| کد مطلب: ۴۹۸۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی اورژانس کشور :

گرمازدگی بیش از ۶ هزار نفر در مرزهای ایران و عراق/ زائران همچنان پیاده به سمت مرز مهران در حال حرکت هستند

سخنگوی اورژانس کشور از گرمازدگی بیش از ۶ هزار نفر در در مرزهای ایران و عراق تا روز گذشته خبر داد.

گرمازدگی بیش از ۶ هزار نفر در مرزهای ایران و عراق/ زائران همچنان پیاده به سمت مرز مهران در حال حرکت هستند

آرمان ملی آنلاین - «مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور درباره آمار زائرانی که در مرزهای منتهی به عراق دچار گرمازدگی شده‌اند، گفت: تا روز گذشته ۶ هزار و ۵۵۴ نفر به دلیل گرمازدگی به پایگاه‌های مستقر در مرزها مراجعه کرده‌اند. آمار امروز ساعت ۱۲ ظهر مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی توسط اورژانس به افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند در حال انجام است، ادامه داد: در حال حاضر مرز مهران که من در آنجا حضور دارم همچنان شلوغ است و علیرغم اینکه اعلام شده است مردم به سمت مرزها نیایند اما زائران به صورت پیاده به سمت مرز در حال حرکت هستند. هوا نیز به شدت گرم است پیاده‌روی، کم‌آبی و گرمای هوا باعث شده است تا زائران با علائمی سرگیجه، سردردهای خفیف و شدید، ضعف و بی‌حالی به مراکز مراجعه کنند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: این علائم به ویژه در افراد سالمند و کسانی که درگیر بیماری‌های زمینه‌ای هستند و همچنین خردسالان بیشتر دیده می‌شود. با توجه به حضور سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و حتی نوزادان نشان دهنده این است که این افراد می‌توانند دچار گرمازدگی و کم‌آبی شوند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، خالدی تاکید کرد: به شدت به همه هموطنان توصیه می‌کنیم اگر هنوز سفر خود را آغاز نکرده‌اند از سفر منصرف شوند و اجازه دهند شرایط بهتر شده و در شرایط مناسب‌تری سفر کنند. افرادی هم که از کشور عراق باز می‌گردند مقداری با مشکلات آب، اسکان و تردد مواجه بوده‌اند بنابراین از هموطنان درخواست می‌کنیم از سفر خودداری کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار