دو واحد بویلر HRSG هر کدام به ظرفیت ۳۳۰ تن در ساعت و یک واحد بویلر کمکی به ظرفیت ۱۲۰ تن و پست برق GIS 230 کیلوولت و ملحقات مربوطه اجرا و تحویل دائم شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار