| کد مطلب: ۵۰۲۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران هیچ بن‌بستی با آژانس انرژی اتمی ندارد

اسلامی گفت: طرف مقابل در برجام به تعهداتشان عمل نکردند، اما بن بستی با آژانس انرژی اتمی نداریم.

ایران هیچ بن‌بستی با آژانس انرژی اتمی ندارد

آرمان ملی آنلاین - محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره صادرات رادیو داروهای ایرانی به خبرنگاران گفت: دانشمند پر تلاش ما در سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای مطرح در تولید و عرضه رادیوداروها هستند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نکته‌ حائز اهمیت این است که رادیوداروهای تولیدی در داخل کشور، علاوه بر تمرکز بر افزایش ضریب داروهای تشخیص، اثربخشی بالاتری نسبت به دارویی دارد که در بخش درمان در حوزه سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلامی ادامه داد: ایران امروز توانسته تراز کشور و جایگاه ایران در زمره پنج کشور اول دنیا قرار دهد.

وی گفت: خبر‌هایی که از گروسی درباره برجام منتشر می‌شود یکی درباره آژانس و پادمان است و دیگری درباره برجام است که بر پایه رفع اتهامات شکل گرفته و برای رفع اتهامات بیست سال مذاکره شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: سند این بود که تحریم‌ها لغو شود و اتهامات علیه ایران را کنار بگذارند و ما هم در این راستا محدودیت‌ها و نظارت‌ها را بپذیریم که اعتمادسازی اتفاق بیفتد، اما آن‌ها به تعهداتشان عمل نکردند، اما بن بستی با آژانس انرژی اتمی نداریم.

وی افزود: ایران و طرف مقابل مذاکراتشان را بر اساس سند ۲۰۱۵ انجام دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برنامه‌ریزی و رایزنی برای سفر گروسی به ایران در دستورکار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، وی بیان کرد: تعاملات ما با آژانس برقرار است و واحدهای اطلاعاتی آژانس گزارش دادند که هیچ انحرافی از فعالیت‌های هسته ایران وجود ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار