| کد مطلب: ۵۱۲۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

سرمایه چادرملو بیش از ۲ برابر شد ؛

تصویب افزایش سرمایه چادرملو از مبلغ 119 هزار میلیارد ریال به 271 هزار 500 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده

پیرو آگهی دعوت مندرج در روزنامه¬های کثیر¬الانتشار دنیای اقتصاد به شماره 5668 مورخ 20/11/1401 و جهان صنعت به شماره 5190 مورخ 20/11/1401، جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام)، رأس ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 01/12/1401، با حضور دارندگان 39/84 درصد از کل سهامداران شرکت و یا نمایندگان قانونی آنها ، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی، اعضاء هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت در محل مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی، سالن تلاش به نشانی : تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از جام جم – نرسیده به چهارراه شهید چمران (پارک وی) تشکیل گردید.

تصویب افزایش سرمایه چادرملو از مبلغ  119 هزار میلیارد ریال به 271 هزار 500 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده

آرمان ملی آنلاین - به گزارش چادرملو ، در این جلسه پس از انتخاب آقای دکتر راعی نماینده گروه سرمایه گذاری امید، بعنوان رئیس مجمع و ناظرین آقایان سلحشوری نماینده سهام عدالت و مونسان نماینده نماینده شرکت فولاد مبارکه ، خلیل زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، مهندس امیر علی طاهر زاده بعنوان دبیر مجمع و مدیر عامل شركت، گزارشی از عملكرد و برنامه های اجرایی شامل عملیات استخراج ، تولید و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های آتی شرکت که بخشی از آن از محل افزایش سرمایه تامین می گردد به اطلاع حاضران رسانده شد و در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی ارائه گردید و تصمیمات ذیل اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت.
افزایش سرمایه :
مرحله اول : مجمع، با افزایش سرمایه از مبلغ 119 هزار میلیارد ریال به مبلغ 192 هزارو 500 میلیارد ریال (منقسم به 192 هزارو 500 سهم عادی با نام یک هزار ریالی) از محل سود انباشته موافقت نمود.
مقرر شد هیأت مدیره پس از عملی نمودن این مرحله افزایش سرمایه نسبت به اصلاح ماده «5» اساسنامه شرکت به شرح زیر اقدام نماید :
-مقرر شد هیأت مدیره برای کلیۀ سهامداران به میزان متعلقه از محل سود انباشته سهام با نام جدید منظور و در صورت ایجاد پاره سهام با رعایت حقوق سهامداران اقدامات قانونی لازم را مطابق مقررات معمول دارد.
مرحله دوم : مجمع، با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 192 هزارو 500 میلیارد ریال به مبلغ 271 هزارو 500 میلیارد سریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران موافقت و بر اساس ماده «162» لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، اختیار عملی نمودن افزایش سرمایه و اصلاح ماده «5» اساسنامه را طی مدت دو سال به هیأت مدیره تفویض نمود تا هیأت مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید.

- مقرر گردید هیأت مدیره حق تقدم¬های استفاده نشده و پاره سهم¬های حاصل از افزایش سرمایه را در هر مرحله و با رعایت مفاد ماده «172» لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت و با رعایت شرایط و ضوابط قانونی سازمان بورس و اوراق بهاداردرمهلت مقرر توسط شرکت و از طریق بازار بورس عرضه و مبلغ حاصل از فروش پس از کسر هزینه¬ها و کارمزدهای متعلقه به حساب بستانکاری سهامداران ذینفع منظور گردد.

- در راستای مصوبه شماره 128519/ت59759هـ مورخ 20/07/1401 هیأت محترم وزیران و با عنایت به توضیحات ارائه شده در مجمع، هزینه کرد به مبلغ 5,634 میلیارد ریال به منظور اجرای مصوبۀ مذکور مورد تنفیذ قرار گرفت و مقرر گردید درخصوص مابقی مبلغ تعیین شده تا سقف 7,000 میلیارد ریال، هزینه کرد با رعایت صرفه و صلاح شرکت و لحاظ تمامی ابعاد مالی، استراتژیک، اجتماعی و فنی در اختیار هیأت مدیره قرار گیرد.
همچنین مقرر گردید به گونه¬ای تدبیر گردد که از بابت تأمین آب هیچ هزینه¬ای به مجموعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحمیل نگردد.
-پیرو بند «6» صورتجلسۀ مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 18/04/1401 شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، مقرر گردید حق حضور اعضای غیرموظف هیأت مدیره از ابتدای سال 1401 به ازای برگزاری حداقل دو جلسه در ماه تا سقف دو جلسه قابل پرداخت باشد. حق حضور کمیته¬های تخصصی هیأت مدیره نیز به ازای برگزاری حداقل یک جلسه در ماه، حداکثر یک بار در ماه قابل پرداخت است. همچنین به پرسنل، مشاورین و هر فردی که هرگونه رابطۀ قراردادی با شرکت دارد در صورت عضویت در کمیته¬های تخصصی شرکت از تاریخ این مصوبه حق حضور تعلق نمی¬گیرد.
بر اساس همین گزارش هــدف شــرکت معدنــی و صنعتــی چادرملــو (ســهامی عــام)، از افزایــش ســرمایۀ تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا شامل:
- احداثِ نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ِ546 مگاوات به صورت EPC
- احــداث کارخانــۀ فروآلیاژهــا (فرومنگنــز پرکربــن، فروســیلیکو منگنــز و فروســیلیس بــه ترتیــب ِ ِبــا ظرفیــت تولید20,000 و 30,000 ،15,000 تن در سال.
- احــداث خط تولید فرآورده هــای نســوز شــامل ( 310 هزار تن فــرآوری انــواع مــواد نســوز 185 هــزار تــن تولیــد انــواع آجــر، جــرم و قطعــات ویــژۀ نســوز.
- احداث کارخانه اکسیژن شماره 2 به ظرفیت 15,000 ِ نرمال متر مکعب بر ساعت به روش EP
- جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت های سرمایه پذیر .
- مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت های سرمایه پذیر
- جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه گذاری ها (خرید سهام و تأسیس شرکت)ِ
- تحصیل سرمایه گذاری ها( تاسیس شرکت- در جریان) .
- جبران مخارج ســرمایه ای انجــام شــده بابــت خریــد و ســاخت دارایی هــای ســرمایه ای ( ساختمان و تأسیســات، ماشــین آلات و تجهیــزات، وســایل نقلیــه و ...) و تکمیــل طرح های در دست اجرا و توسعه .
- تأمین بخشی از سرمایۀ در گردش مورد نیاز شرکت به منظور تأمین سنگ آهن ( استخراج و خرید).
این افزایش سرمایه از محل، سود انباشته، مطالبات حال شدۀ سهامداران و آوردۀ نقدی و منابع داخلی شرکت تامین می گردد.

تصویب افزایش سرمایه چادرملو از مبلغ 119 هزار میلیارد ریال به 271 هزار 500 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده

تصویب افزایش سرمایه چادرملو از مبلغ 119 هزار میلیارد ریال به 271 هزار 500 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده

تصویب افزایش سرمایه چادرملو از مبلغ 119 هزار میلیارد ریال به 271 هزار 500 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار