| کد مطلب: ۵۰۰۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

آرمان ملی آنلاین - صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۴ آذرماه) در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا جمعه ( ۱۵ تا ۱۸ آذرماه) در این نواحی بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز با فعالیت سامانه بارشی جنوب کشور در برخی مناطق جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گقته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۵ آذرماه) سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می‌شود و در خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و کرمان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: این شرایط چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در مناطق ذکرشده ادامه خواهد داشت و در این روز برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق نیز بارش باران گاهی وزش باد انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی به‌صورت برف خواهد بود.

وی افزود: پنج‌شنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ آذرماه) نیز در برخی مناطق جنوب، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌می‌شود.

به گفته ضیاییان امروز در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد همچنین از امروز تا پایان هفته به طور متناوب دریای خزر و سه‌شنبه تا پنج‌شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ آذر) نیمه ابری گاهی وزش باد و احتمال مه‌آلودگی در صبح با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۶ آذر) قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا ، ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آذر) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و مشهد و همدان با دما ۶- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار