| کد مطلب: ۵۰۱۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

با حضور مدیران ارشد هلدینگ خلیج‌فارس و پترول؛

افتتاح اولین و پیشرفته‌ترین طرح تصفیه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام

با حضور نشان‌زاده؛ معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قانعی؛ مدیرعامل پترول و گرشاسبی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، پروژه ساماندهی پساب فوق شور مجتمع پتروشیمی ایلام با استفاده از سیستم« ZLD» برای نخستین بار در ایران افتتاح شد.

افتتاح اولین و پیشرفته‌ترین طرح تصفیه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام

آرمان ملی آنلاین - سیدغلامحسن گرشاسبی ؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: اولین و‌ پیشرفته‌ترین واحد تصفیه‌خانه پساب شیمیایی کشور به همت متخصصان داخلی و در راستای حفظ محیط زیست ، احترام به حقوق شهر‌وندان و بازیابی ۱۰۰ درصد پساب تولیدی ناشی از فرآیندها و استفاده مجدد در شرکت پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شد.

گرشاسبی با بیان اینکه این پروژه از اول شهریور۱۳۹۹ با ظرفیت ۳۵ و نیم متر مکعب بر ساعت آغاز شد افزود:برای اجرای این طرح ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری شده است.

وی به بحران کم آبی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه فوق پیشرفته و دانش بنیان پروژه تخلیه مایع صفر (Zero-Liquid Discharge) یا به اختصار ZLD خروجی پساب شرکت پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام افزود: این پروژه یک روش ابداعی و جدید به منظور بازیافت حداکثری پساب‌های املاح بالای باقی مانده از آب شیرین‌کن‌های متداول با راندمان بسیار بالا می‌باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار