| کد مطلب: ۵۱۲۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

تامین خوراک پایدار و مصرف گاز از دغدغه‌های اصلی صنعت پتروشیمی کشور

تامین خوراک پایدار صنایع پتروشیمی با رویکرد سرمایه‌گذاری در بالادست و LNG موضوع یکی از پنل‌های چهارمین همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و و پترو پالایش بود.

تامین خوراک پایدار و مصرف گاز از دغدغه‌های اصلی صنعت پتروشیمی کشور

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فوریه مروت دبیر برگزاری پنل، تامین خوراک پایدار را یکی از موضوعات مهم و چالشی حال حاضر صنعت پتروشیمی کشور دانست و گفت: متاسفانه در حوزه LNG به علت کم کاری‌های انجام شده بسیار عقب افتاده‌ایم و هلدینگ خلیج فارس برای هرگونه همکاری در این زمینه آماده است.

آماده توسعه میادین گازی با همکاری پتروشیمی‌ها هستیم
تورج بهروز، رئیس پژوهشگاه بالادستی صنعت نفت با اشاره به مشکل کمبود گاز در اوج مصرف، توسعه
میادین گازی، فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه و ذخیره‌سازی گاز را از راه حل‌های پیشنهادی برای حل این بحران دانست و گفت: برای توسعه میادین گازی و کار مشترک با پتروشیمی‌ها برای تامین خوراک، آماده همکاری هستیم.

راه‌های غلبه بر بحران کمبود انرژی
اکبر زمانیان، رئیس حوزه پردیس پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت نیز با اشاره به راهکارهای پایین دستی برای ذخیره‌سازی گاز گفت: مایع‌سازی گاز، استفاده از فناوری LNG و ذخیره‌سازی گاز با استفاده از ظرفیت کشتیرانی از راه‌های اساسی غلبه بر بحران امروز در زمینه کمبود انرژی در کشور است.
وی در ادامه صاحب نظران صنعت پتروشیمی را به استفاده از تکنولوژی‌های نوین در این راستا تشویق کرد.

فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف در اولویت
مدیرعامل شرکت تاپیکو سخنران دیگر این پنل، مشکل اصلی کشور را مصرف بی‌رویه گاز خانگی عنوان کرد و افزود: بهترین کار در این زمینه فعالیت‌های فرهنگی برای کاهش مصرف انرژی است.
مسعود اسم خانی بحث ذخیره‌سازی گاز در پتروشیمی خراسان شمالی را از دیگر دغدغه‌های حال حاضر پتروشیمی کشور دانست و خاطر نشان کرد: دست همکارانمان را برای ارائه راه حل‌های نو در این مسیر می‌فشاریم.
پورجو، سخنران پایانی این پنل با تشریح فعالیت‌های انجام شده در شرکت امین فناور شریف گفت: ما فعالیت‌های خود را برای تامین نیازهای روز صنعت پتروشیمی آغاز کرده‌ایم و تمرکز ما بر گلوگاه‌های این صنعت نهاد شده است.
مدیر شرکت امین فناور شریف در پایان گفت: امیدواریم که تمرکز مدیران رده بالای کشور بر توان داخلی و استفاده از محصولات با تکنولوژی بالا قرار گیرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار