| کد مطلب: ۱۵۹۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

امضای قرارداد همکاری فیمابین بانک توسعه تعاون و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران

قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات وجوه اداره شده به امضای مدیران عامل بانک توسعه تعاون و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران رسید.

امضای قرارداد همکاری فیمابین بانک توسعه تعاون و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران

آرمان ملی آنلاین -حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد قرارداد بانک با صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله دستگاههای همکار بانک توسعه تعاون طی سالهای اخیر بوده است که حاصل این همکاری موجب اعطای تسهیلات اشتغال آفرین به ایثارگران گردیده است.
وی افزود: صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به عنوان بازوی اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گامهای مثبتی در جهت توانمندسازی و حمایت از اقشار ایثارگر برداشته است و توسعه همکاری با این صندوق موجب افزایش اشتغال در میان اقشار ایثارگر می گردد.
مهدیان در توضیح قرارداد مذکور اظهار داشت: نگهداری گردش عملیاتی اعتبارات مربوطه توسط بانک و اعطای تسهیلات وجوه اداره شده از محل اعتبارات صندوق، تسهیلات یارانه دار ، کمک های حمایتی به متقاضیان واجد شرایط معرفی شده از سوی صندوق از مهمترین محورهای همکاری است.
وی افزود: بخشی از تسهیلات وجوه اداره شده به صورت قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد است که بابت تسهیلات خود اشتغالی از محل اعتبارات صندوق قابل پرداخت است.
مهدیان در ادامه گفت: بخشی دیگر از همکاری مربوط به اعطای تسهیلات اعتباری با نرخ ترجیحی ۱۰ درصد در بخش کارآفرینی و اشتغال توسط بانک می باشد که در این زمینه پرداخت یارانه سود و کارمزد بابت تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزایی پرداختی به ایثارگران واجد شرایط معرفی شده قابل اجرا می باشد.
وی در خصوص مسائل اجرایی قرارداد گفت: مکانیزم ها و راهکارهای متعددی برای پیشبرد مسائل اجرایی در نظر گرفته شده است و نحوه معرفی واجدین شرایط، توزیع استانی اعتبارات، ارائه تضامین، توجیه فنی طرح ها ، طول دوره بازپرداخت تسهیلات و گزارش دوره ای روند پرداخت تسهیلات مشخص گردیده و طرفین قرارداد با بهره مندی از تجارب پیشین همکاری، در راستای تقویت و اثربخشی راهکارها گام برمی‌دارند. وی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر است حول منابع صندوق توسعه ملی در بخش صنعت و معدن و گردشگری در کلیه مناطق به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی به واجدین شرایط معرفی شده از سوی بنیاد شهید در سال پیش رو پرداخت گردد.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به سابقه چندین ساله میان بانک و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این دو نهاد توسعه ای در پیشبرد قرارداد عاملیت وجوه اداره شده ، یارانه سود و کارمزد، زیر ساخت اشتغال و حمایت از کارآفرینان شاهد و ایثارگر اقدامات مشترکی به اجرا درآورده اند و اخیرا در برنامه های اجرا شده نیز 580 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به معرفی شدگان بنیاد شهید اعطا گردیده است.
در این جلسه محمد حسن آزما رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و سید محمدرضا حسینی عضو هیأت مدیره صندوق و نیز حمید رضا البرزی مدیر امور اعتباری بانک توسعه تعاون نیز مطالب تخصصی در خصوص توسعه همکاری ها ارائه نمودند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار