| کد مطلب: ۱۰۷۷۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

امیرعلی ابوالفتح: احتمال برخورد نظامی ایران و آمریکا در غزه وجود دارد

آمریکا چه نقشی در جنگ غزه دارد؟ ایران و آمریکا در چه شرایطی وارد جنگ غزه می شوند و به چه میزان این احتمال وجود دارد؟«آرمان ملی» برای پاسخ به این سوالات با امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر روابط بین‌الملل گفت وگو کرده است.

امیرعلی ابوالفتح: احتمال برخورد نظامی ایران و آمریکا در غزه وجود دارد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ابوالفتح معتقد است ؛«شواهد و قرائن زیادی در این زمینه وجود دارد که اسرائیل تلاش می‌کند پای ایران و آمریکا را به جنگ باز کند و در این موضوع تردیدی وجود ندارد.در واقع منافع اسرائیل اقتضا می‌کند که بین ایران و آمریکا درگیری نظامی صورت بگیرد.دلیل این موضوع نیز این است که اسرائیل بر این باور است که آمریکا یک قدرت نظامی برتر است و در صورتی که با ایران وارد جنگ شود می تواند ظرفیت‌های دفاعی و زیرساختی ایران را از بین ببرد و خطر ایران برای  مدت‌ها برای اسرائیل بر طرف شود.اسرائیلی ها چنین تصوری از درگیری نظامی ایران و آمریکا دارند و به همین دلیل اصرار به ورود دو کشور به جنگ  دارند.البته این که بین ایران و آمریکا در شرایط کنونی برخورد نظامی صورت بگیرد محتمل است.

این مسأله می‌تواند براساس یک سری اتفاقات برنامه‌ریزی شده و یا اتفاقی صورت بگیرد که ایران و آمریکا به صورت دومینو وار وارد درگیری شوند.به عنوان مثال اگر شرایط به اندازه ای سخت شود که حزب الله وارد حنگ با اسرائیل شود و یا اسرائیل به هر بهانه ای به حزب الله حمله کند.در چنین شرایطی احتمالاتی مانند حمله اسرائیل به ایران برای حفظ منافع خود و حمایت آمریکا و یا حمله ایران به اسرائیل برای حمایت از حزب الله وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر اگر نیروهایی که آمریکا تصور می‌کند نیروهای نیابتی ایران در کشورهای منطقه هستند باعث کشته شدن سربازان آمریکا شود این احتمال وجود دارد که تنش بین ایران و آمریکا شدت پیدا کند.نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که در شرایط کنونی که بیش از 40 روز از جنگ غزه می گذرد احتمال جنگ بین ایران و آمریکا کاهش پیدا کرده است.

رهبران دو کشور نیز در بالاترین سطح به صراحت عنوان می کنند که خواهان گسترش جنگ نیستند.البته عنوان می شود که اگر جنگ فروکش نکند هر سناریوی روی میز طرفین است.واقعیت این است که در شرایط کنونی آمریکا تمایل زیادی دارد که ایران در جنگ غزه خویشتن‌داری کند.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار