| کد مطلب: ۵۰۱۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

دبیر نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران:

مدل جدید بهره وری بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال ارائه می شود

دبیر نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: مدل جدید بهره وری بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال ارائه می شود.

مدل جدید بهره وری بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال ارائه می شود

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی ایمیدرو ، غلامرضا ملاطاهری در نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: بهره وری رکن اصلی اقتصاد مقاومتی بوده و برای توسعه آن، فرهنگ سازی بسیار مهم است. دولتمردان با نهادینه سازی این فرهنگ، می توانند نقش بسیار مهمی در ارتقای بهره وری در کشور داشته باشند.

وی افزود: تا 10 سال گذشته، رشد اقتصادی منفی یک درصد بوده اما از 2 سال گذشته این شاخص مثبت شده و در سال 1400 به 2.9 درصد رسیده است. در دولت سیزدهم تحقق رشد اقتصادی از محل بهره وری 3.5 درصد هدف گذاری شده است که باید برای دستیابی به آن برنامه ریزی کرد.
دبیر نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران تصریح کرد: توجه به تحریم های ظالمانه و منابع مالی محدود در کشور، رشد اقتصادی از محل سرمایه گذاری های جدید با محدودیت جدی مواجه است از این رو، به منظور رشد اقتصادی باید از منابع موجود و ظرفیت های در دسترس استفاده کرد.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر، ارتقای بهره وری کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیر موجود برای کشور است. از ابنابراین، بهره وری دیگر یک فرصت نیست و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به سوی رشد شاخص بهره وری در بخش معدن و صنایع معدنی
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با بیان اینکه ما در سازمان توسعه ای 2 وظیفه توسعه ای و توانمندسازی را حوزه معدن و صنایع معدنی دنبال می کنیم، گفت: در بخش توسعه، سرمایه گذاری در اکتشاف تا بهره برداری از طرح های توسعه ای صنایع معدنی و در بخش توانمندسازی، حمایت از پژوهش های کاربردی، توسعه فناوری و بهبود بهره‌وری و رقابت‌پذیری مطرح است.
وی ادامه داد: این سازمان پیاده سازی نسل 4 انقلاب صنعتی (هوشمندی معادن و صنایع معدنی) را پیگیری می کند. مطالعات نشان می دهد با هوشمندی بخش معدن و صنایع معدنی، می تواند شاخص بهره وری بخش معادن و صنایع معدنی را حداکثر تا 30 درصد ارتقا دهد.

ارزیابی 40 شرکت
ملاطاهری با اشاره به ثبت نام 60 شرکت در فرایند ارزیابی جایزه بهره وری، گفت: در نهایت، 40 شرکت مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این فرآیند، ۸۳۵۰ ساعت دوره آموزشی برای نمایندگان شرکت های متقاضی و ۸۴۰ نفرساعت برای دوره تربیت ارزیاب برگزار شد.وی ادامه داد: در این فرآیند، جلسه‌توجیهی‌ذی‌نفعان‌جایزه، جلسه ‌کالیبراسیون‌ ارزیابان و جلسه‌ توجیهی ‌نمایندگان‌ تعالی برگزار شد. همچنین در این فرآیند، 163 نفر ارزیاب حضور داشتند و 740 نفر روز کار ارزیابی شرکت ها را انجام دادند.

نتایج ارزیابی
دبیر نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران درباره نتایج ارزیابی خاطرنشان کرد: از میان دریافت کنندگان جایزه، 4 شرکت موفق به دریافت تندیس، 16 شرکت دارای افزایش امتیاز، 6 شرکت کاهش امتیاز یا بدون تغییر و یک شرکت تنزل سطح داشته اند.وی افزود: نتایج نظرسنجی از شرکت های ارزیابی شونده حاکی از این است که 83 درصد از عملکرد دبیرخانه جایزه و 82 درصد از عملکرد تیم های ارزیابی رضایت کلی داشته اند.
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو درباره محورهای موثر در ارتقای عوامل تولید در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: استفاده از روش های نوین و توسعه فناوری کاربردی در کل زنجیره ارزش از اکتشاف تا بازار، هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی و کاهش مصرف نهاده های تولید به ویژه آب و انرژی، از جمله این محوره ها بوده است.وی افزود: استفاده بهینه از تجهیزات و ماشین آلات موجود بخش و برنامه ریزی اصولی و دقیق در حوزه تعمیر و نگهداری و اهتمام ویژه به مخاطرات زیست محیطی و ایمنی کار، بخش دیگری از این محورها بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار