| کد مطلب: ۵۱۲۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

امضای تفاهم‌نامه بین جیبیت و رایان هم‌افزا / توسعه سرویس‌های بانکی در بازار سرمایه

شرکت جیبیت و رایان هم افزا به منظور توسعه سرویس‌های بانکی در بازار سرمایه و ارائه سرویس‌های مالی مبتنی بر Embedded finance بر روی بک آفیس رایان به بازیگران بازار سرمایه است که تجربه بانک را برای نهادهای مالی بهبود می‌بخشد و مشتریان این نهادهای مالی می‌توانند از سرویس‌ها و خدمات بانکی بهتر استفاده کند.

امضای تفاهم‌نامه بین جیبیت و رایان هم‌افزا / توسعه سرویس‌های بانکی در بازار سرمایه

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شرکت جیبیت، در حاشیه رویداد نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، جیبیت و رایان هم ‌افزا قرارداد همکاری به‌منظور توسعه سرویس‌های بانکی در بازار سرمایه امضاء کردند. محمد مهدی شریعتمدار، مدیرعامل جیبیت در خصوص این تفاهم نامه گفت: رایان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه زیرساخت بک آفیس و OMS به شرکت‌های فعال در حوزه مالی و بازار سرمایه است که همین موضوع باعث شده تا جایگاه بسیار خوبی در بازار سرمایه ایران داشته باشد و این همکاری، بزرگ‌ترین همکاری جیبیت در سال 1401 است که به دستاوردهای خوبی در سال آینده می‌رسد.
مدیرعامل جیبیت ادامه داد: رایان هم‌افزا مجموعه‌ای است که از نظر تعداد مشتریان بورسی در ایران اول است و بیش از ۲۰۰ مشتری فعال در حوزه‌های مالی دارد. ما بر اساس برنامه‌هایی که امسال با رایان هم‌افزا پیگیری کردیم به این موضوع رسیدیم که چگونه کارگزاری‌ها و نهادهای مالی بورسی می‌توانند خدمات بانکی را به بهینه‌ترین نحو ممکن دریافت کنند و این خدمات را به مشتریان نهایی خود با ارزش افزوده بیشتری ارائه کنند. پاسخ به این نیاز امکان همکاری ما با این شرکت را فراهم کرد‌. چون در حال حاضر Embedded Banking و بانکداری باز ترندی جهانی است و این دو رویکرد جدید بانکداری در جهان هستند که اجازه می‌دهند سرویس‌های بانکی خارج از دامنه بانک یعنی در نقطه که مشتری نهایی می‌خواهد بهره‌برداری و ارائه شود.
جیبیت تامین کننده سرویس‌های بانکی رایان هم افزا
شریعتمدار اضافه کرد: برنامه‌ ما در این همکاری بر این اساس است که سرویس‌های بانکی مورد نیاز برای کارگزاری‌ها و صندوق‌های بورسی را از چند بانک دریافت و مشتریان رایان هم‌افزا بتوانند از داخل بک آفیس رایان کلیه نیازهای بانکی خود و مشتریانشان را برطرف کنند. در واقع ما تامین‌کننده توسعه زیرساخت‌های بانکی رایان هم‌افزا می‌شویم.
او با اشاره به مدل کسب‌وکار جیبیت اظهار داشت: شرکت جیبیت تا به امروز در دسته صرافی رمز ارزی و شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک و استارت آپی تمرکز ویژه‌ای داشته و سهم بسیار خوبی از این بازار را کسب کرده و مشتریان بزرگ و شناخته شده بسیاری در این بازارها از سرویس‌های بانکی و مالی، احراز هویت، تبدیلی و استعلامی در حال استفاده هستند که جیبیت را به بازیگر مهمی در بازار سرویس‌های مورد نیاز کسب‌وکارها تبدیل کرده است.
شریعتمدار در پایان خاطر نشان کرد: جیبیت در حوزه اکوسیستم استارت‌‌آپی و فین‌تک عمق خوبی در بازار پیدا کرده و سال بعد متمرکز روی بازار سرمایه و نهادهای مالی و ارائه خدمات بهتر از بانک‌ها به بازار سرمایه هستیم. باعث افتخار ما است که این همکاری را آغاز کرده‌ایم و تجربه بهتری را برای فعالان بازار سرمایه ایجاد خواهیم کرد.
تحولی بزرگ در بازار سرمایه با همکاری جیبیت و رایان هم افزا در زمینه Embedded finance
حجت‌الله فرهنگیان، مدیرعامل رایان هم ‌افزا درباره همکاری جیبیت با این شرکت گفت: اعتقاد دارم همکاری جیبیت با رایان هم ‌افزا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت زیرساخت بازار سرمایه یک همکاری استراتژیک و بزرگ است که می‌تواند در بازار سرمایه راه جدیدی را باز کند و در توسعه دو شرکت می‌تواند نقشی جدی ایفا کند. عقد این تفاهم‌نامه در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت را به فال نیک می‌گیریم که می‌تواند پتانسیل بسیار بالایی داشته باشد.
او ادامه داد: جیبیت ظرفیت‌های زیادی دارد و این همکاری در بازار سرمایه پتانسیل بسیار بالایی دارد که معتقدم با همکاری رایان، فرصت‌های بزرگی برای جیبیت به‌عنوان یک شرکت پیشرو در ارائه خدمات مالی و بانکی خلق خواهد شد.
فرهنگیان تأکید کرد: ما با جیبیت به دنبال ارائه سرویس مبتنی بر Embedded finance هستیم تا حداکثر خدمات بانکی موردنیاز مشتری را در داخل بک آفیس خودمان داشته باشیم می‌تواند منجر به یک تغییر و تحول بزرگ در بازار سرمایه باشد که مهم‌ترین اتفاق بازار سرمایه برای تسهیل ورود پول و افزایش سرمایه است.
لازم به ذکر است، شرکت ایوان رایان پیام با برند «جیبیت» طی سال‌های فعالیتش در صنعت پرداخت توانسته به شرکت‌های فعال بی‌شماری در زیست‌بوم استارتاپی کشور خدمت‌رسانی کند. نهادهای مالی و کارگزاری‌های بازار سرمایه، فناوران مالی مانند فین‌تک‌ها، صرافی‌های رمزارز و نئوبانک‌ها از مشتریان جیبیت بوده‌اند. وب‌سرویس‌های واریز شناسه‌دار، درگاه پرداخت، استرداد وجه، انتقال وجه تکی و گروهی، تسویه و احراز هویت راهکارهای یکپارچه جیبیت برای بازارهای یاد شده، است. این شرکت با رویکرد توسعه چرخه ارزش آفرینی مالی در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، رویکردهای خود در توسعه سرویس‌های مبتنی بر Open banking و Embedded finance را معرفی کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار