| کد مطلب: ۵۰۲۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد

جبلی :

برخی افراد و جریان‌ها، مغرضانه و عجولانه درباره بودجه صداوسیما قضاوت می‌کنند/ پایین‌ترین میزان افزایش بودجه‌ را در بین دستگاه‌های فرهنگی داریم

رئیس سازمان صداوسیما گفت: بعضی از افراد یا جریانات، مغرضانه و عجولانه درباره بودجه صداوسیما قضاوت می‌کنند. بعضی از دوستان هم بدون اطلاع این کار را انجام می‌دهند یعنی دقتی در جداول نمی‌کنند. ما در جلسه مفصلی که با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم آنجا کاملا مشخص و اثبات شد برخلاف چیزی که توسط بعضی از رسانه‌ها منتشر شده و بعضی از افراد هم عنوان کردند، افزایش بودجه صداوسیما برای سال آینده در جداول پیشنهادی دولت کمتر از ۱۰ درصد و حدود ۹/۵ درصد است. یعنی عملاً یکی از پایین‌ترین میزان افزایش بودجه‌ها در بین دستگاه‌های فرهنگی، به صداوسیما تعلق گرفته است.

برخی افراد و جریان‌ها، مغرضانه و عجولانه درباره بودجه صداوسیما قضاوت می‌کنند/ پایین‌ترین میزان افزایش بودجه‌ را در بین دستگاه‌های فرهنگی داریم

آرمان ملی آنلاین - پیمان جبلی درباره موضوع افزایش بودجه صداوسیما که محل انتقاد برخی از نمایندگان مجلس شده است، گفت: متاسفانه یا خوشبختانه صداوسیما به دلیل جایگاه بسیار مهمی که دارد در معرض دید، قضاوت و زیر ذره‌بین قرار دارد.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: ما عادت داریم هر سال که لایحه بودجه توسط رئیس‌جمهور به مجلس ارائه می‌شود قبل از این‌که آقای رئیس‌جمهور از مجلس بیرون بیایند، اولین جایی که بودجه‌اش مورد نقد قرار می‌گیرد، صداوسیما است، البته نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما چون این اتفاق با عجله می‌افتد بعضی از افراد یا جریانات، مغرضانه و عجولانه درباره بودجه صداوسیما قضاوت می‌کنند. بعضی از دوستان هم بدون اطلاع این کار را انجام می‌دهند یعنی دقتی در جداول نمی‌کنند. ما در جلسه مفصلی که با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم آنجا کاملا مشخص و اثبات شد برخلاف چیزی که توسط بعضی از رسانه‌ها منتشر شده و بعضی از افراد هم عنوان کردند، افزایش بودجه صداوسیما برای سال آینده در جداول پیشنهادی دولت کمتر از ۱۰ درصد و حدود ۹/۵ درصد است. یعنی عملاً یکی از پایین‌ترین میزان افزایش بودجه‌ها در بین دستگاه‌های فرهنگی، به صداوسیما تعلق گرفته است.

وی یادآور شد: البته ما چالش‌ها و تنگناهای دولت محترم را درک می‌کنیم اما با توجه به اهمیت رسانه ملی به ویژه در شرایطی که جامعه انتظار تحول، تولیدات فاخر و کارهای جدید را از رسانه ملی دارد، یک مقدار انتظار ما از مجلس و کمیسیون فرهنگی و تلفیق و دولت این است که این شرایط و ضرورت‌ها را در نظر بگیرند که ما ان‌شاءالله با خیال راحت‌تری بتوانیم کارمان را انجام دهیم.

جبلی درباره بودجه ساخت سریال حضرت موسی(ع) که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است، بیان کرد: یک مقدار کوتاهی از ما است، آن هم به این دلیل که درباره سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی فاخرمان تا قبل از این‌که به آنتن برسند، زیاد اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم که البته طبیعی هم هست کارگردانان این قبیل کارها برای این‌که از حواشی دور باشند، خیلی تمایل به اطلاع‌رسانی گسترده در مورد کارشان ندارند.

وی افزود: ما تلاش کردیم در حد امکان‌مان مجموعه‌های تصمیم‌گیر مانند مجلس، مجموعه‌های دولتی و دیگر سازمان‌ها را به پشت صحنه‌های این مجموعه‌ها ببریم و به آن‌ها نشان دهیم تا متوجه حجم، عظمت کار، تعداد زیاد عوامل اعم از بازیگر و عوامل پخش و ساخت لوکیشن‌های بسیار عظیم شوند. اگر شما به شاهرود تشریف ببرید و لوکیشن کلیسا را مشاهده کنید، متوجه حجم و عظمت کار خواهید شد.

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: هزینه کارهای تاریخی بسیار بسیار بالا است. البته ما در تلاش هستیم در سریال موسی(ع) از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم تا هزینه‌ها را پایین بیاوریم اما عموما کارهای تاریخی به دلیل دکور و تجهیزات و گستردگی عوامل، کارهای سنگینی هستند و هزینه‌های سنگینی هم دارند اما باز هم این هزینه‌ها در مقایسه با کارهای مشابه در دنیا بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در نظر بگیرید این کارها هستند که فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز است. ملت ایران تا قبل از سریال مختار از این‌که ایرانیان در جریان خون‌خواهی حضرت سیدالشهدا(ع) چقدر نقش داشتند اطلاع نداشتند تا این سریال تولید شد . سریال مختار یک جریان فرهنگی را نه فقط در ایران در منطقه، بلکه در جهان اسلام ایجاد کرد لذا ارزش دارد کارهایی که سال‌های سال ماندگار خواهد شد و جریان‌ساز، فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز است را دنبال کنیم و واقعا این هزینه‌ها در مقابل چنین دستاوردهایی چیزی نیست.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا ، جبلی تاکید کرد: عددی که درباره ساخت سریال موسی(ع) گفته شده متاسفانه یک عدد ساختگی بود که صحت نداشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار