| کد مطلب: ۲۲۲۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

در مراسم اختتامیه جایزه صنعت روابط عمومی ایران صورت گرفت:

دریافت نشان عالی روابط عمومی و تقدیر از عملکرد رسانه ای شرکت فولاد مبارکه / بی انصافی ها هم نمی تواند دستاوردهای فولاد مبارکه را زیر سوال ببرد

همزمان با برگزاری پنجمین رخداد بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران، مراسم اختتامیه جایزه صنعت روابط عمومی ایران برگزار و نشان عالی روابط عمومی به خاطر عملکرد رسانه ای شرکت فولاد مبارکه به هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی این شرکت اهدا شد.

دریافت نشان عالی روابط عمومی و تقدیر از عملکرد رسانه ای شرکت فولاد مبارکه / بی انصافی ها هم نمی تواند دستاوردهای فولاد مبارکه را زیر سوال ببرد

آرمان ملی آنلاین - این مراسم که با حضور پروفسور سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران، سید شهاب سید محسنی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، انجمن بین‌المللی روابط عمومی (ایپرا) و جمعی از صاحب نظران و مدیران روابط عمومی برگزار شد، مسائل مهمی در حوزه روابط عمومی همچون نقش فناوری نسل پنجم و جایگاه آن در حوزه روابط عمومی و نقش این حوزه در تعالی و حرکت سازمان‌ها برای دستیابی به اهداف مورد بررسی قرار گرفت.

دریافت نشان عالی صنعت روابط عمومی و تقدیر از عملکرد رسانه ای روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه / عده ای با هیاهو به دنبال به حاشیه بردن دستاورهای فولاد مبارکه بودند/ وظیفه ما در شرایط سخت اقتصادی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

ورود نسل پنجم فناوری‌های نو به کامپیوترها و موبایل‌ها

سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم اظهار کرد: نسل پنجم فناوری های جدید در کامپیوترها، موبایل‌ها ورود پیدا کرده؛ همچنین بروز و ظهور هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت اثرگذار بوده است.

به گفته وی، زبان موفقیت و عدم موفقیت در روابط عمومی وجود دارد. در واقع روابط عمومی به نوعی منتهی به درک متقابل بوده و باید درک همگان را فراهم کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی استفاده از دانش فناورانه بوده و یک صنعت است که تلاش می‌کند با استفاده از فناوری نوین به توسعه و اعتلای سازمان خود کمک کند.

عاملی با بیان اینکه ما از خلا ندانستن و به حساب نیاوردن رنج می‌بریم گفت: وجود اولویت‌ها و حساسیت‌های موجود منجر به خلا می‌شود؛ اما در این میان روابط عمومی است که می‌تواند امکان و استمرار پایدار را به وجود بیاورد.

وی افزود: در واقع آرمان روابط عمومی را می‌توان اینگونه تعریف کرد که تقویت حس عضویت همه ذی نفعان و ارائه خدمت دوست داشتنی است. همچنین روابط عمومی یک پدیده ارتباطی الگوریتیمی، شبکه هوشمند و تامین‌کننده خدمات آسان و سریع برای همه ذینفعان همراه با مسئولیت اجتماعی نسبت به جامعه پیرامون است.

دریافت نشان عالی صنعت روابط عمومی و تقدیر از عملکرد رسانه ای روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه / عده ای با هیاهو به دنبال به حاشیه بردن دستاورهای فولاد مبارکه بودند/ وظیفه ما در شرایط سخت اقتصادی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

قدرت کشورها بر مبنای هوش مصنوعی است

عاملی با تاکید بر نسل پنجم فناوری جدید گفت: کامپیوترهای نسل پنجم به دنبال ایجاد نظام‌ گسترده محاسباتی موازی و تغییر در منطق تک لایه‌ای نظام محاسباتی بوده‌اند. در واقع نسل جدید کامپیوترها به منطق انسانی، زبان و منطق برنامه‌نویسی پرولوگ نزدیک‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مدل عملکرد فناوری‌های نو در بستر وب نیز آمده در ادامه افزود: ما نباید ساده‌گرایی و تنزل‌گرایی برای نسل پنجم فناوری داشته باشیم. امروز قدرت کشورها بر مبنای هوش مصنوعی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نکته پیچیده‌ای در رقابت‌های اجتماعی زمانی وجود دارد که حریف با هوش مصنوعی عمل می‌کند و ما با هوش انسانی. از طرفی سطوح هوش مصنوعی شامل سیستم‌هایی است که یا شبیه انسان فکر می‌کنند یا اینکه به طور منطقی فکر و عمل می‌کنند.

به گفته وی، کاربردهای هوش مصنوعی در حال گسترش بوده و شامل مواردی همچون کاربرد اقتصادی و صنعتی و در حوزه سایبری نظامی تحقیق و توسعه دیجیتال مدیریت دولتی فرهنگ سلامت بشر و... است.

گسترش کسب وکار هوش مصنوعی

عاملی ادامه داد: کسب و کار هوش مصنوعی روزبه روز گسترده می‌شود و بر اساس گزارش‌های موجود در سال ۲۰۱۹، تعداد کشورهایی که در ۴ سال گذشته از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند رو به افزایش است؛ به این شکل که بیش از ۳ هزار مدیر اجرایی در ۸۹ کشور به سمت استفاده از هوش مصنوعی رفته اند.

وی اظهار کرد: همچنین می‌توان گفت بخش عمده ای از GDP کشورها به هوش مصنوعی اختصاص یافته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص انواع روابط عمومی‌ها نیز گفت: روابط عمومی یادگیری ماشینی را خلق می‌کند، همچنین ظرفیت‌های الگوریتیمی و همانندسازی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در این زمینه می‌تواند قدرت تصمیم گیری قطعی مبتنی بر داده‌های موجود باشد. نمونه ساده آن تشخیص اخبار درست و اخبار جعلی یا تشخیص عضویت و عدم عضویت اشخاص در سازمان‌ها است.

روز جهانی ارتباطات؛ برگرفته از یک پیام الهی است

به گفته وی، در روابط عمومی بر اساس مدل برنامه ریزی منطقی، تصمیم‌گیری بدون الزام به اقدامات اضافی و حذف فرآیندهای دیوان‌سالاری اضافی انجام می‌شود. در کنار این مدل، روابط عمومی فازی یا شناور و منعطف نیز وجود دارد که از منطق صفر و یک فراتر رفته و در فهم، نسبیت ایجاد می‌کند. همچنین یک نوع دیگر از روابط عمومی با عنوان استدلال احتمالاتی نیز وجود دارد که در فناوری نسل پنجم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عاملی با اشاره به اینکه روابط عمومی مهندسی هستی شناسانه با ظرفیت تشخیصی نیز وجود دارد، گفت: روابط‌عمومی در هر نوع منطقی به معنای توجه به یکدیگر و حمایت از همدیگر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: روز جهانی ارتباطات برگرفته از یک پیام الهی است که "با همه در ارتباط داشته باش با همه هرکجا که هستند. نسل پنجم روابط عمومی در نسل پنجم فناوری نو الهام بخش نوآوری و کارآمدی است.

روابط عمومی ها از رویه های تکراری فاصله گرفته و خلاق شده اند

قربانعلی تنگشیر به عنوان دبیر پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی در این مراسم اظهار کرد: در این دوره اقدامات صورت گرفته و ارائه شده توسط روابط عمومی‌ها از لحاظ کیفی، بسیار خلاقانه و قابل توجه بوده و می‌بینیم که روابط عمومی‌ها به سمت خلاقیت و نوآوری رفته اند و از رویه های تکراری و معمولی فاصله گرفتند.

به گفته وی، در عصرکنونی هیچ اقدام روابط عمومی نباید بدون برنامه و خلافیت و نوآوری باشد، زیرا در این صورت است که می‌تواند به درک بهتر پیام و خوشنامی سازمان منجر شده و رضایت مشتری را در پیش داشته باشد. درواقع فلسفه روابط عمومی چیزی جز این امر نیست.

دریافت نشان عالی صنعت روابط عمومی و تقدیر از عملکرد رسانه ای روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه / عده ای با هیاهو به دنبال به حاشیه بردن دستاورهای فولاد مبارکه بودند/ وظیفه ما در شرایط سخت اقتصادی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

دبیر پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی افزود: در این جشنواره در برخی موارد اقدامات کوچکی هم از سوی روابط عمومی ها انجام و ارائه شد که از خلاقیت و نوآوری خوبی برخوردار بودند. به همین دلیل تیم داوری نمی‌توانست از آن‌ها عبور کند و تمام این موارد نیز مورد بررسی داوران جشنواره قرار گرفت.

به گفته تنگشیر، بیش از ۱۷۰۰ اثر از ۱۱۳ سازمان و شرکت در ۱۴ بخش پژوهش و افکار سنجی، مدیریت و برنامه‌ریزی، ارتباطات مردمی، دیداری و شنیداری و داستان سرایی، ارتباطات بصری، مسئولیت اجتماعی و اقدامات خلاقانه در کرونا و... از سوی روابط عمومی ها ارائه شد که در نهایت ۲۳ مورد از میان آن‌ها انتخاب و از روابط عمومی مربوطه تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از مجموعه روابط عمومی شرکت‌های مختلف صنعتی و معدنی و... تقدیر به عمل آمد و روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه موفق به دریافت نشان عالی روابط عمومی شد. همچنین روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز موفق به دریافت جایزه مسئولیت اجتماعی(کرونا) و انتشارات گردید.

دریافت نشان عالی صنعت روابط عمومی و تقدیر از عملکرد رسانه ای روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه / عده ای با هیاهو به دنبال به حاشیه بردن دستاورهای فولاد مبارکه بودند/ وظیفه ما در شرایط سخت اقتصادی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

روابط عمومی ها باید تصویر واقعی و امید آفرین سازمان خود را نمایش دهند

هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایراسین گفت: همه روابط عمومی‌ها باید تصویر واقعی و امید آفرین سازمان خود را به دور از منافع سیاسی و حزبی در جهت اعتماد مردم به کار بگیرند.

به گفته وی، در کشور در اکثر حوزه‌ها بعد از انقلاب اسلامی تاکنون رشد چشمگیری از فعالیت‌ها انجام شده و در حوزه فولاد نیز جهش بزرگی اتفاق افتاده که درپیام رهبری نوروزی هم اشاره شد.

وظیفه ما در شرایط سخت اقتصادی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه افزود: برخی در سال گذشته با کوته نظری فقط با مصاحبه و هیاهوی رسانه ای می‌خواستند این دستاوردها به حاشیه ببرند که خوشبخانه موفق نبودند و نخواهند بود. در این میان ما وظیفه داریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم. در حال حاضر کشور دچار شرایط سخت اقتصادی بوده و کمترین انتظار از برخی مسئولین، دقت در اظهار نظرهایی است که باعث شده بار بیشتر روی دوش نظام جمهوری اسلامی بگذارد.

در حاشیه...

گفتنی است در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، رونمایی از ۳ کتاب با موضوع روابط عمومی صورت گرفت. همچنین در این مراسم شاهد سخنرانی ارزشمند دیوید جی پی فیلیپس سخنران و مدرس بین المللی با موضوع "علم جادویی داستان سرایی" بودیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار