| کد مطلب: ۲۲۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

همتی در سومین مناظره انتخاباتی:

اگر تحریم‌ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند/ این جمع ۵ نفره دو سال نگذاشتند FATF تصویب شود/ آقای رییسی شما و همه دوستان‌تان با تندروی در زمین ترامپ بازی کردید

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه گرانی‌سازی می‌شود معنی ندارد. اصلا تورم عامل گرانی است. در اروپا مبارزه با گرانی وجود ندارد. چرا قیمت ارز و مسکن بالا رفت؟ خودمان را به راه دیگری نزنیم آقای رییسی.

اگر تحریم‌ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند/ این جمع ۵ نفره دو سال نگذاشتند FATF تصویب شود/ آقای رییسی شما و همه دوستان‌تان با تندروی در زمین ترامپ بازی کردید

آرمان ملی آنلاین -عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ به این سوال که راهکار شما درباره تورم، بی‌عدالتی، رکود، فساد، یارانه‌ها، بیکاری و مسکن چیست؟ گفت: بدون اعاده رشد اقتصادی در حد حداقل ۵ درصد نه می‌شود بیکاری را حل کرد و نه می‌شود اشتغال ایجاد کرد ما در ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی‌مان حداقل نیم درصد بیشتر نبوده است.

وی ادامه داد: در طول یک دهه گذشته سرمایه‌گذاری شیب منفی و نزولی داشته است و بدون سرمایه‌گذاری رشد اقتصادی معنی ندارد. دوستان درباره روبناها صحبت می‌کنند. اقتصاد مفاهیم و معادلات خود را دارد علم اقتصاد به ما می‌گوید محیط سرمایه‌گذاری باید امن باشد و برمبنای سرمایه‌گذاری امن بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم و این رشد اقتصادی را بین مردم عادلانه تقسیم کنیم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اینکه گرانی‌سازی می‌شود معنی ندارد. اصلا تورم عامل گرانی است. در اروپا مبارزه با گرانی وجود ندارد. چرا قیمت ارز و مسکن بالا رفت؟ خودمان را به راه دیگری نزنیم آقای رییسی. تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا را بر هم زده است. چرا این اتفاق افتاده است. یک کشور در دنیا نشان دهید که بدون مبادلات اقتصادی با دنیا رشد داشته باشند.

همتی خاطرنشان کرد: تحریم خیلی مهم است برنامه‌های من در خصوص همین مواردی که در سوال بود تدوین شده است. من برای اشتغال جوانان، مسکن جوانان، کنترل تورم برای اعاده رشد ۵ درصد و برگرداندن تورم به دامنه ۸ تا ۱۲ درصد برنامه دارم اما در این مدت زمان کم فرصت نمی‌شود بیان کنم.

وی ادامه داد: همین که دوستان می‌گویند چرا از علت‌های دیگر صحبت نمی‌کنید، من می‌گویم بدون دنیا زندگی یعنی چه؟ اولا شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید اگر هم بلد باشید نتیجه آن می‌شود رشد ۸ درصدی به رشد منفی و صفر تبدیل می‌شود. هزینه آن را مردم می‌دهند. بگویید به مردم که یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم روی دریا بفرستیم و پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند پول شان را از AFC بگیرند.

همتی ادامه داد: سالانه ۱۶ میلیارد دلار هزینه به کشور وارد می‌کنیم. جناب آقای رییسی به عنوان سرگروه این ۵ نفر بفرمایید اگر قدرت در دست تندروها بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من می‌گویم تحریم‌های جدید با اجماع جهانی بیشتر اتفاق خواهد افتاد. برجام راه‌حلی بود که آقای ظریف با حمایت مقام معظم رهبری ایجاد کرد اما شما مردم بگویید و مردم حق دارند بدانند که چرا برجام هیچ نفعی نداشت؟ اگر تحریم‌ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند.

همتی خاطرنشان کرد: ۳۵۰ هزار میلیارد ۶ برابر حقوق پرستاران و معلمان کشور است و ما نباید از کنار این به راحتی بگذریم. فکر می‌کنید همین‌طوری به راحتی اقتصاد کشور با مشکل مواجه شده است. این مشکلات چرا ایجاد شده به این دلیل که دولت کسری بودجه پیدا کرده است. چرا دولت کسری بودجه پیدا کرده است؟ به این دلیل سالی ۵۰ میلیارد دلار درآمد کشور به دلیل تحریم کم شده است. چرا ما باید بگوییم این‌ها نیست خواهش می‌کنم به این موارد توجه کنید این کاسبان تحریم اجازه نمی‌دهند سرمایه ‌خارجی در کشور وارد شود. ترامپ و مخالفان تحریم باهم زدند زیر مذاکره برجام.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مطمئنم که حتما یک دولت عاقل و با پشتوانه حمایت رهبری تحریم‌ها را بردارد. من فکر می‌کنم شما نمی‌خواهید اصلا سرمایه وارد کشور شود نمی‌خواهید برای جوانان شغل ایجاد شود. مردم می‌خواهند اما فکر کنم کسانی که در ستاد شما هستند آقای رییسی و شبانه روز فعالیت می‌کنند، این‌ها مخالف برجام هستند، مخالف FATf هستند این جمع پنج نفره دو سال نگذاشتند FATF تصویب شود و گفتند روابط با کشورهای خارجی لازم نیست. معلوم است که وضع کشور این می‌شود ونرخ ارز بالا می‌رود. برای گران‌سازی کالاها من هم اقتصاد خوانده‌ام برنامه‌دارم و برای حتی کشورهای همسایه که حاج قاسم عزیز توانست امنیت آنها را تامین کند برنامه گسترش روابط خارجی دارم.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی من عربستان و امارات دشمن نیست. خودروساز باید پیشرفت کند اما باید بتواند با خودروساز خارجی رقابت کند و این طور نیست که پراید را به قیمت فورد بفروشد. خاک ریزهای این جنگ تحریمی در خانه مردم است. روزانه چند نفر به خاطر نبود داروهای خاص جان خود را از دست می‌دهد؟ آقای رییسی شما و همه دوستان‌تان که با FATF مخالفت کردید گل به خودی زدید و با تندروی در زمین ترامپ بازی کردید. من خواهش می‌کنم توجه کنید تعامل با خارج و دفاع از منافع ملی اصل اساسی برای پیشرفت اقتصادی است.

وی خطاب به جلیلی گفت: جناب جلیلی شما یک دهه کشور را با یک بیانیه خوانی در مذاکرات معطل کردید از آن موقع تا حالا ۸۰ درصد جی دی پی کشور عقب مانده است. من فکر می‌ کنم شما از مسائل بین‌المللی مطلع نیستید شما می‌گویید بدون توجه به آنها کارها را انجام دهیم . بهترین دوستان ما چین و عراق هستند که پول‌های ما را نمی‌دهند ما چه چیزی را خودمان باید حل کنیم؟ چین و عراق پول‌های ما را نمی‌دهند و می‌گویند تا مذاکرات به نتیجه نرسد پول را نمی‌دهیم و با شما ارتباط برقرار نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: شما می‌گوید با افتخار می‌توانیم تحریم را دور بزنیم بله این بیکاری و این وضعیت معیشت مردم نتیجه کارهای شما است. دنیا بدون مشکل تحریم با شما کار نمی‌کند. آن ۲۰ درصد اضافی هم که هزینه می‌کنیم برای همین است.

وی خطاب به زاکانی گفت: آقای زاکانی به عنوان پلیس بد می‌خواهند پوششی چند جمله را بگوید که من هم گفته ام پاسخ ایشان را نمی‌دهم.

همتی درباره بورس گفت: مدام می‌گویند شما نماینده دولت هستید اما این دولت من را از کار برکنار کرده. دوستان برای رد گم کنی از نقش بانک مرکزی در بورس می‌گویند. هم وزیر اقتصاد و هم رقبا در جامعه در این مدت بی اخلاقی کرده‌اند تاکنون نیز نگفته‌ام اما من مدت‌ها قبل از ریزش بورس به رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری نامه نوشتم و هشدار دادم که مردم را به بورس دعوت نکنید. این نامه الان پیش من است.

وی ادامه داد: ایشان فرموده‌اند جناب آقای رییس‌جمهور این هشدار رییس کل مهم است کسان دیگری هم شبیه به آن را مطرح کرده‌اند. مقتضی است فکر جدی در این خصوص شود. بعد از آن چه شد همه دوباره مردم را به بورس دعوت کردند. وزیر اقتصاد گفتند مشکلی نیست حبابی وجود ندارد.

وی ادامه داد: چند هزار میلیارد در بورس سود بردند. این افراد چه کسانی هستند؟ در طول یکسال سه بار رییس بورس را تغییر دادید، مقررات را بالا و پایین کردند. دخالت افراد سیاسی نائب رییس در بورس وجود داشت. آن موقع مجلس دخالت کرد و بعد گفت سه روزه حل می‌کنم چرا حل نمی‌کند مشکل بورس به بانک مرکزی ربطی ندارد.

همتی تصریح کرد: مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد بالا و پایین رفتن بورس هم به دلیل تعلل وزارت اقتصاد در فروش اوراق بود.

وی درباره ۱۱ نفری که منابع بانکی را گرفته‌اند، گفت: این ۱۱ نفر که منابع بانک‌ها را بردند در ده سال گذشته منابع را گرفتند. من محکم ایستادم و ۲۵ هزار میلیارد از این ۹۰ هزار میلیارد را کم کردم لیست ۱۱ نفر را به آقای رییسی می‌دهم اگر صلاح دانستند به مردم اعلام کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار