| کد مطلب: ۵۳۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

همه چیز در مورد آناناس

همه چیز در مورد آناناس

آرمان - آناناس یک ميوه خوشمزه حاوي تركيبي موثر به‌نام «بروملين» است. اين آنزيم از آرتريت و مشكلات قلبي گرفته تا يك سرماخوردگي ساده را درمان مي‌كند. تاثير اين آنزيم را به‌قدري قوي دانسته‌اند كه حتي آن را با داروي ۵- فلوئوروراسيل (داروي سرطان) مقايسه كرده‌اند.

براي مقابله با سرطان

بروملين موجود در آناناس به بدن كمك مي‌كند تا تمام‌قد در برابر سلول‌هاي سرطاني بايستد. نتايج بررسي‌هاي محققان آمريكايي نشان مي‌دهد اين تركيب گياهي به بدن كمك مي‌كند تا با شناسايي سلول‌هاي سرطاني با آنها مقابله كند. در واقع آنزيم بروملين به سيستم‌ايمني بدن قدرت كافي براي مقابله با سرطان را مي‌بخشد.

براي ارتقاي سلامت قلب

«فابرين» نام نوعي پروتئين ارگانيك است كه باعث روند انعقاد خون مي‌شود. وجود اين تركيبات در خون مانع از گردش خون شده و در نتيجه امكان دارد باعث ايجاد لخته‌هاي خوني شود؛ اما بروملين قادر است كه اين پروتئين را حل كرده و جريان خون را روان سازد.در اين صورت است كه خون به‌خوبي به تمام ارگان‌هاي بدن مي‌رسد، فعاليت قلب كنترل مي‌شود، رگ‌هاي خوني باز شده و از تشكيل لخته‌هاي خوني جلوگيري مي‌شود. به‌عقيده محققان تاثير اين تركيب با اثرات آسپرين قابل مقايسه است. البته منظورمان اين نيست كه داروي آسپرين خود را كنار گذاشته و آناناس را جايگزين كنيد.شما مي‌توانيد از اين ميوه براي ارتقاي سلامت قلب خود استفاده كنيد.

آرتريت

آناناس قادر است كه تاثير داروهاي ضدآرتريت را افزايش دهد. البته توصيه مي‌كنيم كه نظر پزشكتان را در اين خصوص جويا شويد. بروملين هم‌خانواده داروهاي ضدالتهاب غيراستروئيدي است كه معمولا براي بيماران مبتلا به آرتريت تجويز مي‌شوند. متاسفانه بيشترين تجمع بروملين بيشتر در ساقه ميوه است نه در ميوه آن. شما مي‌توانيد بروملين را به‌صورت كپسول‌هايي كه در داروخانه‌ها به فروش مي‌رسند، مصرف كنيد. مصرف اين داروها نيز (با مشورت پزشك) مي‌توانند به تسكين دردهاي آرتريت كمك كنند.

كسب انرژي

براي كسب انرژي بيشتر روزانه براي خود آب آناناس تهيه كنيد و صبح زود ميل كنيد تا روز با نشاطي آغاز كنيد. ميزان بالاي تركيبات مفيد موجود در اين ميوه به بدن كمك مي‌كند تا سرحال و سرزنده باشيد.

مشكلات گوارشي

اگر در هضم غذا مشكل داريد، دچار گاز معده و غيره هستيد لازم است كه به تغذيه‌تان اهميت ويژه‌اي بدهيد. اگر تغذيه متعادلي داريد احتمالا بدنتان به ميزان كافي آنزيم‌هاي گوارشي ترشح نمي‌كند. بروملين موجود در آناناس باعث تقويت عملكرد دستگاه‌گوارش شده و به متابوليسم بدن كمك مي‌كند تا به‌خوبي مواد‌غذايي تجزيه‌ شده و جذب شود.

التهاب

براي تسكين التهاب بدن مي‌توان به‌خواص آناناس اعتماد كرد. در اين خصوص نيز بروملين است كه وارد عمل مي‌شود و با التهاب مقابله مي‌كند. اين آنزيم پرخاصيت به بدن كمك مي‌كند كه با چندين نوع بيماري مقابله كند. بهتر است بدانيد كه از آنزيم بروملين در تركيب چندين نوع دارو استفاده مي‌شود. شما مي‌توانيد بدون مصرف دارو و با خوردن آناناس به‌طور طبيعي از اين آنزيم پرخاصيت بهره‌مند شويد.

سلامت كليه‌ها

افرادي كه از مشكلات كليوي رنج مي‌برند مي‌توانند بدون نگراني آناناس ميل كنند و از خواص آن بهره‌مند شوند. چون كليه‌ها را انباشته از پتاسيم نمي‌كند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار