| کد مطلب: ۵۱۲۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

امضای یادداشت تفاهم‌نامه میان پژوهشكده بیمه و دانشگاه اینسیف مالزی

با هدف ایجاد چارچوب همکاری بین طرفین به منظور ارتقای فعالیت‌های مرتبط با توسعه و گسترش دانش در حوزه مالی اسلامی بر اساس منافع متقابل، یادداشت تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه اینسیف امضا شد.

امضای یادداشت تفاهم‌نامه میان پژوهشكده بیمه و دانشگاه اینسیف مالزی

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در سفر اخیر رئیس پژوهشکده بیمه به مالزی و برگزاری نشست‌های کاری با موسسات و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی فعال در حوزه بیمه و مالی رایج، تکافل، بیمه و مالی اسلامی این کشور، طی نشستی با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، پرفسور عظمی عمر رییس دانشگاه اینسیف، عبدالرحمان محمدیوسف معاون مدیر اجرایی مرکز بین‌المللی مشاوره اسراء وابسته به دانشگاه اینسیف، دکتر محمد صیامی محمدکریم مسئول امور اجرایی رییس دانشگاه و خانم صوفیا منشی حقوقی رییس دانشگاه یادداشت تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه اینسیف امضا شد.
به موجب این یادداشت تفاهم‌نامه، دانشگاه اینسیف، در سازماندهی مشترک برنامه‌های یادگیری و آموزش‌های کوتاه‌مدت، فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه، برگزاری کارگاه، سمینار، وبینار و رویدادهای مشابه؛ پژوهش مشترک و نشر در صنعت خدمات مالی اسلامی؛ ارائه مشاوره و برنامه‌های مشورتی در حوزه‌های مورد نظر طرفین به منظور پیشبرد دانش و افزایش استعدادها در حوزه مالی اسلامی، با پژوهشکده بیمه همکاری خواهد داشت.
در اولین گام از اجرایی‌سازی مفاد یادداشت تفاهم‌نامه، دانشگاه اینسیف اقدام به طراحی دوره آموزشی کوتاه مدت در حوزه تکافل جهت آموزش نظری و عملی مدیران صنعت بیمه ایران نموده که پس از تایید جزییات آن توسط پژوهشکده بیمه، در اردیبهشت‌ماه 1401 و پس از ماه مبارک رمضان در مالزی برگزار خواهد شد.
در جلسه امضای یادداشت تفاهم‌نامه با دانشگاه بین‌المللی اینسیف که بعدازظهر روز دوشنبه 26 دی‌ماه 1401 (17 ژانویه 2023) برگزار شد، ضمن بازدید رئیس پژوهشکده بیمه از بخش‌های مختلف و امکانات آموزشی دانشگاه اینسیف، نحوه اعزام مدیران صنعت بیمه به مالزی و جزییات برنامه آموزشی اینسیف از جمله نحوه هماهنگی با دیگر موسسات جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنعت بیمه ایران، نحوه تقسیم‌بندی گروه‌های مختلف دانش‌پژوهان، زمان مناسب برای برگزاری فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی، زمان و مکان برگزاری دوره‌‌های آموزشی، محل اسکان دانش‌پژوهان و نحوه صدور گواهینامه‌ها توسط دانشگاه بین‌المللی اینسیف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست پروفسور عسگری ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری همایش مشترک در سال شمسی آینده با درج نشان دانشگاه بین‌المللی اینسیف و پژوهشکده بیمه در فراخوان‌ها، از رئیس، مدیران ارشد و اساتید این دانشگاه جهت حضور در این همایش دعوت کرد. وی همچنین با توجه به اهمیت موضوع تکافل برای صنعت بیمه ایران، خواستار تمرکز اساتید اینسیف بر موضوع تکافل در آموزش مدیران و تیم‌های اعزامی از ایران شد که تمامی موارد، مورد استقبال طرف مقابل واقع گردید و مقرر شد مقالات منتخب در این همایش در یک مجله داخلی و یکی از مجلات دانشگاه اینسیف به چاپ برسد.
رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد؛ دانش‌پژوهان ایرانی در قالب سه گروه شامل اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه برای گذراندن فرصت مطالعاتی سه ماهه، مدیران بیمه و کارمندان باتجربه برای دوره‌های یک هفته تا ده روزه به مالزی اعزام خواهند شد و انتظار می‌رود تمام امکانات مورد نیاز جهت تحقیق و مطالعه در اختیار این افراد قرار داده شود.
پروفسور عظمی عمر رئیس دانشگاه بین‌المللی اینسیف ضمن اعلام موافقت با پیشنهادات ارائه شده از سوی پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی دانشگاه اینسیف شامل دوره‌های آموزش نظری و عملی، در هماهنگی با دیگر موسسات مانند شرکت بیمه اتیکا انجام می‌شود و مدرسین ما از مجموعه این موسسات خواهند بود که در دانشگاه اینسیف به گروه‌های اعزامی از ایران آموزش خواهند داد. وی بهترین زمان برای فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه را ترم تابستان دانست و تاکید کرد صدور گواهینامه‌ها توسط دانشگاه اینسیف انجام خواهد شد.
گفتنی است دانشگاه بین‌المللی اینسیف (INCEIF) در سال ۲۰۰۵ با هدف توسعه سرمایه انسانی برای صنعت مالی اسلامی توسط بانک مرکزی مالزی (BNM) راه‌اندازی شد. این مرکز آموزشی تنها دانشگاه در جهان است که به طور اختصاصی تنها به آموزش مالی اسلامی می‌پردازد. دانشگاه اینسیف بخشی از طرح ابتکاری برای ترویج آموزش مالی اسلامی برای جامعه محلی و بین‌المللی است و از سال ۲۰۱۴ تاکنون، با مراکز مرجع و علمی نظیر هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، بانک توسعه اسلامی (IDB)، بانک جهانی، دانشگاه ریدینگ انگلستان، دانشگاه ایست لندن، مرکز پژوهش مالی کویت، سازمان صدور پروانه و آموزش بازار سرمایه ترکیه، دانشگاه استانبول سهیر، دانشگاه بین‌المللی رباط و بسیاری از مراکز جهانی شراکت داشته و در حال حاضر دارای دانشجوی دکتری در رشته مالی اسلامی از بیش از 25 کشور دنیا می‌باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار