| کد مطلب: ۵۰۲۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک توسعه تعاون و سازمان منطقه آزاد اروند

تفاهم‌نامه‌ای میان بانک توسعه تعاون و سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی منطقه، منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک توسعه تعاون و سازمان منطقه آزاد اروند

آرمان ملی آنلاین - مدیران عامل بانک توسعه تعاون و سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی به گسترش مناسبات دو طرف در مراودات اقتصادی منطقه، تأکید کردند.
محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین اهداف و سیاست این بانک، از گسترش فعالیت آن در منطقه آزاد اروند استقبال کرد و گفت: توفیقی حاصل شد تا به اتفاق همکاران به منطقه آزاد اروند سفر کرده و در آئین افتتاح پروژه ساخت شناور ۱۰ هزار تنی با مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق توسعه کشتیرانی کشور با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی شرکت کنیم.
شیخ حسینی با بیان اینکه پیش از این نیز در پروژه ساخت یک شناور ۵ هزار تنی از محل اعتبارات بانک توسعه تعاون در منطقه آزاد اروند مشارکت داشتیم، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان وجود داشت، بانک توسعه تعاون با سیاستی که برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در اختیار دارد، سعی در حمایت از این قبیل فعالیت ها داشته و به این دلیل که کشور ما به جایی رسیده که این شناورها را بدون نیاز به خارج می‌سازد، این بانک هم سعی داشت با مشارکت در این طرح‌ها، نقشی در این مسیر ایفا کند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به هدف از سفر به منطقه آزاد اروند، یادآور شد: امروز و در راستای حمایت از کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی این منطقه، تفاهم‌نامه‌ای دو طرفه منعقد شد که بر اساس آن؛ تسهیلاتی در اختیار بنگاه‌های تولیدی مستقر در منطقه آزاد اروند قرار می‌گیرد تا این واحدها برای تامین سرمایه در گردش و ملزومات نقدینگی خود، همچنین برای طرح‌های توسعه بهره گرفته و بیش از پیش به فعالیت‌های اقتصادی خود تداوم بخشند.
محمدرضا اسکندری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با تشریح شرایط اقلیمی، اقتصادی و فرهنگی در شهرهای آبادان و خرمشهر، توضیحی در خصوص درآمدهای این منطقه و فعالیت‌های تولیدی-صنعتی آن ارائه داد و خواستار افزایش فعالیت‌ بانک توسعه تعاون در منطقه آزاد اروند و پایانه مرزی شلمچه به‌منطور تسهیل در مراودات تجاری میان بازرگانان ایرانی و عراقی شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز، در نشست انعقاد تفاهم‌نامه میان این سازمان و بانک توسعه تعاون ، گفت: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان منطقه دارند، تسهیلاتی است که برای سرمایه در گردش خود لازم دارند، از مدت‌ها قبل با پیگیری‌هایی که از طریق بانک‌های استان و شعب مرکزی آنها در کشور صورت گرفت، اولین توافق با بانک توسعه تعاون انجام شد و بر اساس آن مقرر شد تا از محل منابعی که سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار دارد، سپرده‌گذاری صورت پذیرد و از قبل آن، سرمایه در گردش به سرمایه گذران پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که در این منطقه فعالیت دارند، برای برخورداری از این تسهیلات باید به معاونت‏ سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه کنند و از این طریق به بانک معرفی شوند.
در این نشست احمد محمدی مدیر امور اعتباری، صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب، جلیل کرمی برجویی مدیر شعب استان خوزستان و سید حسن حسینی مطلق سرپرست دفتر مرکزی حراست حضور داشتند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار