| کد مطلب: ۲۸۴۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

در نشست مشترک کانون شبکه‌ی مشاوران مدیریت و مهندسی ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مطرح شد:

با هم‌اندیشی تشکل‌های مختلف، مانع تصویب طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» شویم

استفاده از ظرفیت مشاوران نصر تهران در صنایع مختلف و بهره‌‎مندی از ظرفیت اتاق بازرگانی تهران برای حل مشکلات بخش خصوصی از جمله موضوعات مطرح شده در نشست مشترک اعضای هیأت مدیره‌ی کانون شبکه‌ی مشاوران مدیریت و مهندسی ایران و برخی از اعضای هیأت مدیره‎ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بود.

با هم‌اندیشی تشکل‌های مختلف، مانع تصویب طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» شویم

آرمان ملی آنلاین -به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در ابتدای این نشست، محمود اولیایی، رئیس هیأت مدیره‌ی کانون شبکه‌ی مشاوران مدیریت و مهندسی ایران با اشاره به اینکه نام کانون برگرفته از سازمان نصر بوده است، گفت: کانون و سازمان نظام صنفی تعلاملات نزدیکی با یکدیگر داشتند.

اولیایی بهره‌گیری از اراده‌ی جمعی و هم‌افزایی را یکی از راه‌های مهم نجات کشور در برابر ابرچالش‌ها دانست و افزود: کانون شبکه‌ی مشاوران مدیریت و مهندسی ایران جایگاه مناسب و مثبتی در اتاق بازرگانی تهران دارد و معمولا طرح‌‎های پیشنهادی از سوی کانون با موافقت اتاق همراه می‌شود.

او همچنین به دو حوزه‌ی مشاوران مفهومی و مشاوران فناوری اطلاعات اشاره و تاکید کرد: اگر تعریف درستی از این دو دسته وجود داشته باشد، شرایط مطلوب‌تری را حوزه‌ی مشاوره در پیش خواهیم گرفت.

اولیایی ادامه داد: در حال حاضر ارزیابی صلاحیت مشاوران در حوزه مدیریت عمومی، کیفیت بهره وری مالی و منابع انسانی در سازمان امور استخدامی وجود دارد و اعضای تایید صلاحیت شده از طرف سازمان امور استخدامی، مورد وثوق سازمان‌ها و نهادهای مختلف هستند؛ بنابراین می‌توان مشاوران حوزه فناوری را نیز در این زمره گنجاند.

محمدجعفر مرعشی، عضو هیأت مدیره‌ی کانون شبکه‌ی مشاوران مدیریت و مهندسی ایران نیز بیان کرد: توسعه‌ی ملی بر سه رکن حکومت، جامعه‌ی مدنی و کسب و کارها استوار است.

او ادامه داد: با توجه به 18 تشکلی که در زیرمجموعه‌ی کانون فعالیت می‌کنند، ما باید بلاگردان کاستی‌های توسعه ملی باشیم. همچنین نیاز است با مصلحت اندیشی، در جهت توسعه ملی گام بر داشته و نقش مطلوب‌تری ایفا کنیم.

مرعشی ارتقای ظرفیت کانون و تشکل‌ها و حمایت جدی از بخش خصوصی را دو رکن مهمی خواند که در سال‌های آتی باید بیش از گذشته باید مد نظر قرار گیرند.

عضو هیأت مدیره‌ی کانون شبکه‌ی مشاوران مدیریت و مهندسی ایران با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف مانند جذب متخصصان، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای مختلف تاکید کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ظرفیت‌های انسانی و تعلق خاطر نسبت به آن کم نیست.

او افزود: گرچه ممکن است نهادهای بالاسری حساسیت‌های توسعه‌ی ملی و تحولات رشته‌های مربوط به ما را نداشته باشند، اما به معنی آگاه نبودن آنها به این موضوعات نیست. بنابراین ما باید آماده باشیم تا در بزنگاه‌های تاریخی، بتوانیم این ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

مرعشی همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به شبکه‌ی ارتباطی مکملی که توسط کانون ایجاد شده است، فرصت‌های مناسبی برای تحقق اهداف موجود ایجاد شود.

در ادامه‌ی این نشست، سید علی آذرکار، مشاور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به امضای تفاهم‌نامه میان کانون و نصر تهران در رویداد مشاوران سازمان نصر در بهمن ماه 98 اشاره کرد و گفت: می‌توان با بازنگری در مفاد تفاهم‌نامه‌ی یاد شده، کارهای جدی‌تر و مهم‌تری را آغاز کرد.

او با تأکید براینکه ظرفیت‌های اتاق تهران از نظر نصر تهران فوق‌العاده است، افزود: این همکاری پنجره جدیدی را در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای باز خواهد کرد.

تاکید بر تعاملات دو سویه

در بخش دیگری از این نشست، احسان‌الله مدیری، رئیس کمیسیون مشاوران نصر تهران با اشاره به فقدان نیروی انسانی کارآمد، وجود نداشتن برنامه مدون در حوزه IT و فضای کاری سخت در حوزه فناوری گفت: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشاوره منابع انسانی کانون و همچنین با ارائه سرویس‌های مشترکی همچون ارائه کارت بازرگانی پنج ساله برای شرکت‌های دارای مجوز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تعالات فی‌مابین را بیشتر کرد.

صادق فرامرزی، عضو هیأت رئیسه‌ی نصر تهران نیز با تاکید بر تعاملات دو سویه گفت: در حوزه‌ی مشاوران، ظرفیت‌های بسیار خوبی در سازمان نصر تهران وجود دارد و می‌توان این موضوع را در دستور کار قرار داد و از این ظرفیت ها به صورت مشترک استفاده کرد.

او همچنین به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» اشاره کرد و افزود: در چنین مواردی نیاز است با همکاری و هم‌اندیشی کلیه تشکل‌ها همچون کانون و سازمان نصر تهران، بتوانیم مانع تصویب چنین طرح‌های بدون کارشناسی شویم.

محمدرضا قلعه‌نوی، یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره‌ی نصر تهران نیز با اشاره به معضلات ثبت شرکت‌های حوزه‌ی فناوری به‌ویژه در مناطق آزاد تاکید کرد: با توجه به پاندمی کرونا و افزایش هزینه‌های زندگی، شرایط به گونه‌ای است که نیروی کار ترجیح می‌دهد به صورت مستقل و به صورت پاره وقت با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف همکاری کند.

او ادامه داد: همچنین بسیاری از نیروهای فعال در کشور، به موضوع مهاجرت نیز نیم نگاهی دارند. لذا با موضوع کمبود نیروی انسانی متخصص مواجهیم و نیاز است با تعاملات مشترک در زمینه‌ی مدیریت نیروی انسانی داخل و خارج از کشور اقداماتی انجام دهیم.

قلعه‌نوی نیز با تأکید بر به‌روزرسانی تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده در سال 98 با رخدادهای سال‌های اخیر گفت: می‌توانیم با تشکیل کارگروه مشترک، اقدامات عملیاتی را در این زمینه آغاز کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار