| کد مطلب: ۵۰۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی توسعه فراگیر سناباد “سیمیدکو”:

قیمت‌گذاری دستوری به شرط ارائه تسهیلات عبور از بحران

مدیرعامل شرکت “صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد” (سیمیدکو) در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای پردازش در تشریح میزان تولید این مجموعه گفت: سیمیدکو در سال‌جاری تولید دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کنسانتره و دو میلیون گندله را در دستورکار خود داشته که از این میزان، تولید کنسانتره بیشتر از برنامه مقرر صورت گرفته اما در بخش گندله تنها تولید ۷۰ درصد از برنامه محقق شده است.

قیمت‌گذاری دستوری به شرط ارائه تسهیلات عبور از بحران

آرمان ملی آنلاین - مهندس محمد مدنی‌فر چالش‌های تامین انرژی از جمله قطعی برق و گاز را از دلایل عدم تولید گندله طبق برنامه دانست و افزود: علیرغم تمام مشکلات موجود، سیمیدکو در کنسرسیومی با مشارکت شرکت "مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب" و "فولاد شادگان" راهبری واحد احیا فولاد قائنات را آغاز و با تامین گندله مورد نیاز این شرکت به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، توانسته است تولید و فروش گندله خود را طبق برنامه مدیریت کند.

مدنی‌فر خاطرنشان کرد که گندله تولیدی این شرکت از لحاظ پارامترهای شیمیایی و فیزیکی از جمله دانه‌بندی، مقاومت بعد از احیا، تست بالای استحکام فشاری گندله، میزان فسفر، و… از کیفیت مناسب برخوردار است و توانسته رضایت مشتریان را کسب کند.

وی فیلتراسیون و آبگیری از باطله و همچنین استفاده از پساب شهری خواف برای تامین آب کارخانه را از نقاط قوت این مجموعه برشمرد و افزود: اجرای طرح‌های توسعه سیمیدکو برای تولید ۲/۵ میلیون گندله و پنج میلیون تن کنسانتره نیازمند زیرساخت‌های انرژی از جمله برق و گاز است که در این راستا قرارداد ساخت ۴۰ مگاواتی نیروگاه برق امضا شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سیمیدکو تامین سنگ‌آهن موردنیاز این مجموعه از مجتمع سنگ‌آهن سنگان را رضایت‌بخش دانست و خاطرنشان کرد: با وجود معادن درحال استخراج سنگ‌آهن و عدم‌نگرانی بابت کمبود آن حداقل تا سال آینده، به‌دلیل استراتژیک بودن این ماده‌اولیه فولادسازی، توسعه اکتشافات و حتی واردات سنگ‌آهن باید در دستورکار سازمان‌های ذی‌ربط قرار داشته باشد.

او با تاکید بر لزوم اجرای مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار و به‎ویژه در بورس، تصریح کرد: دستوری کردن قیمت‌ها توسط دولت تنها در شرایطی صورت‌پذیرد که تسهیلات عبور از شرایط بحرانی نیز برای تولیدکنندگان درنظر گرفته شود تا وحدت رویه در کنترل بازار حفظ گردد.

مدنی‌فر اشتغال‌زایی و کارآفرینی مردم منطقه را از اولویت‌های این مجموعه دانست و در تشریح ایفای مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت گفت: در پروژه شبکه جمع‌آوری و تصفیه پساب شهرستان خواف که با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد تومانی و طی تفاهم‌نامه مشترک با شرکت آبفای استان خراسان رضوی در دستورکار سیمیدکو قرار گرفته، موجب شده تا علاوه‌بر تامین بخشی از آب مورد نیاز خطوط تولید شرکت، بخش دیگری نیز جهت حفظ منابع آبی زیرزمینی برای کمک به مباحث کشاورزی و دامپروری اختصاص یابد.

به گفته وی، پروژه فیلتراسیون و آبگیری از باطله سیمیدکو در سال‌جاری توانسته دو میلیون مترمکعب آب این مجموعه را بازچرخانی کند که نسبت به سال گذشته رشد ۴۰۰ هزار مترمکعبی داشته است.

مدیرعامل سیمیدکو امضای تفاهم‌نامه احداث دو مدرسه شش کلاسه در منطقه خواف سنگان با سازمان نوسازی مدارس استان خراسان را از دیگر اقدامات شرکت اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک کلنگ‌زنی و احداث این دو مدرسه صورت پذیرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار