| کد مطلب: ۸۰۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

همه خواص انبه

همه خواص انبه

آرمان - انبه سرشار از ویتامین‌های A، B۶،C،E و K و همچنین پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، فیبر و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست.این میوه به قلیایی‌شدن بدن، کاهش‌وزن،کنترل دیابت،هضم غذا و تمیزی پوست کمک زیادی می‌کند.در ادامه به گوشه‌ای از خواص این میوه می‌پردازیم تا تشویقی باشد برای مصرف بیشتر آن.

هضم راحت غذا

انبه حاوی اسیدمالیک است که به گوارش غذا کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی فیبرهای پربیوتیک است که به تکثیر باکتری‌های مفید روده کمک می‌کنند. انبه دارای آنزیم‌های گوارشی نیز هست که در تجزیه راحت تر پروتئین‌ها نقش دارند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

Texas AM AgriLife Research سازمانی است که روی تاثیر مواد غذایی در سلامت و درمان سرطان مطالعه می‌کند. انبه آخرین پروژه این سازمان تحقیقاتی بوده است و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که پولیفنول‌های موجود در این میوه خواص ضدسرطانی دارد و به‌ویژه با سرطان‌های سینه و کولون مقابله می‌کند. در واقع انبه سرشار از پولیفنول‌ها است که نقش مهمی‌در نابودی رادیکال‌های آزاد داشته و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های آنها که به سرطان منجر می‌شود محافظت می‌کنند.

سلامت چشم‌ها

انبه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A و فلاونوئیدهایی مانند بتاکاروتن، آلفاکاروتن و بتاکریپتوکسانیتن است که برای حفظ سلامت چشم‌ها مهم هستند. Institute for Natural Healing عنوان کرده است مصرف یک لیوان انبه در روز باعث کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم می‌شود. این میوه همچنین سرشار از زئاکسانتین و لوتئین است که هر دو جزو آنتی‌اکسیدان‌های محافظت‌کننده چشم‌ها در برابر اشعه‌های ماورای بنفش هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه سرشار از ویتامین‌های C و A و همچنین 25 نوع کاروتنوئید است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این انبه با کمک‌رسانی به دستگاه گوارش نیز باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود.چون دستگاه گوارش بخشی از سیستم ایمنی محسوب شده و 80‌درصد قدرت دفاعی بدن را تشکیل می‌دهد.باید بدانید که سلامت عمومی‌بدن در گرو سلامت روده‌ها است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار