| کد مطلب: ۵۰۰۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

در حاشیه جلسه هیات مطرح شد

افزایش متقاضیان جشنواره فجر/ 75 فیلم برای جشنواره فجر ثبت نام کردند

وزیر ارشاد از صف‌هایی که برای تماشای فیلم های جشنواره حقیقت و میزان استقبال از این جشنواره اظهار تعجب کرد.

افزایش متقاضیان جشنواره فجر/ 75 فیلم برای جشنواره فجر ثبت نام کردند

آرمان ملی آنلاین - محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال برگزاری جشنواره فیلم حقیقت هستیم. بیش از ۵۲۰ فیلم رسیده که داوری آن‌ها در حال انجام است. صف‌هایی که برای تماشای فیلم‌ها در پردیس ملت بسته شده بود و میزان استقبال از این جشنواره برایم تعجب‌آور بود.

وی همچنین درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند که امسال این تعداد به ۷۵ عدد رسیده است. بیش از ۵۰۰ فیلم هم به بخش بین‌الملل جشنواره رسیده و فضای بسیار خوبی حاکم است.

اسماعیلی درباره صدور مجوزها در وزارت ارشاد، اظهار کرد: در آخرین جدولی که وزارت اقتصاد تهیه کرده وزارت ارشاد در رتبه دوم قرار دارد. الان ما همه بخش‌های‌مان به درگاه ملی مجوزهای کشور وصل شده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات این وزارتخانه در جهت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تبلیغ امر حجاب اظهار کرد: همه فعالیت‌های ایجابی در امر حجاب به عهده ماست. ما از دی‌ماه به مدت دوماه نمایشگاه بزرگی در مصلی برای عرضه پوشاک مناسب بانوان داریم. رویداد گوهرشاد را هم برگزار خواهیم کرد و اقدامات ایجابی و گزارش آنچه که مربوط به وظایف وزارت ارشاد است و بیش از ۲۳ مورد را شامل می‌شود به مجلس و سایر بخش‌ها داده‌ایم و همه عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه را جبران کرده‌ایم.

اسماعیلی ادامه داد: ما آیین‌نامه‌های جدیدی برای نظارت بر پوشاک صادر کرده‌ایم و اصناف و نیروی انتظامی هم کار نظارتی خود را انجام می‌دهند، وظیفه‌ای نیست که بر زمین مانده باشد. البته همه ما در این حوزه دچار کم‌کاری هستیم که از سالیان قبل بوده و زمان می‌برد تا حل شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم مردم ایران عمیقاً عفیف و خانواده‌دوست هستند، یادآور شد: با همه تفاوت‌های سلیقه‌ای در نوع پوشاک، اکثریت قریب به اتفاق افراد عفیف هستند و ما باید در جامعه فضای استفاده از پوشش مناسب را برای آنان فراهم کنیم.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فهرست خبرنگاران اعزامی به جام جهانی فوتبال، تصریح کرد: ما لیست همه خبرنگاران اعزامی به قطر را منتشر کرده‌ایم. رویداد جام‌جهانی رویداد بسیار مهمی است و بخش عمده آن حاشیه‌های اجتماعی و سیاسی این رویداد است، به همین دلیل خود خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها خبرنگارانی معرفی کرده بودند که بیشترین توان را در بازتاب این رویداد را داشته باشند.

وی ادامه داد: ما خدمات خوبی به این خبرنگاران دادیم. باید از مرحوم رستم قاسمی یاد کنم که بخشی از هزینه‌های اعزام هنرمندان موسیقی سنتی را ایشان فراهم کرد. ما با شفافیت کامل عمل کردیم و لیست را در اختیار افکار عمومی قرار دادیم.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد یادآور شد: ممکن است خبرنگاری باشد که خارج از این لیست با هماهنگی وزارتخانه یا مجموعه دیگری به قطر رفته باشد که آن دیگر به ما ارتباط ندارد. ما آنچه که در چارچوب مسئولیت وزارت ارشاد بود را انجام داده‌ایم.

اسماعیلی درباره کیفیت حضور نیروهای وزارت ارشاد در قطر اظهار کرد: من در این دوره حضور مسئولان وزارت ارشاد را در جام‌جهانی ممنوع کرده بودم اما آنجا هنرمندانی داشتیم که یکی دو نفر از وزارتخانه باید می‌رفتند و کارهای آنان را پیگیری می‌کردند. مسائل مالی باید پیگیری می‌شد که یک نفر از بخش مالی وزارتخانه رفته بود اما در سطح وزیر و مدیران وزارتخانه و برخلاف دعوتی که وزیر فرهنگ قطر از من به عمل آورد، ضرورتی ندیدم که نه خودم و نه مدیران وزارتخانه به قطر بروند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار