| کد مطلب: ۵۰۰۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

نگاه مشتری مداری بیمه حافظ عامل افزایش درآمد و اعتماد مشتریان

شرکت بیمه حافظ عملکرد مطلوبی که در چند سال اخیر داشته است، گواه این موضوع آمارها و ارقامی است که نشان از درصد رشد حق بیمه تولیدی شرکت بیمه حافظ بسیار بیشتر از درصد رشد صنعت بیمه دارد و این مساله برای رشته‌های زندگی، هواپیما، درمان، کشتی و آتش‌سوزی محسوس‌تر است.

نگاه مشتری مداری بیمه حافظ عامل افزایش درآمد و اعتماد مشتریان

آرمان ملی آنلاین -به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، شرکت بیمه حافظ با عملکرد مطلوبی که در چند سال اخیر داشته است، توانسته است در شاخص‌های مهم بیمه گری ،آمار قابل توجهی از خود به جای بگذارد. این شرکت بیمه‌ای با افزایش 52 درصدی سطح توانگری مالی خود، توانسته به سطح یک توانگری مالی صنعت بیمه دست یابد. نسبت توانگری این شرکت در سال 1400 برابر با 110 درصد بود که نشان از روند رو به اطمینان برای جبران خسارات دارد.
نکته قابل توجهی که باید به آن دقت کرد این است که از منظر درصد رشد نسبت توانگری در سال گذشته، شرکت بیمه حافظ یکی از شش شرکت برتر صنعت بیمه می‌باشد. شرکت بیمه حافظ با درصد رشد نسبت توانگری 52/8 درصدی، بیش از دو برابر متوسط صنعت بیمه در این حوزه افزایش نسبت توانگری داشته است.
آمارها نشان می دهد که نسبت خسارت شرکت در پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱ ، با کاهش 17.2 درصدی به 34.17 درصد رسیده است. این در حالی است که رسیدگی و پرداخت خسارت ها در سریعترین زمان ممکن انجام می پذیرد و بیمه حافظ کمترین میزان خسارت معوق در صنعت بیمه را دارا است.
در هشت ماهه نخست سال 1401 فروش شرکت بیمه حافظ در گروه درمان با رشد 635 درصدی در صدر فروش قرار گرفته و گروه باربری با رشد 254 درصدی و گروه مسئولیت با رشد 102 درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
«شرکت بیمه حافظ» با استفاده از ابزارهای انتقال ریسک ازطریق کارگزاران معتبر بین‌المللی و شرکت‌های اتکاییِ تراز‌ِاوّل جهان و منطقه که سهم عمده‌ای در بیمه‌های مهندسی، پیمانکاری و انرژی در تمام مناطق دنیا ازجمله ایران دارند و با بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران خبره صنعت بیمه کشور موفق‌شد در مدت کوتاهی علاوه‌بر فعالیت‌های عادی بیمه‌گری خود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در تمام رشته‌های متداول بیمه، تعدادی از پروژه‌های کلیدی را نیز بیمه‌کند.
بدیهی است، نیل به این اهداف و موفقیت‌ها ممکن نبوده مگر به‌واسطه قابلیت‌های فنی، علمی و تجربیات سال‌های طولانی کارشناسی در شرکت‌های بیمه و تماس دائم با شرکت‌های بیمه اتکاییِ بین‌المللی که به‌واقع سرمایه واقعی یک شرکت بیمه هستند و این مهم همیشه در «شرکت بیمه حافظ» از اولویت برخوردار بوده‌است.
شرکت بیمه حافظ، برنامه‌های خود را بر مبنای اهداف مشتری مداری تنظیم کرده تا میزان شکایت های خود را به حداقل ممکن برساند. حفظ اعتماد و اطمینان مشتریان از این شرکت بیمه‌ای و روند رضایت مشتریان از نحوه عملکرد و رفتار کارکنان از جمله مواردی است که برای مدیران این شرکت در درجه اولویت قرار گرفته به نحوی که علیرغم رشد ۶۵ درصدی حق بیمه در پرتفو این شرکت بیمه ای براساس اعلام آمارها توانسته کاهش 52 درصدی شکایت ها را نسبت به سال 1399 تجربه کند.
از آنجا که بخش عمده شکایت ها مربوط به تاخیر یا اعتراض در میزان پرداخت خسارت ها است، شرکت بیمه حافظ با تسهیل و تسریع در پرداخت، عملاً خسارت معوق نداشته و با کاهش شکایت ها روبرو بوده است.
اهمیت موضوع رضایت مشتریان تا آن اندازه برای مدیران و طراحان برنامه‌ای این شرکت مهم می‌باشد که برنامه‌ها و طرح‌هایی جدید در جذب مشتریان را در قالب پوشش‌های حمایتی از آحاد کم‌درآمد جامعه به انجام می‌رسد. در همین راستا طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه زمینی بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی، در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه در بیمه حافظ آغاز شد.
بر اساس این بخشنامه، تمامی دارندگان موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، بدون توجه به میزان جریمه‌شان می‌توانند بیمه خود را تمدید کنند. البته این شرایط خاص فقط برای کسانی است که به صورت یک ساله بیمه خود را تمدید کنند.
متقاضیان و حائزین شرایط، می‌توانند با مراجعه به شعب و نمایندگی های شرکت بیمه حافظ از بخشش جریمه بیمه برخوردار شوند. بازه زمانی این بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ برای راکبان موتورسیکلت و دارندگان خودروهای شخصی محدود است.
گفتنی است؛ بیمه حافظ به‌عنوان نخستین شرکت بیمه خصوصی با تمرکز فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد کیش و با هدف ایجاد آرامش‌ِخاطر، تأمین خواسته‌ها و نیازهای مشتریان بازار بیمه و جلب رضایت آنها فعالیت خود را آغاز‌ کرد.
منبع: رصد اقتصادی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار