| کد مطلب: ۴۴۲۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد

قلعه‌نویی - مجیدی؛ از جنگ دیرینه تا آتش بس موقت

استقلال و گل گهر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که سرمربیان دو تیم انگیزه‌های زیادی برای این تقابل دارند.

قلعه‌نویی - مجیدی؛ از جنگ دیرینه تا آتش بس موقت

آرمان ملی آنلاین - حساس‌ترین دیدار هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر بدون شک تقابل مهم استقلال - گل گهر سیرجان است که امروز و از ساعت 17 برگزار خواهد شد. این دیدار علاوه بر اهمیتی که به واسطه جایگاه دو تیم در جدول دارد، به دلایل مختلفی از جمله تقابل‌های حساسی که در ترکیب و روی نیمکت دو تیم وجود دارد و حواشی دیدارهای اخیر دو تیم، حساسیت مضاعفی خواهد داشت که مهم‌ترینش می‌تواند تقابل امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی باشد که گذشته پر فراز و نشیبی با هم داشتند و حالا این جنگ اشکار و پنهان به دیدار امروز کشیده شده است. به همین بهانه به بررسی حواشی و اتفاقات تقابل‌های دو نفر روی نیمکت مربیگری پرداختیم.

اختلافاتی که از دوران بازی کلید خورد

116983155

مجیدی و قلعه‌نویی رابطه پر فراز و نشیبی در دوران بازی فرهاد داشتند. دو مقطع همکاری طرفین بدون حرف و حدیث نبود. در لیگ هشتم مجیدی در استقلال بود ولی قلعه‌نویی کمتر به او بازی می‌داد و بیشتر از روی نیمکت کار را دنبال می‌کرد و در پایان فصل هم آبی‌ها به قهرمانی رسیدند و کمتر کسی به نیمکت نشینی مجیدی می‌پرداخت. ضمن اینکه فرهاد عمده محبوبیتش در استقلال را به واسطه گلزنی در دربی‌ها کسب کرده که در آن مقطع هنوز رخ نداده بود و حضورش روی نیمکت فشاری روی قلعه‌نویی ایجاد نمی‌کرد.

مقطع بعدی لیگ دوازدهم بود که مجیدی قصد بازگشت به استقلال را داشت و قلعه‌نویی عنوان کرد به او نیازی ندارد ولی در نهایت در میانه فصل رضایت به بازگشت وی داد. پیش از آن مجیدی عنوان کرده بود شاگرد مکتب حجازی است و حاضر به همکاری با قلعه‌نویی نیست ولی درگذشت مادر مرحوم قلعه‌نویی و حضور مجیدی در منزل وی برای عرض تسلیت باعث آشتی کنان طرفین شد و در شبی که عده‌ای از هواداران استقلال از تصمیم مجیدی برای بازگشت ناراضی بودند او قراردادش را امضا کرد. همکاری قلعه نویی و مجیدی به قهرمانی دوباره استقلال منجر شد، هرچند هر دو رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان را در سر داشتند که به آن نرسیدند. فصل بعد مجیدی برای همیشه کفش هایش را اویخت و میانه لیگ سیزدهم استقلال را رها کرد و رفت.

اولین حمله به قلعه نویی بعد از خداحافظی

مجیدی از استقلال خداحافظی کرده بود و حتی در نامه خداحافظی خود از او تشکر هم کرد ولی دو سال بعد در پایان لیگ چهاردهم که استقلال نتایج ضعیفی کسب کرد مجیدی فرصت را مغتنم شمرد و به سرمربی وقت آبی‌ها در صفحه شخصی خودش حمله کرد. این اتفاق بدعت تازه‌ای در حمله پیشکسوتان استقلال در فضای مجازی به هم بود که تا امروز هم نمونه های آن وجود دارد. مجیدی در آن مقطع وعده داد به زودی به استقلال می‌آید و دوران جدیدی برای این تیم می‌سازد و این کلید تنش میان دو طرف خارج از چهارچوب مربی - بازیکن بود و مجیدی دیگر خودش را در قامت یک مربی می‌دید.

1394022908002862253278810

اولین تقابل روی نیمکت و جنگ علنی

JamNewsImage12350140

در نیم فصل دوم لیگ هجدهم بود که قلعه نویی روی نیمکت سپاهان به مصاف استقلال شفر می‌رفت که مجیدی را به عنوان دستیار به کادر خود اضافه کرده بود. پیش از شروع بازی زمانی که کادرفنی دو تیم خوش و بش می‌کردند قلعه‌نویی و مجیدی برخورد سردی با هم داشتند و این از چشم عکاسان دور نماند. سپاهان در حال بردن بود ولی در ثانیه‌های پایانی پاتوسی یک گل انفرادی زیبا به ثمر رساند و کار به مساوی کشیده شد و در پایان این بازی در اقدامی عجیب نیمکت استقلال، شفر را به هوا پرتاب کردند. اقدامی که با تعجب خود او همراه بود. این پایان ماجرا نبود و مجیدی در پایان بازی یک استوری علیه قلعه نویی گذاشت که چندی پیش دوباره آن را بازنشر داد.

89a339e1-9acc-4e3f-bf8e-ec3aa0fff0c7

تقابل دوم با مجیدی سرمربی

171587_703

در تقابل بعدی مجیدی سرمربی استقلال شده بود. دو بازی در فاصله زمانی کوتاه در لیگ و جام حذفی، در شرایطی که قلعه‌نویی به دلیل بیماری قلبی و بستری در بیمارستان یکی از آنها را از دست داد و در دیگری هم در شرایطی رقم خورد که وی حال مساعدی نداشت و در طول بازی روی یک صندلی نشسته بود. هر دو دیدار با برتری استقلال و البته اشتباهات داوری همراه بود. طرفین در این رویارویی جنگ علنی با هم نداشتند و ماجرا به چند نیش و کنایه از سوی مجیدی در نشست خبری ختم شد ولی بعد از بازی دوم ویدویی از قلعه‌نویی در راهروی منتهی به رختکن منتشر شد که جملات تندی علیه موعود بنیادی‌فر، داور مسابقه به کار برد. قلعه‌نویی بعد از شکست دوم برای اولین بار در طول دوران مربیگری خود از سمتش در یک تیم پیش از پایان فصل استعفا داد.

استقلال - گل گهر و جملات طوفانی

بازی فصل گذشته دو تیم در جام حذفی جنجال تازه‌ای رقم زد. این بار هم استقلال در شرایطی پیروز مسابقه شد که تصمیمات داور مسابقه به گفته کارشناسان داوری شامل اشتباهات تاثیرگذاری بود. قلعه‌نویی که سه شکست پیاپی مقابل تیم مجیدی با اشتباهات داوری را نمی‌توانست هضم کند جنجالی‌ترین صحبت‌ها را در گفتگو با دوربین تلویزیون و پس از آن در نشست خبری مطرح کرد و آتش خشم او باعث محرومیت 3 ماهه خودش شد و ابتدای فصل را نتوانست همراه تیمش باشد.

بازی رفت و جنجال‌های تازه

بازی رفت دو تیم در فصل جاری بخش تازه‌ای از جنجال میان طرفین بود. قلعه‌نویی که به دلیل محرومیت اجازه حضور در نشست خبری را نداشت سکوت کرد ولی مجیدی در نشست خبری به قلعه‌نویی تاخت. ماجرا مربوط به حضور دو بازیکن خارجی استقلال در ترکیب تیم بود که به دلیل عدم اجرای تعهدات باشگاه از سوی سازمان لیگ با ممنوعیت مواجه شد. یامگا و ژستد از ترکیب استقلال مقابل گل گهر خارج شدند و مجیدی این را از چشم تیم و سرمربی رقیب می‌دید و عنوان کرد که می‌دانست به چه کسی بازی دارد. در این دیدار اتفاق دیگری هم رخ داد. اریک بایناما، مهاجم گابنی گل گهر اولین حضورش در ترکیب این تیم را تجربه کرد و بعد از بازی استقلالی‌ها از حضور او در این تیم شکایت کردند. شکایتی که به دنبال آن شکایت سپاهان و پیکان را به همراه داشت و در نهایت به کسر 7 امتیاز از این تیم منجر شد.

بازی امروز؛ دیگر جنگی درکار نیست؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا،استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس را در سه امتیازی خودش می‌بیند و گل گهر هم با وجود کسر 7 امتیاز توانست به جدول برگردد و در شرایطی پنجم جدول است که فاصله چندانی با سپاهان و مس بالای سر خود ندارد و می‌تواند با ادامه نتایج خوبش به جایگاه سوم جدول برسد که در این شرایط برای تیمی مثل گل گهر یک شاهکار محسوب می‌شود. هر دو تیم و هر دو سرمربی هزار و یک انگیزه پیدا و پنهان برای بازی امروز دارند ولی هیچ کدام دیگر جنگی را قبل از بازی کلید نزدند. قلعه‌نویی از اهمیت بازی برای دو تیم با توجه به شرایط جدول گفت و مجیدی هم عنوان کرد گل گهر تیم خوب و حریف سرسختی برای آنهاست. به نظر می‌رسد دو مربی این بار قصد دارند بدون تنش و در آرامش به جنگ هم بروند. آرامشی که البته باید دید در پایان بازی هم برقرار خواهد بود یا نه.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار