| کد مطلب: ۵۰۲۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بانک مهر ایران در نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض الحسنه در نظام بین الملل مطرح کرد؛

هم‌افزایی برای ارائه خدمات بانکی به کشور‌های مسلمان / حذف کارمزد برخی از وام‌های پرداختی طی سال آینده

مدیرعامل بانک مهر ایران گفت: درصدد هستیم هم‌افزایی برای ارائه خدمات بانکی به کشور‌های مسلمان داشته باشیم و فضا‌های تعاملی و سرمایه‌گذاری با آن‌ها برقرار کنیم.

هم‌افزایی برای ارائه خدمات بانکی به کشور‌های مسلمان / حذف کارمزد برخی از وام‌های پرداختی  طی سال آینده

آرمان ملی آنلاین - دکتر سید سعید شمسی نژاد در نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض الحسنه در نظام بین الملل اظهار داشت : با برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال های آینده درصدد هم‌افزایی برای ارائه خدمات بانکی به کشور‌های مسلمان هستیم تا بتوانیم فضا‌های تعاملی و سرمایه‌گذاری با آن‌ها برقرار کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر از خدمات دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت بهره‌مند هستند ، افزود : بر طبق آمار تاکنون ۴.۵ میلیون وام قرض‌الحسنه توسط بانک‌های قرض‌الحسنه به مشتریان پرداخت شده و این در حالی است که معوقات این دو بانک پایین است.
۷۰ درصد خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود
مدیرعامل بانک مهر ایران ادامه داد : در پنج سال اخیر منابع دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت ۷۰ درصد رشد داشته است ؛ این در حالی است که روزانه ۱۰ هزار نفر حساب جدید افتتاح می‌کنند و ۷۰ درصد خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.
حذف کارمزد برخی از وام‌های پرداختی طی سال آینده
دکتر شمسی نژاد همچنین در ادامه به پرداخت وام بدون کارمزد در بانک مهر ایران اشاره کرد و گفت : این مدل برای بانک‌هایی که شعبه‌ای ندارد قابلیت اجرایی بیشتری دارد البته ما نیز درصدد هستیم سال آینده کارمزد برخی از وام‌های پرداختی در بانک خود را حذف کنیم.
ضرورت آماده سازی زمینه فعالیت بانک های قرض الحسنه در عرصه بین‌المللی
دکتر حسن چنارانی دبیر کمیسیون اقتصادی هیات دولت نیز در این نشست خبری تصریح کرد : در دولت سیزدهم نظام قرض‌الحسنه به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و معتقدیم با مدل سازی جدید بانک‌های قرض الحسنه را بزرگ، قوی و ریشه دار کرده تا بتوانیم تعاملات منطقه‌ای بانکی در زمینه قرض الحسنه داشته باشیم.
وی تاکید کرد : شاخص‌های عملکردی و ثبات در تصمیم گیری بانک‌های قرض الحسنه به شدت مهم بوده و این موضوع می‌تواند ابزار مهمی برای چانه زنی بانک‌ها برای تعاملات بین المللی باشد.
تمرکز ویژه‌ دولت بر اصلاح ساختاری بانک‌ها است
وی با بیان اینکه دو رویکرد در برنامه ریزی دولت می‌تواند وجود داشته باشد، گفت : نخست جمع آوری برنامه‌ها و انتخاب از بین آن‌ها و مورد دوم برنامه نویسی توسط خبرگان و نقد و اجرا به دست مجریان است. دولت سیزدهم روش دوم را اجرایی ساخت به نحوی که خبرگان برنامه را نوشته و مجریان آن را اجرا کنند، در همین راستا سند تحول در این زمینه نوشته شده و تمرکز ویژه‌ای بر اصلاح ساختاری بانک‌ها است.
تلاش دولت برای کاهش بار تسهیلات تکلیفی در نظام بانکی
دبیر کمیسیون اقتصادی هیات دولت اظهار داشت : یکی از موضوعات مهم دولت نیز تمرکز بر بانکداری قرض الحسنه است که جایگاه بانک قرض الحسنه به صورت جداگانه بررسی می‌شود، دولت سعی دارد تا بار تسهیلات تکلیفی را از نظام بانکداری قرض الحسنه برداشته شود تا بتوانند با سهولت بیشتری به مردم تسهیلات پرداخت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار