| کد مطلب: ۵۰۲۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

در دیدار وزیر خارجه با ۴ نماینده تحریم شده مجلس شورای اسلامی؛

امیرعبداللهیان: شورای وزیران اتحادیه اروپا فهمید که با آتش نمی‌توان بازی کرد

وزیر امور خارجه با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تحریم چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدام اتحادیه اروپا نشان دهنده این است که آنها درک درستی از فضای داخلی ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور ندارند.

امیرعبداللهیان: شورای وزیران اتحادیه اروپا فهمید که با آتش نمی‌توان بازی کرد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ظهر امروز با چهار نماینده مجلس که از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند دیدار کرد و خطاب به این نمایندگان گفت: این تحریم‌ها نشان‌دهنده این است که شما عزیزان ، کلام و اقدامات‌تان در دفاع از منافع و مصالح کشور موثر و تاثیرگذار بوده است و در واکنش به این نقش مهم چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

وزیر خارجه با بیان اینکه در ماه قبل که بحث تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا مطرح شد ما با مقامات ذیربط اتحادیه اروپا رایزنی و گفت‌وگو کردیم و به صراحت به آنها گفتیم که اگر قرار باشد در مورد سپاه پاسداران اقدامی انجام بدهیم که تاثیر بر روی یک نهاد حاکمیتی موثر جمهوری اسلامی ایران بگذارد که بخشی از سیستم نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران است واکنش و پاسخ ایران بسیار سرد خواهد بود، گفت: آنها وضعیت خودشان را می‌دانند و آسیب‌پذیری خود را در این ارتباط می‌دانند.

وی با بیان اینکه مصوبه پارلمان اروپا در مورد قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی یک مصوبه و قطعنامه غیرالزام آور است، تصریح کرد: در شورای وزیران اتحادیه اروپا در این ارتباط بحث و گفت‌وگوی زیادی شد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که با آتش نمی‌توان بازی کرد و آمدند سناریو دومی را پیگیری کردند و تعدادی از اشخاص از جمله چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را در لیست تحریمی خود قرار دادند.

وی خطاب به نمایندگان حاضر در این جلسه ادامه داد: تعدادی از شما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حتی سفر کاری به اروپا نداشته‌اید و سرمایه‌ای نیز در آنجا ندارید و این تحریم‌ها بیشتر نوعی نمایش است.

امیر عبدالهیان با بیان اینکه قرار گرفتن نام شما در لیست تحریم‌ها نشان دهنده تاثیرگذاری کلام شما در جامعه، منطقه و محور مقاومت است، تصریح کرد: طرف اروپایی ساده لوحانه این اقدام را انجام داده است و بازخوردها و تبعات آن برای خود آنها سنگین خواهد بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امیدواریم که شما بیش از گذشته در صحنه دفاع از امنیت ملی و منافع ملی کشور حضور داشته باشید و شاهد تاثیرگذاری شما باشیم.

وی خطاب به این چهار نماینده افزود: قرار گرفتن شما در لیست تحریم‌ها باعث اثرگذاری و تاثیر بیشتر شما خواهد شد و شما امروز یک تریبون قوی برای مردم عزیز ایران، جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هستید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار