| کد مطلب: ۳۰۴۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر:

ایران تجارب ارزنده‌ای در حوزه مبارزه با موادمخدر نسبت به دیگر کشورها دارد

مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران، دارای تجارب ارزنده و ارزشمند در حوزه مبارزه با موادمخدر نسبت به دیگر کشورها است و دوره‌های آموزشی را در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر برای کشورهای عضو سیکا برگزار می‌کند.

ایران تجارب ارزنده‌ای در حوزه مبارزه با موادمخدر نسبت به دیگر کشورها دارد

آرمان ملی آنلاین -دکتر امیرعباس لطفی در نشست مجازی آموزشی "درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر" که در چارچوب کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا CICA در مرکز مشاوره دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تشکر از دانشگاه تهران و وزارت امور خارجه در برگزاری این نشست مجازی، گفت: این نشست در زمینه درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است و برای کشورهای عضو تعامل و اعتمادسازی آسیا می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه کنفرانس اعتمادسازی آسیا CICA در گذشته، به منظور اعتمادسازی در مسائل امنیتی در منطقه آسیا برگزار شد، تصریح کرد: برخی از کنفرانس ها در تاریخ مشخصی برگزار و خاتمه می‌یابد اما همکاری در زمینه‌ موضوعات امنیتی موجب برگزاری دائمی این کنفرانس شد.
مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد بیان داشت: بیش از ۲۹ کشور عضو این کنفرانس هستند و جمهوری اسلامی ایران، مسئول مبارزه با موادمخدر در این کنفرانس می‌باشد که از زمان برگزاری این کنفرانس تاکنون، دوره های آموزشی را در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر برای کشورهای عضو سیکا برگزار کرده است.
لطفی ادامه داد: این چندمین نشست در حوزه کاهش تقاضا و اختلالات ناشی از مواد است و همچنین در همکاری‌های پلیسی و مقابله‌ با عرضه نیز، دوره های آموزشی تخصصی از سوی کشورمان برگزار شده است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری دارای تجارب ارزنده و ارزشمند در حوزه مبارزه با موادمخدر نسبت به دیگر کشورها است؛ به همین منظور، همواره با استقبال کشورها در برگزاری این دوره‌های آموزشی مواجه بوده است.
لطفی در پایان اظهار امیدواری کرد که این نشست، فرصت خوبی را در زمینه درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر فراهم آورد.
همچنین سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در این نشست مجازی گفت: برای ما بسیار خوشحال‌کننده است که این نشست، فرصتی فراهم کرد تا تمام متخصصان از کشورهای عضو سازمان کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا برای تبادل تجربه و دانش در حوزه اعتیاد گرد هم آیند‌.
وی با بیان اینکه سازمان کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا CICA از همکاران اصلی در برگزاری این دوره آموزشی است، بیان داشت: رویکرد درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و نقش متخصصان آموزش دیده در این حوزه از عناصر کلیدی است که لازم است هر کشوری، به صورت نهادینه به آن بپردازد و زمینه کسب دانش و مهارت حرفه ای در این زمینه فراهم شود که در این زمینه، تبادل دانش و تجربه‌های بین‌المللی از جمله سرعت‌دهنده‌های چنین رویکردی خواهد بود.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: ابتکار بین‌المللی و پروژه مشترک بین سازمان کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران، فرصتی جهت هم‌افزایی دانش و تمرین تعهد و مسئولیت جمعی جهت مواجه خردمندانه با پدیده اجتماعی اعتیاد می‌باشد و امیدواریم این دوره آموزشی یک روزه، فرصتی برای فراهم کردن دانش تخصصی در این حوزه باشد و دستاوردهای کاربردی را برای کشورهای شرکت کننده به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار