| کد مطلب: ۵۰۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

امیر حیدری:

نیروی زمینی ارتش در مسیر دانش بنیان کردن تجهیزات خود قرار دارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی را به سمت نیروی دانش محور در نیروهای مسلح سوق دادیم تا در مسیر دانش بنیان کردن تجهیزات حرکت کنیم.

نیروی زمینی ارتش در مسیر دانش بنیان کردن تجهیزات خود قرار دارد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری ، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جشنواره ایده‌پردازی و تقدیر از نخبگان علمی این نیرو که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو و با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: از جمله موضوعات مورد تأکید فرمانده معظم کل قوا موضوع علم، نوآوری و فناوری است و در همین راستا، ایشان روز گذشته از نمایشگاه دستاورد‌های علمی وزارتخانه‌ها بازدید کردند.

امیرسرتیپ حیدری در ادامه عنوان کرد: نیروی زمینی را به سمت نیرویی دانش‌محور در نیرو‌های مسلح سوق دادیم تا در مسیر دانش‌بنیان کردن تجهیزات حرکت کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امنیت پایدار متکی به علم و دانش و فناوری است، یادآور شد: در نیروی زمینی ۲۳ رسته دفاعی داریم که با درهم‌آمیختگی آن‌ها چرخه دفاعی و حدود و ثغور نیروی زمینی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین نزاجا با دانشگاه‌های کشور برقرار شده است، گفت: نیروی زمینی ضمن بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه‌های صنعتی، با ۱۰۲ شرکت دانش‌بنیان مرتبط است تا بتواند این ۲۳ رسته را در چرخه دفاعی کشور بکار گیرد.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی تاکنون موفق عمل کرده است، اظهار داشت: توانستیم موشک‌های دورزن، دقیق‌زن و تسلیحات هوشمند تولید کنیم و مفتخریم که امنیت کشور را با اتکا به علم و فناوری بومی تأمین کرده‌ایم.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه این نیرو یک نیروی علمی، محوری و دانش‌بنیان است، افزود: توانستیم با بومی‌سازی انواع فناوری‌ها و نوآوری‌ها از جمله خدمات بالگردی در همه صنایع گام‌های اساسی برداریم و پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هوانیروز از یک یگان تاکتیکی به یگانی راهبردی تبدیل شده است، عنوان کرد: امروز بالگرد‌های ما مجهز دوربین‌های دید در شب هستند تا عملیات‌های شبانه انجام دهند.

امیر حیدری یادآور شد: در موضوعات پزشکی و مهندسی پزشکی توانمندی بالایی داریم و توانستیم ۱۲ هزار کادر پزشکی را در عرصه کرونا به کار بگیریم و هفت بیمارستان بسازیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: امروز تانک‌های نیروی زمینی ارتش مجهز به فناوری روز شده‌اند تا در صحنه‌های جنگ، اثربخش باشند.

وی با بیان اینکه در حال پوست‌اندازی در زمینه تسلیحات هستیم، گفت: به همت دانشمندان جوان ایرانی و با هم‌افزایی توانستیم در کمترین زمان تحولی اساسی در تسلیحات خود به وجود بیاوریم؛ به نحوی که هم‌اکنون تسلیحات ما از ویژگی‌های دورزنی، دقیق‌زنی، نقطه‌زنی، هوشمندسازی و قابلیت شبکه‌محور شدن برخوردار هستند.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: در زمینه تولید خودرو‌های ملی ۶۰ تن و ۱۰۰ تن از ستاد کل نیرد‌های مسلح مأموریت یافتیم و هم‌اکنون در مرحله استاندارسازی هستیم؛ همچنین سعی کردیم که در ارتباط با مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان از علم روز بهره بگیریم تا جهش علمی را در نزاجا ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم از ۶ جلد کتاب در حوزه ایده‌پردازی در نیروی زمینی ارتش نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار