| کد مطلب: ۱۰۷۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

شکر سهمیه بندی شد

آن‌گونه که آمار نشان می‌دهد کشور ما در سال به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیرین‌کننده از جمله شکر نیاز دارد که از این میزان خانوار‌های ایرانی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن را به صورت فله یا بسته‌بندی خریداری می‎کنند که بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نیاز اعلامی کشور به این کالاست.

شکر سهمیه بندی شد

آخر مهرماه تاریخ اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای پایان آشفتگی بازار و کمبود شکر بود و حال از نسخه این وزارتخانه برای سروسامان دادن اوضاع رونمایی شد.

 بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، «قیمت مصوب برای فروش شکر به مصرف‌کننده به ازای هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان و حداکثر سهمیه خرید برای هر نفر به میزان سه کیلوگرم است». وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده؛ همزمان با رصد و پایش لیست خریداران باید در مکان‌های توزیع شکر بنر‌هایی حاوی عبارت تنظیم‌بازار و قیمت مصرف‌کننده نصب شود. علاوه بر این مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها موظف شده‌اند، بازرسان بسیج و نیرو‌های جهاد کشاورزی را در مراکز توزیع مستقر کنند تا بر صحت توزیع ۳ کیلوگرم شکر نظارت کنند!

نتیجه عملی رویه جدید وزارت جهاد کشاورزی این است که برای جلوگیری از اینکه یک شهروند برفرض به جای ۳ کیلو، ۶ کیلو شکر با قیمت دولتی نخرد، شمار زیادی از کارمندان و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در مراکز توزیع بسیج خواهند شد تا به زعم مدیران ارشد این وزارتخانه، بازار شکر تنظیم شود. آن هم در حالی که بر اساس آمار اعلامی هر خانوار ایرانی در سال به طور متوسط فقط ۶ کیلوگرم شکر خریداری می‌کند و این رقم به خوبی گواهی می‌دهد که بازار شکر را خرید چند کیلو شکر کمتر یا بیشتر به هم نمی‌ریزد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار