| کد مطلب: ۲۲۲۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد؛

ایجاد ۱۵ هزار شغل در پویش «به روستا برمی‌گردیم»/ نحوه ثبت نام متقاضیان اعلام شد

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن اشاره به پویش «به روستا برمی‌گردیم» گفت : برای اجرای حداکثر ۱۵ هزار طرح هم آماده ایم و اگر موفق شویم ۱۵ هزار شغل ایجاد کنیم ۶۰ هزار نفر مهاجرت معکوس می‌کنند و به روستا برمی‌گردند و از آسیب های حاشیه نشینی مصون می‌مانند.

ایجاد ۱۵ هزار شغل در پویش «به روستا برمی‌گردیم»/ نحوه ثبت نام متقاضیان اعلام شد

آرمان ملی آنلاین -امیرحسین مدنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه بنیاد برکت فعالیت های مختلفی دارد اما اصل فعالیت بنیاد برکت در حوزه اشتغال زایی و تولید است گفت : سرمایه گذاری در نزدیک به ۸۰۰ بنگاه و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ بوده که منجر به ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار شغل در ۱۴ سال اخیر شد.
مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه تصریح کرد: نزدیک به ۱۰ هزار واحد بنگاهی خرد در سال ۹۷ اجرا شد، در سال ۹۸ به ۴۰ هزار طرح و در سال ۹۹ به ۱۰۰ هزار طرح رسید و امروز نزدیک به ۱۱۶ هزار طرح ایجاد شده و تا اخر امسال به ۱۸۰ هزار طرح خواهد رسید . وی ادامه داد : طرح های مستقرشده تا کنون در کشور ۱۱۵ هزار و ۳۴۴ شغل است که ۱۵ هزار شغل امسال ایجاد شده است.به گفته مدنی این طرحها در ۶۲۱ نقطه کشور و ۲۹۷ شهرستان اجرا شده و ۸۰۳۵ روستا تاکنون تحت پوشش رفته اند.


۳۸۱۴ طرح اشتغالزایی در سه استان مرزی
وی افزود: برای کولبران، در قالب ۳۸۱۴ طرح اشتغالزایی در سه استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بیش از ۱۱ هزار شغل ایجاد شده است. ۱۱۰۹ طرح اشتغالزایی برای معلولان اجرا شده و از ۱۱۵ هزار طرح اشتغال‌زایی سراسر کشور، ۶۵۸۵ مورد نیز مربوط به زنان سرپرست خانوار است.


مهاجرت معکوس برای پیشگیری از آسیب های حاشینه نشینی
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: بنیاد برکت از میان ۴۵۱ شهرستان در ۳۵۰ شهرستان حضور دارد . ما در پویش «به روستا برمی‌گردیم»، معتقدیم شغل ایجاد می‌کنیم تا افراد مهاجرت کرده‌ بتوانند برگردند. امسال برای ۵۰۰۰ شغل هدف گذاری کرده‌ایم. برای اجرای حداکثر ۱۵ هزار طرح هم آماده ایم و اگر موفق شویم ۱۵ هزار شغل ایجاد کنیم ۶۰ هزار نفر با احتساب متوسط ۴ عضو در هر خانواده، مهاجرت معکوس می‌کنند و به روستا برمی‌گردند و از آسیب های حاشیه نشینی مصون می‌مانند.


نحوه ثبت نام متقاضیان از طریق سایت و اپلیکیشن بنیاد برکت
وی درباره نحوه ورود به این پویش گفت: مردم می‌توانند از طریق سایت و اپلیکیشن بنیاد برکت به سامانه ثبت نام متقاضیان مهاجرت معکوس مراجعه و ثبت نام کنند.

بیمه افراد در مشاغل ایجاد شده
مدنی درباره بیمه افراد در مشاغل ایجاد شده توضیح داد : این افراد را ما بیمه نمی‌کنیم ولی خودشان به توانمندی رسیده و می‌توانند خویش فرما خودشان را بیمه کنند. البته شاغلان مشاغل کارگاهی همه بیمه هستند.


میزان اعتبارطرح های اشتغال‌زایی
مدیرعامل بنیاد برکت در خصوص اعتبارطرح های اشتغال‌زایی گفت : امسال بنا داریم ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی هزینه کنیم که بخشی از بانک و بخشی از سوی مردم تأمین خواهد شد.مدنی در خصوص تسهیلات پرداختی نیز توضیح داد: در مشاغل خرد ۷۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که البته در برخی از طرح‌ها دو تا سه وام پرداخت می‌کنیم. همچنین در مشاغل خانوادگی صد تا ۲۵۰ میلیون تومان وام می‌دهیم. در کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌ها ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌گیرد.وی با اشاره به اینکه در برخی از مشاغل مشارکت مدنی نوع دو داریم که به آنها ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان وام پرداخت می‌کنیم، گفت: در مشاغلی که مشارکت مدنی دو و سه داریم یک تا ۱۰ میلیارد تومان وام می‌دهیم و همچنین در برخی جاها نیز مشارکت در سهام داریم که در آنجا نیز تا ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم.مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: در مشاغل خرد سود بانکی زیر ۱۰ درصد است. در بنگاه‌ها ۱۴ درصد نرخ سود بانکی است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار