| کد مطلب: ۵۰۱۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

سود انباشته در پترول به ۱ همت رسید

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس در آذر ماه ۱۴۰۱ ، ۱۲۸ میلیارد تومان از منابع خود را صرف تحصیل سهام شرکت های صنایع شیمیایی نگین سنقر و صنایع شیمیایی پترو آرمند لردگان کرد.

سود انباشته در پترول به ۱ همت رسید

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی پترول، در این مدت شرکت هیچ یک از سرمایه گذاری های خود را نفروخت. اطلاعات سهام تحصیل شده به شرح زیر است :

بورس۲۴ : شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس در آذر ماه ۱۴۰۱ ، ۱۲۸ میلیارد تومان از منابع خود را صرف تحصیل سهام شرکت های صنایع شیمیایی نگین سنقر و صنایع شیمیایی پترو آرمند لردگان کرد.

در این مدت شرکت هیچ یک از سرمایه گذاری های خود را نفروخت. اطلاعات سهام تحصیل شده به شرح زیر است :

بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت در آذر ماه ۱۴۰۱ به ۴٫۷ همت رسیده است. ۳۰% از منابع معادل ۱٫۴ همت در شرکت های بورسی و ۷۰% معادل ۳٫۳ همت در شرکت های خارج از بورس سرمایه گذاری شده است. ۶۸% از منابع سرمایه گذاری شده در شرکت های غیر بورسی ، در پتروشیمی ایلام متمرکز شده است ( سرمایه گذاری ۲٫۲ همتی )

در پایان آذر ماه ۱۴۰۱ ، ارزش بازار سبد سرمایه گذاری بورسی شرکت به ۱۵ همت رسیده که بیانگر رشد ۹۴۲%سرمایه گذاری اولیه است. در جدول مقایسه ای بین سرمایه گذاری اولیه و ارزش بازار برخی از سرمایه گذاری ها ارائه شده است:

بر اساس صورت های مالی ۶ ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۱ ، تنها منبع درآمدی شرکت در این مدت ، سود سهام های دریافتی بوده که که نسبت به مقطع مقایسه ای با رشد ۱۲%از ۴۶۸ به ۵۲۳ میلیارد تومان رسیده است. در مقطع مقایسه ای ، ۱۴۱ میلیارد تومان سود از محل واگذاری سرمایه گذاری ها کسب شده بود که در این مدت درآمدی از این محل عاید شرکت نشده است.
هزینه های عملیاتی ( Operating Expense ) نسبت به مقطع مقایسه ای با افزایش ۱۰۰%به ۳۶ میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه افزایش هزینه های عملیاتی و کاهش درآمد ناشی از فروش سرمایه گذاری ها ، سود عملیاتی ( Operating Profit ) واحد تجاری ۱۰۵ میلیارد کاهش یافته و از ۵۹۲ به ۴۸۷ میلیارد رسیده است. سود خالص شرکت نیز نسبت به دوره مقایسه ای ، با کاهش ۱۶% از ۷۹۲ میلیارد تومان به ۶۶۸ میلیارد رسیده و به طبع آن سود هر سهم نیز از ۱۱۴ ریال به ۹۵ ریال کاهش داشته است ( ۱۷%). وجوه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی شرکت از ۲۱۳ میلیارد تومان در مقطع مقایسه ای به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
در جدول زیر ، درصد پوشش اقلام سال مالی قبل در مدت ۶ ماهه ۱۴۰۲ نشان داده شده است:

طی ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ ، سود انباشته شرکت از ۵۱۴ میلیارد تومان به ۱ همت رسیده است. ساختار سرمایه شرکت مطلوب بوده و از ۱٫۴ همت بدهی و ۱۴٫۴ همت حقوق صاحبان سهام تشکیل شده است.
در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۳۰ سرمایه در گردش واحد تجاری ۹٫۶ همت و نسبت جاری نیز ۷٫۶ محاسبه شده که بیانگر آن است که شرکت مشکل نقدینگی نداشته و قادر به انجام به تعهدات کوتاه مدت خود است. حساب های دریافتنی شرکت نیز از ابتدای سال مالی تغییری نداشته و همچنان عدد ۱۰٫۴ همت را نشان می دهد.

منبع: بورس ۲۴

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار